wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pn lut 19, 2018 11:45 am

Ja chyba dwa (lub trzy - już nie pamietam dokładnie) razy wymieniałem u siebie w CBF filtr powietrza - za każdym razem zakładałem HiFlo. Nie odnotowałem żeby jakkolwiek wpłynęło to na wzrost spalania.
Obecnie w CB też mam już drugi filtr HiFlo - tu również spalanie jest jak najbardziej w porządku.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez sq8nga » Pn lut 19, 2018 11:59 am

garbaty napisał(a):Placiłem ok 90pln w hondzie w Poznaniu. Tragedii nie ma.


Spodziewałem się ceny 2x wyższej od Hiflo i dlatego pytałem o inne miejsca. 90zł to niewiele więcej od Hiflo. Oczywiście spróbuję.

Niestety przy tak dużym spalaniu muszę pilnować się/stacji po drodze, bo jestem w stanie przejechać jedynie ~250km na jednym tankowaniu, co jest mocno denerwujące.

PS: Może ktoś zna dobry warsztat we Wrocławiu i okolicach, który na pewno sobie poradzi z tą usterką?
Ostatnio edytowano Pn lut 19, 2018 12:27 pm przez sq8nga, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Pn lut 19, 2018 12:09 pm

Kiedyś filtr kosztował ok. 150zł, jak nie było jeszcze zamienników.
Też na zamiennikach nie stwierdziłem wzrostu spalania. Ani Hiflo, ani Motofiltro.
Ale teraz produkują tego tyle, że nie można mieć pewności, czy Janusze z allegro nie sprzedają syfu w opakowaniach Hiflo.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pn lut 19, 2018 12:53 pm

zbyhu napisał(a):Kiedyś filtr kosztował ok. 150zł, jak nie było jeszcze zamienników.
Też na zamiennikach nie stwierdziłem wzrostu spalania. Ani Hiflo, ani Motofiltro.
Ale teraz produkują tego tyle, że nie można mieć pewności, czy Janusze z allegro nie sprzedają syfu w opakowaniach Hiflo.



Dlatego z zasady nie kupuję żadnych tego typu materiałów przez Allegro.
Oleje, filtry, elementy układu hamulcowego (klocki, tarcze, uszczelniacze), czy opony kupuję zawsze przez zaufane kanały dystrybucji - takie jak np. Larsson, Petrostar, motoakcesoria, motogumy, czy w ostateczności ASO.

Na Allegro to bez większego ryzyka można kupić jakieś akcesoria nie mające wpływu na bezpieczeństwo jazdy czy też na bezpieczeństwo np. silnika. Nie zaryzykowałbym np. klockow hamulcowych albo lania oleju niewiadomego pochodzenia. :nono:

Wolę dać kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt zeta więcej, ale mieć pewność, że nie kupuję podrabianego badziewia.

Kiedyś kupiłem na Allegro jakieś klocki hamulcowe do samochodu - po dwóch ostrzejszych hamowaniach nie było już czym heblować, bo zrobiło się z nich szkło. Strach pomyśleć co by było gdyby podobnie zachowały się klocki z takiego gównolitu przy konieczności nagłego hamowania na moto. :scared: Mogłoby się okazać, że pełne gacie to byłby najmniejszy problem... :biggrin: :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez -patrick- » Pn lut 19, 2018 1:28 pm

sq8nga napisał(a):Niestety przy tak dużym spalaniu muszę pilnować się/stacji po drodze, bo jestem w stanie przejechać jedynie ~250km na jednym tankowaniu, co jest mocno denerwujące.

jak ja bym chciał robić tyle na FZ1 xcrazy
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pn lut 19, 2018 2:00 pm

-patrick- napisał(a):
sq8nga napisał(a):Niestety przy tak dużym spalaniu muszę pilnować się/stacji po drodze, bo jestem w stanie przejechać jedynie ~250km na jednym tankowaniu, co jest mocno denerwujące.

jak ja bym chciał robić tyle na FZ1 xcrazy



:thumbup:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez xcracer » Wt lut 20, 2018 12:11 pm

Skoro już jesteśmy przy filtrach i wyższym spalaniu...Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć, że montaż filtra powietrza typu K&N powoduje wzrost spalania?

W sieci można znaleźć opinie, że montaż takiego filtra powoduje wzrost spalania. Pytam ponieważ oryginalny filtr powietrza do SC64 kosztuje niewiele mniej niż K&N więc można spróbować i zakupić ten drugi.
Avatar użytkownika
xcracer
Użytkownik
 
Posty: 163
Dołączył(a): Pn paź 02, 2017 12:19 pm
Lokalizacja: Myszków
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Wt lut 20, 2018 1:24 pm

Na logikę powiększa.
Filtr K&N, jako filtr o mniejszych oporach przepływu powoduje, że więcej powietrza dociera do komory spalania. W gaźnikowcu zuboży to mieszankę o ile nie wymieni się dysz paliwowych na większe, a wtryskowiec powinien sobie sam dostosować dawkę paliwa, tj. zwiększyć ją, na podstawie odczytów chociażby z sondy lambda.
W rezultacie masz wyższe spalanie.

Miałem kiedyś Suzuki GS500. Pierwszy mój Japoniec, nie miałem pojęcia jeszcze za bardzo o niczym. Zabrałem się po zakupie za wymianę oleju, filtra oleju, świec i filtra powietrza. I radośnie wyjebałem do śmietnika filtr K&N, nie wiedząc, że to właśnie on. Wsadziłem w jego miejsce filtr papierowy i... motocykl przestał jeździć. Od 130km/h dusił się, zalewało go, nie dało się jechać szybciej. Dopiero wymiana dysz paliwowych na mniejsze w gaźnikach przywróciła mu fabryczne osiągi.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez xcracer » Wt lut 20, 2018 1:45 pm

Na ten temat można przeczytać sporo sprzecznych opinii użytkowników. Jedni piszą, że spalanie wzrosło o ok.1l/100 km, inni nie zauważyli żadnych różnic. Chyba trzeba będzie zostać przy standardowym, papierowym :)
Avatar użytkownika
xcracer
Użytkownik
 
Posty: 163
Dołączył(a): Pn paź 02, 2017 12:19 pm
Lokalizacja: Myszków
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 1000FA 2012
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez maćko » Cz lut 22, 2018 3:46 pm

W teorii nie powinno wzrosnąć spalanie (nie ważne jaki typ zasilania) pod jednym warunkiem. Masz nieznacznie większa moc do dyspozycji i jak bedziesz zachowywać stałe przyśpieszenia to zachowasz stałe spalanie. W praktyce po prostu krecisz manetą i wykorzystujesz to co masz dostępne i tyle. A jak kręcisz to żre :msn-wink:
Romet Pony (motorynka), MZ ETZ 250, Honda XL 125 Varadero, HONDA CBF 500+, Yamaha MT03 660 ccm
Avatar użytkownika
maćko
Miłośnik
 
Posty: 912
Dołączył(a): Cz lip 07, 2011 8:21 pm
Lokalizacja: Mosina
Wiek: 49
Motocykl: MT 03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości