silnik zamula - CBF 1000FA

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Pn sie 20, 2018 7:46 pm

Chciałbym się podpiąć pod temat, bo nie bardzo wiem gdzie bym to mógł zrobić xfool . Nie wiem wogóle gdzie i czego szukać. Problem polega na tym, że raz przyspiesza pięknie, liniowo ciągnie od samego dołu równo przez cały zakres obrotów, że chce ręce wyrwać, a za moment od dołu przyspiesza wyczuwalnie wolniej i dopiero gdy wejdzie na obroty około 7 tyś to ciągnie. Nie jest to normą, że na przemian tak się dzieje. Wczoraj jeździłem z żoną i pięknie przyspieszał, może ze dwa razy od dołu się nie pozbierał, a dzisiaj ta sama żona, ta sama trasa i przez 90% drogi było mi wstyd za niego :dusgust:
Przyszedł mi do głowy fajny przykład: mam drugi bieg 4tyś obr i zaczynam wyprzedzać puszkę, moto wyrywa że trzeba się skupić nad tym, żeby mu do dupy nie wjechać i jak kończę wyprzedzać to już trzeci bieg i spokój. A raz jak wyprzedzam, mam wszystko tak samo, tylko że moto zaczyna dopiero targać jak jestem przed jego maską. Nie wiem czy dobry przykład ale myślę że jakoś to obrazuje
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez seseba85 » Wt sie 21, 2018 8:40 pm

Dziękuje za sugestie i pomoc xpleasantry
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez zbyhu » Śr sie 22, 2018 5:40 am

Jak masz problem nie pasujący nigdzie, to po prostu załóż nowy wątek. Akurat Twój problem nie ma nic wspólnego ze spalaniem, więc Twoje posty wydzieliłem.
I przede wszystkim cierpliwości, nie każdy ma wiedzę, żeby odpisać sensownie, a ten kto ma wiedzę, nie zawsze na pstryknięcie palców może wejść na forum by rozwiązywać Twój problem.

Sprawdź fajki i przewody WN. Jak mi kiedyś uszkodzili fajkę, to motocykl szarpał do ok. 4-4,5 tyś obr, a na wyższych obrotach szedł dobrze.
Ktoś kiedyś też do mnie pisał, że mu motocykl szaleje, raz jedzie dobrze, raz źle, i po długiej dyskusji wyszło, że wymienił fajki na jakieś akcesoryjne i to był problem.
Fajki w litrze są czułe na uszkodzenia. Są też nietypowe, długie i jakieś tanie zamienniki często nie działają, łapią przebicia. Fajki oryginalne są drogie, a zamienników długo nie było na rynku - nie wiem jak jest z tym teraz.
Nawet najmniejsze uszkodzenie płaszcza gumowego fajki może powodować przebicia i motocykl będzie się zachowywał tak jak to opisujesz. A przy regulacji zaworów czy wymianie świec łatwo uszkodzić fajki środkowych cylindrów, bo jest do nich kiepski dostęp.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 4:49 am

Nie mogę wysłać prywatnej wiadomości xcray
Cały czas mi wywala do "do wysłania". Zbyhu jakbym cię mógł prosić zostaw mi na privie swoje namiary, bo widzę że ty z rybnika to bym mógł podjechać i na spokojnie pogadać.
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez -patrick- » Cz sie 23, 2018 6:43 am

seseba85 napisał(a):Nie mogę wysłać prywatnej wiadomości xcray
Cały czas mi wywala do "do wysłania".


status do wysłania jest prawidłowy, to znaczy, że odbiorca jej nie odczytał. ale z pewnością została wysłana.
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 7:53 am

Ile takie fajki orginalne mogą kosztować?
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez zbyhu » Cz sie 23, 2018 8:07 am

Do starego litra były po ok. 200zł sztuka.
Więc kupiłem kiedyś na aukcjach z rozbitka cewki z fajkami za 250zł. 2 fajki przez lata już wykorzystałem, jedną sprzedałem, ostatnia czeka grzecznie :). I cewki też.

Możemy się kiedyś zgadać, tylko, że teraz mam bardzo pracowity okres. Dziś mnie nie ma do nocy, a ogólnie to jestem 7 dni w tygodniu w robocie...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez goramo » Cz sie 23, 2018 9:13 am

183zł sztuka w sklepie "salon oem".
Części oryginalne.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez seseba85 » Cz sie 23, 2018 9:38 am

Czyli do mojego może z 1500 kosztować, bo jak za czujnik położenia przepustnicy życzą sobie 4600 to bym się nie zdziwił. Tylko musiałbyś mi numer do siebie zostawić. Dałeś mi do myślenia tymi fajkami, bo regulację zaworów miałem robiona i właśnie wtedy mi się już wydawało że on nie jeździ tak jak po zakupie. Wtedy mi wszyscy gadali że się już przyzwyczaiłem do tej mocy itd. kiedyś nawet o to się pytałem
seseba85 napisał(a):Koledzy pomóżcie.
Chciałem się dowiedzieć czy to cykanie to jest normalna praca silnika czy po prostu coś niedokładnie wyregulowane zawory?
https://www.youtube.com/watch?v=m2T4KJ40u1c
Proszę dać troszkę głośniej bo wtedy to lepiej słychać.


bo łączyłem ten rzekomy brak mocy ze źle wyregulowanymi zaworami. Narazie będę zmieniał świece na normalne bo na irydowe nie dam 450 zł, a mechanik mi powiedział że może to też być jedna z przyczyn bo może któraś po zagrzaniu szwankować i do tego nie dojdziesz a normalna albo chodzi albo nie. Jeszcze miałem jeden epizod po tygodniu od właśnie regulacji zaworów, a mianowicie jechałem do pracy w oberwaniu chmury i wszystko było w porządku dopoki nie wróciłem do domu i okazało się że to nie sąsiad pali w piecu jakaś gumą, tylko to z motora tak wali. Ale po dwóch przejażdżkach i umyciu go przestało więc stwierdziłem że musiał się gdzieś jakiś syf dostać z wodą. Ogólnie jest tak, że od 3000 obr do 5000 jest katapulta później "tylko przyspiesza" i od 7000 znów ciągnie jak opętany, a powinien mieć największe odejście właśnie w przedziale 5000 - 8000. Po zakupie miałem od 3000 do 7000 katapulta i od 7000 to już był trebusz xpardon
seseba85
Użytkownik
 
Posty: 43
Dołączył(a): Wt gru 26, 2017 4:08 pm
Lokalizacja: Rybnik
Imię: Sebastian
Motocykl: Honda CBF 1000 FA
W siodle: <100 kkm

Re: silnik zamula - CBF 1000FA

Postprzez goramo » Cz sie 23, 2018 9:42 am

Przecież Ci napisałem ile kosztują - po 183zł sztuka (sama fajka, bez przewodu, oryginał Honda)
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości