wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » N mar 26, 2017 6:49 pm

Manual w łapę i po nitce do kłębka...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8493
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » N mar 26, 2017 8:13 pm

To chyba tylko na ssaniu ma przymykać dolot.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7394
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Pn mar 27, 2017 9:44 pm

Tu jest filmik który tłumaczy zasadę działania tej klapy i całego airboxa , niestety po niemiecku. Więc gdyby ktoś znający ten język przetłumaczył choć trochę rozjaśniło by sprawę (tzn ten moment gdzie mowa o zasadzie działania tej klapy I po co ona jest)
Ciekaw jestem skąd dostaje impuls (elektryczny ) do działania, prawdopodobnie z czujnika temperatury, tylko pytanie czy cieczy, czy powietrza? bo jeśli któryś z nich jest kopnięty to będzie to miało wpływ na spalanie.
Dodam tylko że sonda lambda u mnie również zaczyna żyć od 3 tyś obrotów
https://youtu.be/QVTc01GXQbU
W zeszłym roku zakupiłem litra no i teraz gdy zacząłem jeździć okazuje się że pali w granicach 8 litrów dlatego z dużym zainteresowaniem śledzę ten wątek

Może jeszcze ten artykuł który wyjaśnia jak działa wtrysk paliwa ,map sensor i inne, oraz typowe usterki
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1433586
Polecam
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Wt mar 28, 2017 3:28 pm

Klapa ta pracuje na podciśnienie a nie na impuls elektryczny ;) Szkoda, że nie znam niemieckiego :P

Dodam poniżej wyniki analizy spalin z ASO Hondy. Może ktoś zinterpretuje?

obciążony 3000obr/min
hc -19
co -0,2pr
co2-13pr
o2-1,77pr
lambda- 1,09

jałowy
hc-21
co-0,1
co2-11,3
o2-4pr
lambda- 1,3
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Wt mar 28, 2017 7:27 pm

To że pracuje na podciśnienie to chyba jasne , chodzi mi o to że elektrozawór otwiera i zamyka podciśnienie . Dlatego pytałem skąd dostaje impuls? czy w związku z temperaturą czy może o coś innego chodzi.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Wt mar 28, 2017 8:23 pm

Przeglądam serwisówkę i natknąłem się na to:

Symptom:
Poor performance (driveability) and poor fuel economy

Diagnosis procedure:
1. MAP sensor and its hoses connection
2. Inspect the fuel supply system

Also check for:
• Pinched or clogged fuel feed hose
Faulty pressure regulator (fuel pump)
• Faulty injector
• Faulty ignition system
• MAP sensor
• MAP sensor hose

Zainteresowała mnie ta pompa paliwa. Myślicie, że miała by jakiś wpływ na spalanie? Pamiętam, że raz zdarzyło mi się wyjeździć całe paliwo aż motor zgasł. Może pompa dostała wtedy po dupie i w tym tkwi problem. Hmmm.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Wt mar 28, 2017 10:42 pm

Myślę że wtedy stracił by na swojej mocy.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Śr mar 29, 2017 7:26 am

Majkrzaq napisał(a):Przeglądam serwisówkę i natknąłem się na to:

Symptom:
Poor performance (driveability) and poor fuel economy

Diagnosis procedure:
1. MAP sensor and its hoses connection
2. Inspect the fuel supply system

Also check for:
• Pinched or clogged fuel feed hose
Faulty pressure regulator (fuel pump)
• Faulty injector
• Faulty ignition system
• MAP sensor
• MAP sensor hose

Zainteresowała mnie ta pompa paliwa. Myślicie, że miała by jakiś wpływ na spalanie? Pamiętam, że raz zdarzyło mi się wyjeździć całe paliwo aż motor zgasł. Może pompa dostała wtedy po dupie i w tym tkwi problem. Hmmm.


Wymieniałeś czujnik temperatury, sterujący składem mieszanki?
Próbowałeś już coś z zaworkiem IACV?
Sprawdzałeś, czy układ podciśnieniowy od Map sensora jest drożny i szczelny?

Możesz jeszcze rozważyć czyszczenie wtrysków. Ja próbowałem przepalić środek czyszczący - nie zaszkodziło nie pomogło. Profesjonalnie to demontaż i myjka ultradźwiękowa.

No i sama sonda lambda. Może masz pecha i trafiłeś na wadliwą. Możesz próbować ją dać przemierzyć, ale komuś, kto będzie wiedział jak i jak zinterpretować wyniki. To najlepiej zrobić testerem do sond lub takim urządzeniem, które pokaże wykres pracy sondy.
Tak jak tu:
https://www.youtube.com/watch?v=uYMGnvtgi8w
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7394
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Śr mar 29, 2017 2:30 pm

Chodzi Ci o ECT sensor? Jeśli tak to był wymieniany. Zakupiłem go jeszcze przed oddaniem moto do ASO. W ASO mechanik stwierdził, że posprawdzał wszystkie czujniczki, zaworki, sondę lambda i węże. Sprawdzał podobno co się dało, ale nie wiem już sam czy mam mu ufać więc sprawdzę w miarę możliwości samodzielnie co się da. W pierwszej kolejności spróbuje tego preparaty STP. Jak nie pomoże to poszukam kogoś do zdiagnozowania sondy. Dopiero po tym zacznę rozbierać moto i z serwisówką w ręce sprawdzać co się da.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez slawekp » Śr mar 29, 2017 3:30 pm

Ja sprawdzając dzisiaj wszystkie połączenia gumowe od podciśnienia nie stwierdziłem aby któryś był uszkodzony lub zapchany ale co znalazłem , nie dokręcone króćce gumowe od dolotu , poprostu ktoś ich nie dokręcił . Teraz wolne obroty nieznacznie spadły, no i zobaczymy jak to wpłynie na spalanie.
slawekp
Użytkownik
 
Posty: 103
Dołączył(a): Cz gru 10, 2015 12:38 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Honda CBF 1000/A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości