Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt maja 02, 2017 3:21 pm
Michał, a jakie masz napięcie po przełączeniu stacyjki i po rozłączeniu wtyczki na czarnym sygnałowym od sondy ? Ciekawi mnie to ponieważ jeżeli zmienisz ECU i będzie inaczej to może znajdę awarię u siebie.
Wt maja 02, 2017 5:53 pm
Jutro zmierzę i dam znać ;-)
Dodam jeszcze że znowu mierzylem napięcie między pinami A9 i A18 i raz pokazalo mi wartość - 7V. Czyli znowu jakiś kosmos. Jeszcze ten minus. Biegunowosc na pinach mi się zmieniła.
Cz maja 04, 2017 9:15 am
Może to mało realne, ale na pewno nie zaszkodzi.
Skoro miałeś rozpięte jakieś złączki i słabo umocowany przewód masowy, to proponuję zrobić twardy reset ECU.
Odepnij akumulator na jedną noc i podłącz z powrotem następnego dnia.
Potem zrób jakąś jazdę przynajmniej na 50km.
DOPISANE:
Pair control solenoid valve to ustrojstwo, które ma dodawać czystego powietrza do spalin, aby pomagać dopalić resztki niespalonego paliwa. Czy jakoś tak.
Więc teoretycznie może mieć to wpływ na pracę sondy lambda. Jeśli system nie działa, nie dopala paliwa, spaliny mają inny skład niż przy działającym układzie.
Cz maja 04, 2017 10:50 am
slawekp napisał(a):Michał, a jakie masz napięcie po przełączeniu stacyjki i po rozłączeniu wtyczki na czarnym sygnałowym od sondy ? Ciekawi mnie to ponieważ jeżeli zmienisz ECU i będzie inaczej to może znajdę awarię u siebie.
0.035-0.040V na gorącym silniku.
Cz maja 04, 2017 1:45 pm
Czyli tak jak u mnie.
Dzisiaj rozebrałem hanke posprawdzałem co mogłem , wszystko jest ok ( według mnie )
Dzwonie zaraz do kolmotu i zamawiam sonda lambde , od czegoś musze zacząć . Dam znać o efektach!
Cz maja 04, 2017 3:08 pm
Do Poznania mam 200km. Nie chciał byś mi pomóc z tą podmianą ECU? ^^ Ja mógł bym Ci w zamian udostępnić moją sondę.
Cz maja 04, 2017 4:02 pm
Sonde już zamówiłem a co do ECU to nie ma sprawy możesz wbijać, tylko problemy mamy podobne więc nie wiem czy to będzie wiarygodne .
Na PW.
So maja 13, 2017 11:12 am
Dzisiaj Majkrzaq przyjechał do mnie. Wsadziliśmy komputer z mojej Hanki do jego moto. Potem Majkrzaq zrobił 100km po autobanie i spalanie wyszło mu 4,9l/100km.
Także wreszcie jest diagnoza - uszkodzony ECU.
Ciekawe, bo motocykl chodzi bez zarzutu i w żaden sposób nie daje oznak, że komp jest walnięty...
So maja 13, 2017 4:03 pm
Kurcze felek czyli to zwarcie jednak z ECU , rewlacja że jest diagnoza. Będę musiał u siebie zmieżyć te dwa piny.
Tylko teraz znaleźć dobry sterownik?
So maja 13, 2017 8:06 pm
Wróciłem do domu
Sprawa wygląda tak jak napisał Zbyhu jednak jest jeszcze coś dziwnego. W drodze powrotnej na moim ECU moto zaczęło palić w normie. Prędkości do 120km/h, spalanie wyniosło 4,8l/100km. Prędkości do 140km/h, spalanie wyniosło 5,3l/100km. Nie wiem co jest grane. Być może komputer wyszedł z jakiegoś stanu awaryjnego. Cholera wie. Wielkie podziękowania dla Zbyha za poświęcony czas i uzyczenie ECU do testu!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.