wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez rupert » Cz paź 25, 2012 2:41 pm

Lambdę bym wykluczył, bo jest tak wrażliwa, że drobna usterka byłaby już sygnalizowana przez komputer.

Zbyhu, zacznij od najprostszego i najtańszego, czyli jak już było podjęte, cały dolot powietrza.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Cz paź 25, 2012 2:57 pm

Przejrzałem z grubsza układ podciśnieniowy i nic tam nie znalazłem :(.
Filtr powietrza jest czysty, porównywałem go z oryginalnym i naprawdę nie chce mi się wierzyć, aby to była jego wina.
Mam dwa używane oryginalne. Usyfione konkretnie, a moto na nich nie paliło więcej.

Pewnie jakiś zasrany czujniczek się spierdolił lub szaleje, a to mógłbym sprawdzić tylko wymieniając po kolei każdy i sprawdzając zachowanie moto nawijając kolejne kilometry...

O, tutaj gość pisze o podobnym problemie.
http://cbf1000.com/index.php/topic,4963 ... l#msg60322
Zaczęła mu CBFa jarać więcej i okazało się, że walnięty był IACV - Idle Air Control Valve.
Trzeba będzie to jakoś sprawdzić.

DOPISANE:
O w ryja! To trzeba wybebeszyć airbox z moto :O
Ale jeszcze jutro zobaczę, czy w pamięci kompa nie ma jakichś kodów błędów.
Gość pisze, że takowe wykryto u niego i nie można było skasować tylko jednego - właśnie od tego IACV.
Także jutro postaram się "wymigać", czy mam jakieś błędy zarejestrowane w pamięci kompa.
A serwisówka wspomina o dużym zużyciu paliwa tylko w kontekście awarii MAP sensora. Więc on też pójdzie na tapetę, tylko musiałbym mieć drugi sprawny ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Cz paź 25, 2012 6:21 pm

O ile się nie mylę, to ten IACV to jest właśnie zaworek od sterowania "synchronizacją" przepustnic na wolnych obrotach. :rolleyes: Czyli jest to ustrojstwo dzięki któremu nie ma konieczności robienia synchro w CBFkach.


P.S.
Nie w każdej puszce jest przepływomierz i to mimo obecności wielopunktowego wtrysku paliwa "na pokładzie". :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez raphi » Cz paź 25, 2012 6:37 pm

zbyhu napisał(a):A serwisówka wspomina o dużym zużyciu paliwa tylko w kontekście awarii MAP sensora. Więc on też pójdzie na tapetę, tylko musiałbym mieć drugi sprawny ;)

Toż Ci pisałem że Ci poślę kurierem swój ten no... MAP sensor, gdziekolwiek on jest :)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Cz paź 25, 2012 7:58 pm

Dzięki!
Jak jutro zrobię diagnostykę to będę wiedział, czy potrzeba :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Avalon » Pt paź 26, 2012 11:55 am

Zbyhu, masz już jakieś nowe wieści w sprawie wzmożonego apetytu Hani ?
Chociaż jeśli ten IACV odpowiada za synchronizację przepustnic, a jak pisałes z obrotami były problemy, to może to być strzał w "10"
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Pt paź 26, 2012 12:39 pm

Właśnie wróciłem z garażu.
Moto wybłyskało mi - jeśli dobrze interpretuję - dwa błędy.

Migał zapętlony tak:
Jeden krótki błysk, długa przerwa, jeden długi błysk, dwa krótkie, długa przerwa. I sekwencja zaczynała się od nowa.

Jeśli dobrze interpretuję zapisy z serwisówki oznacza to błąd nr 1 i nr 12.

I niestety jestem w dupie, bo teoretycznie oba mogłem sam wywołać wczoraj :wallbash: .
Tzn. pierwszy błąd to niskie napięcie na MAP sensorze, przy którym silnik ma pracować normalnie. I tak jest.
Błąd nr 12 to brak łączności z wtryskiwaczem nr 1.

Obie rzeczy wczoraj rozłączałem i mierzyłem napięcia na wtyczkach :wallbash:

Światełko w tunelu jest tylko takie, że potem zrobiłem reset pamięci komputera i nie wykrywał już żadnych błędów. Dla próby rozłączyłem więc MAP sensor - błędów nie wykrył. Podłączyłem MAP sensor z powrotem - błędów nie wykrył.
Odpiąłem potem pierwszy wtryskiwacz - od razu wykrył po odpaleniu stacyjki (nie w trybie diagnostycznym). Po zgaszeniu stacyjki i podłączeniu wtryskiwacza, diagnostyka znowu nie wykryła, że coś było z tym pierwszym wtryskiwaczem.
Więc jest jakaś tam szansa, że jednak moje wczorajsze rozpinanie kostek nie wygenerowało kodów błędów, które komp wykrył, bo bez uruchamiania silnika rozpinanie i spinanie kostek nie zapisuje kodów błędów w pamięci.

Muszę więc teraz motocykl poskładać do kupy, przejechać się, rozebrać na nowo i sprawdzić jeszcze raz kody błędów.

Najbardziej mnie dziwi ten błąd pierwszego wtryskiwacza. Taki błąd z automatu odcina zapłon i pompę paliwa, a nigdy nie miałem żadnych z tym problemów. Raz jeden w życiu moto mi zdechło samo z siebie, nie wiem czemu, ale to było ze dwa lata temu i od tamtej pory nigdy więcej się to nie powtórzyło.

No nic. W najbardziej optymistycznym układzie okaże się, że walnięty jest MAP sensor i jego wymiana uleczy motocykl :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pt paź 26, 2012 1:09 pm

Pytanie - jak się przechodzi w tryb diagnostyczny żeby wywołać wyświetlanie kodów błędów ?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Pt paź 26, 2012 1:16 pm

Pod siedzeniem kierowcy są dwie kostki. Jedna 3-pinowa biała i druga 4-pinowa czerwona. W tej czerwonej trzeba zewrzeć ze sobą dwa piny (kabel brązowy z zielonym). Potem odpalasz stacyjkę z włączonym czerwonym guzikiem.
Jak błędów nie ma, to FI się świeci cały czas. A jak są, to zaczyna migać. Jak błędów jest kilka, to leci od najniższego oznaczenia do najwyższego.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pt paź 26, 2012 1:20 pm

W wersjach bez ABS też taka sama procedura?
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 71 gości