Dobra, właśnie wróciłem z domu i jestem kompletnie zmieszany. Dodam tylko, że komp nie wybłyskał mi żadnych błędów a pomiary przeprowadzałem wielokrotnie. Sonda lambda i ECT sensor nowe. Sewisówka w łapę i zaczynamy od strony 6-35. Oto wyniki moich pomiarów:
MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)1."MAP sensor output voltage inspection"
Napięcie miedzy pinami A9 i A18 raz wynosiło 4,97V a innymi razy aż 11,5-12V. Powtórzyłem pomiar przy zapalonym motocyklu i gdy napięcie wynosiło 4,97V to po odpaleniu się nie zmieniało. Natomiast gdy wynosiło 11,5-12V to po odpaleniu i przygazowaniu skakało nawet do 13V
Nie zauważyłem jakiejś zależności dla czego raz pokazuje tak a raz tak. Może ECM się zjebał i stąd moje kłopoty.
2."MAP sensor output line inspection"
Wynik pomiaru (zarówno na moim jak i czujniku od Zbyha) to 4,05V co sugerowały by przerwę w obwodzie jasny siwy/żólty lub zielony/pomarańczowy. Idąc schematem ze strony 6-7 sprawdziłem te przewody i wygląda na to, że są sprawne. Jasny siwy/żólty idzie bezpośrednio do pinu B9 wtyczki ECMa więc ze sprawdzeniem nie było kłopotu. Zielony/pomarańczowy rozdziela się po drodze i idzie do wtyczki sondy lambda, TP sensora, IAT sensora, ECT sensora i odbiornika immobilizera. Wypiąłem wtyczki sondy lambda, MAP sensora, IAT sensora i ECT sensora. Następnie mierzyłem ciągłość obwodu kabla zielony/pomarańczowy między:
-sondą a MAP sensorem - OK
-sondą a IAT sensorem - OK
-sondą a ECT sensorem - OK
-MAP sensorem a IAT sensorem - OK
-MAP sensorem a ECT sensorem - OK
-IAT sensorem a ECT sensorem - OK
3."MAP sensor input voltage inspection"
Wynik pomiaru raz 5,19V a raz 5,25V. Niby w widełkach, ale na styk.
4."MAP sensor output line short circuit inspection"
I tutaj tak samo jak w punkcie 1. dość dziwne wyniki bo raz była ciągłość między pinem a masą a raz nie. Dodam tylko, że ciągłość występowała kiedy wynik pomiaru z pkt.1. wynosił 4,97V a , gdy wynosiła te 12V to ciągłość nie występowała.
5."MAP sensor input line inspection"
Ciągłość między pinem MAP sensora a pinem wtyczki ECM występuje.
MIL 2 BLINKS (MAP SENSOR HOSE CONNECTION)1."MAP sensor hose inspection"
Wężyki podłączone prawidłowo.
2."MAP sensor output voltage inspection"
Tutaj odsyłam do punktu 1. w "MIL 1 BLINK (MAP SENSOR)".
MIL 7 BLINKS (ECT SENSOR)1.Wynik pomiaru to raz 1,87V (silnik letni) a raz 3,44V (silnik zimny). Podejrzewam, że przy 20 stopniach wynik był by w widełkach.
3. Wynik pomiaru w widełkach
4. Ciągłośc miedzy pinami B13 i A18 - OK
5. Brak ciągłości między między pinem a masą
MIL 9 BLINKS (IAT SENSOR)4. Ciągłość między pinami - OK
5. Ciągłość między pinem a masą - brak
MIL 21 BLINKS (O2 SENSOR)1. Jak wspomniałem wcześniej komputer nie pokazał żadnych błędów
2. Ciągłość pomiędzy pinami - OK
3. Ciągłość pomiędzy pinem B20 a masą - brak
4. Jak wspomniałem wcześniej komputer nie pokazał żadnych błędów a sonda była wymieniana na nową.
Rozgrzałem maszynę i zmierzyłem też napięcie na czarnym kablu od sondy i przy około 3k RPM napięcie zmieniało się cyklicznie od 0,05V do prawie 1V także chyba OK
MIL 23 BLINKS (O2 SENSOR HEATER)1. opór wyniósł 15,5 ohma
3. Ciągłość pomiędzy pinem B2 a kablem czarny/zielony - OK
4. Ciągłość pomiędzy pinem B2 a masą - OK. Wskazywało by to na zwarcie w obwodzie czarny/zielony. Przewód ten idzie bezpośrednio do ECMa więc jedyne zwarcie jakie mogło by występować to chyba tylko w samym ECMie
MIL 29 BLINKS (IACV)Dostęp do tej wtyczki znalazłem ale nie mogłem jej wypiąć więc przeszedłem do punktu 3.
Opór między:
A19-A29 - 118 ohm
A16-A27 - 119 ohm
Postaram się podejść w tygodniu do ASO Hondy i pogadać z mechanikiem co o tym sądzi, ale podejrzewam, że bez podmiany podzespołów ze sprawnego moto się nie obejdzie.