wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Wt maja 02, 2017 3:21 pm

Michał, a jakie masz napięcie po przełączeniu stacyjki i po rozłączeniu wtyczki na czarnym sygnałowym od sondy ? Ciekawi mnie to ponieważ jeżeli zmienisz ECU i będzie inaczej to może znajdę awarię u siebie.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Wt maja 02, 2017 5:53 pm

Jutro zmierzę i dam znać ;-)
Dodam jeszcze że znowu mierzylem napięcie między pinami A9 i A18 i raz pokazalo mi wartość - 7V. Czyli znowu jakiś kosmos. Jeszcze ten minus. Biegunowosc na pinach mi się zmieniła.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Cz maja 04, 2017 9:15 am

Może to mało realne, ale na pewno nie zaszkodzi.
Skoro miałeś rozpięte jakieś złączki i słabo umocowany przewód masowy, to proponuję zrobić twardy reset ECU.
Odepnij akumulator na jedną noc i podłącz z powrotem następnego dnia.
Potem zrób jakąś jazdę przynajmniej na 50km.

DOPISANE:
Pair control solenoid valve to ustrojstwo, które ma dodawać czystego powietrza do spalin, aby pomagać dopalić resztki niespalonego paliwa. Czy jakoś tak.
Więc teoretycznie może mieć to wpływ na pracę sondy lambda. Jeśli system nie działa, nie dopala paliwa, spaliny mają inny skład niż przy działającym układzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Cz maja 04, 2017 10:50 am

slawekp napisał(a):Michał, a jakie masz napięcie po przełączeniu stacyjki i po rozłączeniu wtyczki na czarnym sygnałowym od sondy ? Ciekawi mnie to ponieważ jeżeli zmienisz ECU i będzie inaczej to może znajdę awarię u siebie.


0.035-0.040V na gorącym silniku.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Cz maja 04, 2017 1:45 pm

Czyli tak jak u mnie.
Dzisiaj rozebrałem hanke posprawdzałem co mogłem , wszystko jest ok ( według mnie )
Dzwonie zaraz do kolmotu i zamawiam sonda lambde , od czegoś musze zacząć . Dam znać o efektach!
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Cz maja 04, 2017 3:08 pm

Do Poznania mam 200km. Nie chciał byś mi pomóc z tą podmianą ECU? ^^ Ja mógł bym Ci w zamian udostępnić moją sondę.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Cz maja 04, 2017 4:02 pm

Sonde już zamówiłem a co do ECU to nie ma sprawy możesz wbijać, tylko problemy mamy podobne więc nie wiem czy to będzie wiarygodne .
Na PW.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » So maja 13, 2017 11:12 am

Dzisiaj Majkrzaq przyjechał do mnie. Wsadziliśmy komputer z mojej Hanki do jego moto. Potem Majkrzaq zrobił 100km po autobanie i spalanie wyszło mu 4,9l/100km.
Także wreszcie jest diagnoza - uszkodzony ECU.

Ciekawe, bo motocykl chodzi bez zarzutu i w żaden sposób nie daje oznak, że komp jest walnięty...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » So maja 13, 2017 4:03 pm

Kurcze felek czyli to zwarcie jednak z ECU , rewlacja że jest diagnoza. Będę musiał u siebie zmieżyć te dwa piny.
Tylko teraz znaleźć dobry sterownik?
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » So maja 13, 2017 8:06 pm

Wróciłem do domu :-) Sprawa wygląda tak jak napisał Zbyhu jednak jest jeszcze coś dziwnego. W drodze powrotnej na moim ECU moto zaczęło palić w normie. Prędkości do 120km/h, spalanie wyniosło 4,8l/100km. Prędkości do 140km/h, spalanie wyniosło 5,3l/100km. Nie wiem co jest grane. Być może komputer wyszedł z jakiegoś stanu awaryjnego. Cholera wie. Wielkie podziękowania dla Zbyha za poświęcony czas i uzyczenie ECU do testu! :-)
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 144 gości