wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez Avalon » Pt paź 26, 2012 1:22 pm

goramo napisał(a):Pytanie - jak się przechodzi w tryb diagnostyczny żeby wywołać wyświetlanie kodów błędów ?

...i jak wykonac reset pamięci
Czy kody błędów mamy na forum gdzieś podane ? (cos mi świta że był taki wątek)
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Pt paź 26, 2012 1:28 pm

Wszystko jest w serwisówce. Nie ma rozgraniczenia ze względu na ABS.

Aby zresetować błędy trzeba:
- być w trybie diagnostycznym, FI miga pokazując błędy (patrz post poprzedni),
- w tym układzie usuwasz połączenie w kostce czerwonej kabla zielonego z brązowym,
- FI zaczyna świecić stałym światłem i będzie tak przez 5 sekund,
- w ciągu tych 5 sekund trzeba znowu zewrzeć zielony z brązowym,
- po chwili FI zacznie regularnie migać - reset skończony.

Następne odpalenie trybu diagnostycznego powinno spowodować stałe świecenie się FI, jeśli nic w moto nie jest popsute.

Błędy w załączniku.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pt paź 26, 2012 1:29 pm

zbyhu napisał(a):Wszystko jest w serwisówce. Nie ma rozgraniczenia ze względu na ABS.




Kurde, gdzie to jest w serwisówce ? Szukam i nie mogę znaleźć... :wallbash:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Pt paź 26, 2012 1:32 pm

goramo napisał(a):
zbyhu napisał(a):Wszystko jest w serwisówce. Nie ma rozgraniczenia ze względu na ABS.




Kurde, gdzie to jest w serwisówce ? Szukam i nie mogę znaleźć... :wallbash:


Dział szósty, Fuel System, od strony 6-12, błędy na 6-16.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Śr paź 31, 2012 10:41 am

Dziś poskładałem moto do kupy, przejechałem się 20km i zrobiłem diagnostykę.
Niestety nie wykryło żadnych błędów :(
I nie wiem, co teraz robić dalej.
Kurwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez raphi » Śr paź 31, 2012 10:46 am

zbyhu, nie wiem czy to prawdopodobne, ale jakbyśmy przełożyli ode mnie wtryskiwacze i komputer?
Może to wtryski psikają za dużo paliwa bo coś z nimi nie tak albo komputer podaje im taką informację?
A może jakiś czujnik mieszanki paliwowo - powietrznej?
Komputer to najprostsza rzecz do podmianki.
Albo chociaż szybę do wtrysków - chyba wystarczy zdjąć zbiornik i jest do niej dostęp...
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Śr paź 31, 2012 10:55 am

Dzięki, ale myślę, że przy mojej usterce jakiekolwiek grzebanie teraz przed zimą trochę mija się z celem, bo i tak nie będę w stanie sprawdzić, czy podmianki coś dały.

Tak sobie myślę, że muszę zrobić przez zimę zaworki (bo już czas), kontrolę łańcuszka rozrządu (ma 97kkm, jeśli jest już luźny, to może wpływać nieznacznie na fazy rozrządu), wymienię mimo wszystko ten map sensor (50zł z allegro, to nie tragedia), wymienię olej, kupię jakiś bajer do czyszczenia układu wtryskowego i zobaczę na wiosnę, co się będzie działo. I jak będzie dalej źle, to będę wtedy kombinował i się do Ciebie szeroko uśmiechał... :]
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez raphi » Śr paź 31, 2012 11:17 am

zbyhu napisał(a):Dzięki, ale myślę, że przy mojej usterce jakiekolwiek grzebanie teraz przed zimą trochę mija się z celem, bo i tak nie będę w stanie sprawdzić, czy podmianki coś dały.

Tak sobie myślę, że muszę zrobić przez zimę zaworki (bo już czas), kontrolę łańcuszka rozrządu (ma 97kkm, jeśli jest już luźny, to może wpływać nieznacznie na fazy rozrządu), wymienię mimo wszystko ten map sensor (50zł z allegro, to nie tragedia), wymienię olej, kupię jakiś bajer do czyszczenia układu wtryskowego i zobaczę na wiosnę, co się będzie działo. I jak będzie dalej źle, to będę wtedy kombinował i się do Ciebie szeroko uśmiechał... :]

Na wiosnę będziemy rozkręcać mój motocykl? :D :D :tongue: :bash: :eek: :msn-wink: :msn-wink:


Spoko :smoke:
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Śr paź 31, 2012 12:46 pm

Dzwoniłem do Dos Toros w Tychach.
Koleś powiedział, że motóry wtryskowe są bardzo czułe na filtr powietrza. Pewnie lojalnie zapewnia zbyt firmie na oryginalne filtry, ale może warto jednak się pochylić nad tym i spróbować...

Enyłej, wspominał też, że może warto byłoby zrobić synchronizację przepustnic w moto :O. Nie wiedziałem, że się coś takiego robi we wtryskach :).
W każdym razie chyba się szarpnę z kasą i dam do nich moto na przegląd w zimie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Śr paź 31, 2012 2:05 pm

zbyhu napisał(a):Enyłej, wspominał też, że może warto byłoby zrobić synchronizację przepustnic w moto :O. Nie wiedziałem, że się coś takiego robi we wtryskach :).



Oczywiście, że się robi. W wielu motocyklach. Najczęściej napisane jest to w tabelce z czynnościami przeglądowymi wraz z podaną częstotliwością (np. u mnie w Intruzie - mimo, że moto na wtryskach - to synchronizacja przepustnic była wymagana co 12 tys km.)

Ale akurat w CBFie chyba nie. :rolleyes:
Nie ma o tym mowy w rozdziale z przeglądami i regulacjami - rozdział 4. serwisówki.

Na potwierdzenie braku konieczności robienia synchro jest moim zdaniem rozdział 2.
W rozdziale 2, na stronie 2-2 jest wyraźnie napisane, że zastosowanie zaworka IACV eliminuje potrzebę ustawiania wolnych obrotów oraz eliminuje potrzebę regulacji synchronizacji przepustnic.

cytat:

"IACV (Idle Air Control Valve)
SUMMARY
This motorcycle adopts an Idle Air Control system for the inline-four engine, this system is composed the IACV and distribution
hoses onto the throttle body. The IACV consists of a step motor and a slide valve, and controls the amount of air
bypassed around the closed throttle body. With the ignition switch on, the amount of inlet air is determined from information
detected by the ECT sensor. During engine start-up or while maintaining idle (throttle valve closed), the amount of
inlet air is corrected by various sensors' information.
This system eliminates the need for manual idle speed adjustment and the air screw adjustment for the throttle body synchronization.
"


Może ten zaworek się spierdzielił u Ciebie, albo może jakaś rurka ma nieszczelność. :unsure:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 152 gości

cron