miras 76 napisał(a): nowy litr lekko drogawy.pozdr
miras 76 napisał(a):dzieki za rade ale nowy litr lekko drogawy.pozdr
wojciechu15 napisał(a):Generalnie jeżeli kolektor od 2 tłumika będzie wspawany do układu dobrze, tzn w sposób który nie utrudni odprowadzania spalin, a wręcz przeciwnie - ten przepływ poprawi, to praca silnika może się tylko polepszyć. Chociaż nie oczekiwał bym jakiejkolwiek poprawy.miras 76 napisał(a): nowy litr lekko drogawy.pozdr
W żadnym wypadku nie miałem namyśli nowego mówiąc o zmianie na litra
kris napisał(a):Przeróbka wydechu poprawi przepływ ale zmniejszy ciśnienie spalin co wpływa negatywnie na pracę silnika i pogorszy jej parametry (jeśli jest wykonana nieprofesjonalnie). Silnik działa dobrze w swoich normowych parametrach np. ciśnienie paliwa, sprężania, temperatura itp. ważne też jest ciśnienie w układzie wydechowym. O sprawności wydechu decydują tzw. zjawiska falowe.
„W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia, który przemieszcza się wzdłuż wydechu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współ otwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Gdy zmienią się parametry układu wydechowego powracająca fala ciśnienia może się spotkać z kolejną falą po kolejnym cyklu prowadząc do dławienia a więc do zmniejszenia wydajności jednostki.
Tak więc przeróbka układu wydechowego powinna zostać odpowiednio wykonana i obliczona do charakterystyki danej jednostki .
Użytkownicy przeglądający ten dział: krzysiek2702 i 139 gości