drugi wydech

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

drugi wydech

Postprzez miras 76 » Wt paź 16, 2012 5:35 pm

cześc chcialbym dolozyc drugi wydech do mojej cbf 600 s najlepiej wspawać z 1000ki tylko jak z wyważeniem motocykla i kto kolo boelska może to zrobić fajnie ,prosze o pomoc pozdr
miras 76
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Wt paź 16, 2012 5:00 pm
Imię: mirek
Motocykl: cbf 600s
W siodle: 100-200 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez wojciechu15 » Wt paź 16, 2012 5:53 pm

Nie znam twoich rejonów, ale proponuję poszukać jakiegoś producenta motocykli customowych - zazwyczaj mają doświadczenie w takich sprawach, chociaż nie każdy pewnie zechce podjąć się zabawy przy motocyklu szosowo-turystycznym bo robią oni głównie we wszelkiej maści chopperach.

BTW Zastanawiałeś się może, czy nie lepszym pomysłem byłaby po prostu przesiadka na litra? Nie wiem jak długo masz 600 i jak by to wyszło finansowo (ile byś musiał dołożyć/czy jesteś gotów na wydatek) ale zazwyczaj 600 i tak po jakimś czasie doprowadza człowieka do myśli o kupnie 1000.
No ale to już twoja decyzja.

PS:Z tego co słyszałem ktoś dokładał kiedyś drugi komin do nowego litra, niestety nie mam pojęcia kto, bo za krótki staż mam na forum - może ktoś inny ci pomoże.
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez miras 76 » Wt paź 16, 2012 7:07 pm

dzieki za rade ale nowy litr lekko drogawy.pozdr
miras 76
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Wt paź 16, 2012 5:00 pm
Imię: mirek
Motocykl: cbf 600s
W siodle: 100-200 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez Brylant86 » Wt paź 16, 2012 7:44 pm

Pytanie jeszcze jak taka modyfikacja wpłynie na pracę silnika...
Chyba że chcesz zrobić atrapę... :msn-wink:
Pozdrawiam,
Łukasz

Sprzedam Hondę CBF1000 2007 http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=36&t=5815
Avatar użytkownika
Brylant86
Miłośnik
 
Posty: 627
Dołączył(a): Cz cze 28, 2012 6:54 pm
Lokalizacja: Mała Wieś
Wiek: 38
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez wojciechu15 » Wt paź 16, 2012 8:08 pm

Generalnie jeżeli kolektor od 2 tłumika będzie wspawany do układu dobrze, tzn w sposób który nie utrudni odprowadzania spalin, a wręcz przeciwnie - ten przepływ poprawi, to praca silnika może się tylko polepszyć. Chociaż nie oczekiwał bym jakiejkolwiek poprawy.

miras 76 napisał(a): nowy litr lekko drogawy.pozdr


W żadnym wypadku nie miałem namyśli nowego mówiąc o zmianie na litra ;)
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Odp: drugi wydech

Postprzez rupert » Wt paź 16, 2012 11:31 pm

miras 76 napisał(a):dzieki za rade ale nowy litr lekko drogawy.pozdr

Nowy lytr ma singlowy wydech, a starsze sa w cenach lekko ponad 600.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: drugi wydech

Postprzez miras 76 » Cz paź 18, 2012 7:36 pm

wojciechu15 napisał(a):Generalnie jeżeli kolektor od 2 tłumika będzie wspawany do układu dobrze, tzn w sposób który nie utrudni odprowadzania spalin, a wręcz przeciwnie - ten przepływ poprawi, to praca silnika może się tylko polepszyć. Chociaż nie oczekiwał bym jakiejkolwiek poprawy.

miras 76 napisał(a): nowy litr lekko drogawy.pozdr


W żadnym wypadku nie miałem namyśli nowego mówiąc o zmianie na litra ;)

nie zależey mi na mocy tylko na optyce bo 2 wydechy mam zaszczepione z xj tów :thumbsup:
miras 76
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Wt paź 16, 2012 5:00 pm
Imię: mirek
Motocykl: cbf 600s
W siodle: 100-200 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez kris » Pn paź 22, 2012 9:09 am

Przeróbka wydechu poprawi przepływ ale zmniejszy ciśnienie spalin co wpływa negatywnie na pracę silnika i pogorszy jej parametry (jeśli jest wykonana nieprofesjonalnie). Silnik działa dobrze w swoich normowych parametrach np. ciśnienie paliwa, sprężania, temperatura itp. ważne też jest ciśnienie w układzie wydechowym. O sprawności wydechu decydują tzw. zjawiska falowe.
„W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia, który przemieszcza się wzdłuż wydechu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współ otwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Gdy zmienią się parametry układu wydechowego powracająca fala ciśnienia może się spotkać z kolejną falą po kolejnym cyklu prowadząc do dławienia a więc do zmniejszenia wydajności jednostki.
Tak więc przeróbka układu wydechowego powinna zostać odpowiednio wykonana i obliczona do charakterystyki danej jednostki .
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: drugi wydech

Postprzez miras 76 » Wt paź 30, 2012 3:24 pm

kris napisał(a):Przeróbka wydechu poprawi przepływ ale zmniejszy ciśnienie spalin co wpływa negatywnie na pracę silnika i pogorszy jej parametry (jeśli jest wykonana nieprofesjonalnie). Silnik działa dobrze w swoich normowych parametrach np. ciśnienie paliwa, sprężania, temperatura itp. ważne też jest ciśnienie w układzie wydechowym. O sprawności wydechu decydują tzw. zjawiska falowe.
„W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia, który przemieszcza się wzdłuż wydechu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współ otwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Gdy zmienią się parametry układu wydechowego powracająca fala ciśnienia może się spotkać z kolejną falą po kolejnym cyklu prowadząc do dławienia a więc do zmniejszenia wydajności jednostki.
Tak więc przeróbka układu wydechowego powinna zostać odpowiednio wykonana i obliczona do charakterystyki danej jednostki .

i tak też myślalem ze lekko nie bedzie,dzieki
miras 76
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): Wt paź 16, 2012 5:00 pm
Imię: mirek
Motocykl: cbf 600s
W siodle: 100-200 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 120 gości