CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez Waikiki » So paź 27, 2012 4:26 pm

Zabrałem się dzisiaj za wymianę świec.
Zdjąłem owiewki, bak i... zwątpiłem widząc plątaninę przewodów elektrycznych, wężyków PAIR etc. Jako taki dostęp jest do świecy na 1. i 4. cylindrze, 2. i 3. to jakaś masakra... jak tam się dobrać, co trzeba zdemontować a czego lepiej nie ruszać?
Bardzo proszę o poradę kogoś, kto ma to za sobą. Pewnie trzeba odkręcić cewki WN, co jeszcze? Wszelkie rady mile widziane...
Waikiki
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): N paź 21, 2012 9:06 pm
Imię: Grzesiek
Motocykl: CBF 600SA PC43
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez zbyhu » So paź 27, 2012 5:14 pm

W litrze trzeba wykręcić z jednej strony cewkę, a z drugiej termostat i już się da dostać do świec.

Zwróć szczególnie dużą uwagę na to, aby nie wyszarpywać na siłę fajek. Mnie tak kiedyś w warsztacie zrobili, uszkodzili jedną fajkę i przez uszkodzenie potem prąd uciekał - moto chodziło na 3 cylindrach. A nowe fajki są w cholerę drogie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez goramo » So paź 27, 2012 5:59 pm

zbyhu napisał(a):W litrze trzeba wykręcić z jednej strony cewkę, a z drugiej termostat i już się da dostać do świec.




??? :eek:

Trzeba demontować termostat ? :blink: Czyli opróżnienie układu chłodzenia... :wallbash: :dusgust:

Kuźwa, to rzeczywiście zajebisty dostęp do tych świec... :wallbash: :wallbash: :wallbash:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez zbyhu » N paź 28, 2012 8:14 am

Nie, wystarczy odkręcić go od ramy. Wisi wtedy na wężach, da się go odciągnąć, wyjąć fajkę i wjechać kluczem do świec.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez goramo » N paź 28, 2012 8:21 am

Uff... No to chociaż tyle dobrego... :biggrin:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez rupert » N paź 28, 2012 9:19 pm

W gaźnikach jest dostęp po zdjęciu plastików i baku. Do świec wewnętrznych niezbędny będzie klucz łamany
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez Waikiki » Pn paź 29, 2012 7:36 am

Ja mam wersję z wtryskiem i szeroką, aluminiową ramą grzbietową.
No nic, porobię zdjęcia, poopisuję przewody, wężyki i całe to dziadostwo (żeby potem wiedzieć jak to złożyć) i będę rozkręcać :msn-wink: Może orzed Bożym Narodzeniem do świec się dokopię :)
Waikiki
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): N paź 21, 2012 9:06 pm
Imię: Grzesiek
Motocykl: CBF 600SA PC43
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez Waikiki » Cz lis 01, 2012 8:56 pm

No i po robocie :thumbsup:

Napiszę w skrócie co i jak - może się komuś przyda.

1. Zdjąć plastiki boczne (z kierunkowskazami)
2. Podnieść bak
3. Poopisywać przewody elektryczne (co gdzie idzie, pod czym/nad czym etc. - jeśli ktoś ma ambicję zmontować dokładnie tak jak na linii produkcyjnej w fabryce :) )
4. Odkręcić podstawę korka układu chłodzenia od ramy
5. Odkręcić śruby mocujące prawą cewkę WN, odsunąć cewkę z pola działania, niech sobie wisi
6. Odkręcić śruby mocujące lewą cewkę WN
7. Rozpiąć czarną kostkę koło zaworu PAIR
8. Zdjąć niebieską kostkę z uchwytu, przesunąć tak aby nie przeszkadzała (można ją rozpiąć, ale niekoniecznie)
9. Odłączyć wtyczkę zaworu PAIR
10. Zdjąć wężyk PAIR przy airboksie, odłączyć wężyki L/P od pokrywy zaworów, zdjąć zawór PAIR z uchwytu i razem z wężykami wyjąć w lewą stronę
11. Jednocześnie zdemontować lewą cewkę WN z przewodami i fajkami
12. W tym momencie powinniśmy mieć wystarczający dostęp do świec (najtrudniej dostać się do 3. cylindra, klucz wchodzi od prawej strony po odchyleniu podstawki korka i węży chłodzących)
13. Do wykręcenia świec idealnie pasuje klucz z przegubem na seryjnym wyposażeniu motocykla
14. Montaż w kolejności odwrotnej, szczególnie zwracam uwagę na wzajemne położenie zaworu PAIR i przewodu WN 3. cylindra (przewód przechodzi nad zaworem, nad jego wieszaczkiem)

Wygląda strasznie, ale teraz bym to zrobił po ciemku w godzinę :biggrin:

pozDRo
Waikiki
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): N paź 21, 2012 9:06 pm
Imię: Grzesiek
Motocykl: CBF 600SA PC43
W siodle: <100 kkm

Re: CBF 600 SA 2008< Wymiana świec

Postprzez Bosman78 » Pt lis 02, 2012 2:08 pm

uuuupss. to ja w swojej 125 cc świece wymieniałem w 30 sek wysatrczyło zdjąć fajkę
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 147 gości