wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » So sty 26, 2013 2:26 pm

Arti napisał(a):Mój rzadko przekraczał 5,3-5,5. Na prawdę musiałem się starać aby dojść do 6,0 - ogień ze świateł, objeżdżanie wszystkiego itd.



Ale Ty, zdaje się, miałeś poliftową wersję? :rolleyes:

Jeśli tak, to nic dziwnego. W nowej wersji pozmieniali przełożenia i spalanie jeszcze spadło. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » So sty 26, 2013 5:04 pm

Ale u mnie też rzadko spalanie wychodziło poza 6 litrów. Mam statystyki w stopce :].
Teraz ostatnio tylko przy ultra spokojnym śmiganiu spalanie wychodziło poniżej 6l. Przy normalnym ponad 6, czasem opierając się o 7...
Nic, czekam na wiosnę. Filtr powietrza zmieniony, czujnik temperatury zasysanego powietrza i map sensor też, przepalony siuwax do czyszczenia wtrysków, ustawione zawory, nowy olej. Jak kobyła będzie dalej paliła za dużo, to na tapetę idzie IACV (mam używkę) i sonda Lambda.
A jak to nic nie da to... Czort wie, może zamienię się z Browarem czy Raphim komputerami na tydzień, aby sprawdzić, czy to coś zmieni...
Potem to już chyba zostanie tylko zmiana motocykla ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Polbaj » So sty 26, 2013 6:38 pm

Zbyhu ja bym się zastanowił nad tymi płynami do czyszczenia wtryskiwaczy. Bywa tak, że takie płyny zamiast pomagać niszczą. Osobiście wątpię by wyższe spalanie było właśnie z powodu wtryskiwaczy.
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 782
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 45
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Arti » N sty 27, 2013 12:32 am

goramo napisał(a):
Arti napisał(a):Mój rzadko przekraczał 5,3-5,5. Na prawdę musiałem się starać aby dojść do 6,0 - ogień ze świateł, objeżdżanie wszystkiego itd.



Ale Ty, zdaje się, miałeś poliftową wersję? :rolleyes:

Jeśli tak, to nic dziwnego. W nowej wersji pozmieniali przełożenia i spalanie jeszcze spadło. :smile:


Dokładnie poliftowy był.
Arti

Who dares, wins.

hmm..
Arti
Fanatyk
 
Posty: 2011
Dołączył(a): So wrz 04, 2010 1:00 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 54
Imię: Ten Arti
Motocykl: czerwona GejSza
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez klemens » N sty 27, 2013 9:42 am

Polbaj napisał(a):Zbyhu ja bym się zastanowił nad tymi płynami do czyszczenia wtryskiwaczy. Bywa tak, że takie płyny zamiast pomagać niszczą. Osobiście wątpię by wyższe spalanie było właśnie z powodu wtryskiwaczy.

Może być. Ale raczej nie z powodu zabrudzenia, tylko zużycia.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » N sty 27, 2013 12:42 pm

Zastosowałem płyn do czyszczenia wtryskiwaczy po zasięgnięciu języka wśród kilku mechaników i po lekturze jakiegoś zagranicznego forum, na którym jeden użytkownik CBF 1000 narzekał na wysokie spalanie, a po zastosowaniu płynu do czyszczenia sprawa się rozwiązała i spalanie spadło. Człowiek ten wlał środek STP, ja zastosowałem ten sam. Już go przepaliłem, żadnych zmian w zachowaniu motocykla nie zaobserwowałem, a wyniki pomiarów spalania były za mało miarodajne :). Czekam na wiosnę...

A co do wciskania komuś mojego motocykla, to zdaję sobie sprawę, że teraz jego sprzedaż jest niemożliwa / nieopłacalna. Były o nim już dwa artykuły w prasie, wszystko o nim opisane jest na mojej stronie, bardzo dużo informacji jest na tym forum. Nawet jakbym chciał oszukać kupującego, to nie mam na to szans :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » N sty 27, 2013 2:07 pm

A'propos artykułów - ten po przebiegu 50tkm czytałem. A jaki był drugi? Musiałem coś przegapić... :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » N sty 27, 2013 2:33 pm

Krótki test motocykla używanego w MotoVoyager. Nie wiem, czy jest gdzieś On-Line.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez klemens » N sty 27, 2013 4:59 pm

zbyhu napisał(a): dużo informacji jest na tym forum. Nawet jakbym chciał oszukać kupującego, to nie mam na to szans

Szanse są ale byłoby to nieładnie. :nono: I trudno by było w razie wpadki udać niewiedzę. Niedawno sprzedawałem na allegro porządny rower ale z pękniętą ramą. Spokojnie mogłem o tym nie wspomnieć i wziąć sporo kasy. Nic z wierzchu nie było widać. Ale nie potrafiłem :bash: . Opisałem i sfociłem uszkodzenie. A i tak rower poszedł w kilka godzin.
Co do wtryskiwaczy, nie wiem jaka jest ich trwałość w moto. W aucie np.wtryskiwacze gazowe tak po ok. 100tys są już do wymiany. Są wyklepane i wylizane. Dysze o zbyt dużej już średnicy podają za dużo paliwa. Często dodatkowym efektem agonalnej pracy wtryskiwaczy jest chwilowa praca np.na 3 cylindrach na wolnych obrotach. Być może tu jest podobnie ale wymiana to pewnie spory koszt i nie wiadomo, czy jest potrzebna. Lepiej najpierw wyeliminować inne (tańsze) możliwe przyczyny.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Cz kwi 11, 2013 12:00 pm

Wreszcie wiosna, temat podwyższonego spalania wraca na tapetę.
I być może mam winowajcę.
Podjechałem do kolegi posiadającego warsztat samochodowy, po dokonaniu trasy ok. 150km.
I przemierzyliśmy moją sondę lambda przy pomocy takiego specjalnego testera. I tester wykazał, że moja sonda jest martwa w położeniu wskazującym zbyt ubogą mieszankę. Zbyt ubogą, przez co komp ją wzbogaca.
Tak na wszelki wypadek przemierzyliśmy też testerem samochód, który ma sondę o takiej samej kolorystyce przewodów (2 białe do grzałki, szary i czarny sygnałowe) i tam tester wskazywał prawidłową pracę sondy.

Także... kupuję sondę lambda modląc się, aby to faktycznie było to :D
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości