wyższe spalanie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: wyższe spalanie

Postprzez zbyhu » Wt cze 06, 2017 6:40 pm

U nas nie zadziałało. Może za słabo owinęliśmy...
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Wt cze 06, 2017 9:40 pm

raphi napisał(a):Można mieć też oba kluczyki z immobiliserem i ten od stacyjki owinąć folią aluminiową :-D Sprawdzone i działa!


Nawet jak by zadziałało to w sumie strach, że nagle sygnał z owiniętego kluczyka się, powiedzmy przedostanie i odetnie nam zapłon w jakimś złym momencie, np. podczas wyprzedzania. 25zł goły kluczyk i można bez obaw jechać.
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez pawlow.pawel » Śr cze 07, 2017 8:15 am

A to sprawdzanie kluczyka przez immo jest permanentne a nie tylko przy starcie?
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez raphi » Śr cze 07, 2017 8:16 am

zbyhu napisał(a):U nas nie zadziałało. Może za słabo owinęliśmy...

Kilka warstw trzeba.

pawlow.pawel napisał(a):A to sprawdzanie kluczyka przez immo jest permanentne a nie tylko przy starcie?

Jest tylko przy starcie - immo nie znajdzie sobie Twojego drugiego kluczyka w kieszeni i nie wyłączy moto w czasie jazdy :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14107
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez Majkrzaq » Śr cze 07, 2017 10:26 pm

raphi napisał(a):
pawlow.pawel napisał(a):A to sprawdzanie kluczyka przez immo jest permanentne a nie tylko przy starcie?

Jest tylko przy starcie - immo nie znajdzie sobie Twojego drugiego kluczyka w kieszeni i nie wyłączy moto w czasie jazdy :-)



A to nie wiedziałem :)
komar -> motorynka -> motorynka z piecem od WSKi :) -> Simson S51 -> Simson SR50 -> Jawa 350 -> Jawa 350TS -> kawa KLE500 -> CBF1000
Avatar użytkownika
Majkrzaq
Znawca
 
Posty: 243
Dołączył(a): Cz cze 25, 2015 6:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 36
Imię: Michał
Motocykl: CBF1000 :)
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez sq8nga » So lut 17, 2018 10:05 pm

Hej,

Także ja borykam się z wyższym spalaniem: w mieście ok. 8L/100km (trasa z i do pracy 8km w korkach) w trasie ok. 6-7L/100km (jazda w pojedynkę + 3 kufry, niestety nie widzę większej zależności prędkość emerycka 120km/h i pilnowanie aby nie odkręcać czy 180km/h po autostradzie przez 300km). Motocykl po pełnym serwisie (luzy zaworowe, olej, filtry itp).

Zacząłem od sondy lambda bo jest to dosyć typowa usterka przy wysokim spalaniu. Niestety wcześniej nie badałem sond lambda i nie mam w tym doświadczenia, ale wszystkie moje pomiary (oscyloskopem i multimetrem) nagrałem i proszę o opinię: https://www.youtube.com/watch?v=We8O7wekv7c

Z moich obserwacji to sonda częściowo działa, ale sygnał wolno powraca do poprzedniego stanu (motocykl oczywiście był mocno rozgrzany). Według mnie do wymiany.

A tutaj statystyki spalania: https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/86821

Z góry dziękuję za chwilę spędzoną z filmikiem i wszelkie opinie :) . Jeśli będzie potrzeba to wykonam dodatkowe pomiary.
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez garbaty » N lut 18, 2018 9:17 am

Zanim zaczniesz zabawy z sonda, spróbuj wymienić filtr powietrza. Założyłem hiflo i spalanie podskoczylo mi o równy litr. Zmienilem na oryginał i wrocilo do normy (do 7 w miescie, trasa 5-6)
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez sq8nga » Pn lut 19, 2018 10:27 am

Mogę spróbować, gdzie (oprócz ASO) można dostać oryginalny filtr powietrza? Ile on mniej więcej kosztuje? Obecnie mam Hiflo.

Niestety na wyniki testu będę musiał czekać aż do lata.

Ale chwilowo powróćmy do sondy, tego co mogę sprawdzić teraz. Wedlug mnie nie reaguje tak żwawo jak powinna, na wzrost obrotów reaguje dobrze, niestety później przez długi czas utrzymuje się stara wartość co jest niepokojące według mnie. Kolejny dziwny aspekt który zauważyłem to że czas rozgrzewania jej (i szybkiej reakcji) to ok. 20 minut.
Avatar użytkownika
sq8nga
Użytkownik
 
Posty: 74
Dołączył(a): Pt mar 17, 2017 2:18 pm
Imię: Konrad
Motocykl: XJ750 Seca
W siodle: <100 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez goramo » Pn lut 19, 2018 10:39 am

sq8nga napisał(a):gdzie (oprócz ASO) można dostać oryginalny filtr powietrza?


Oryginalny, to pewnie nigdzie. xpardon
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyższe spalanie

Postprzez garbaty » Pn lut 19, 2018 11:30 am

Placiłem ok 90pln w hondzie w Poznaniu. Tragedii nie ma.
garbaty
Znawca
 
Posty: 375
Dołączył(a): Wt maja 06, 2014 5:58 pm
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości