wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez ncxior » Pn lis 19, 2012 11:55 am

jakby ktoś chciał podłączyć dodatkowy wyświetlacz biegów GiPro w swoim NCeku to tu jest instrukcja ze zdjęciami
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... -tutorial/
Avatar użytkownika
ncxior
Znawca
 
Posty: 325
Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 8:16 pm
Motocykl: chwilowo brak :-(

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez camilos55 » Pt cze 14, 2013 8:24 am

super przyda sie napewno
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez Glub » Pt cze 14, 2013 9:43 am

Nie kumam czemu w manualnych NC nie dziala wyświetlacz biegów skoro w wersji DCT, on działa. Czegoś nie podłączono?
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez ncxior » Pt cze 14, 2013 9:53 am

nie wiem właśnie w czym tkwi problem , pytałem w Honda Plaza ale rok temu był to temat tabu dla nich, może teraz się już ktoś naumiał bo wyświetlacz w manualu i w automacie ten sam więc chyba tylko kwestia zdolnego elektryka
Avatar użytkownika
ncxior
Znawca
 
Posty: 325
Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 8:16 pm
Motocykl: chwilowo brak :-(

wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez Glub » Pt cze 14, 2013 9:58 am

Wlasnie tak mysle... Zapytaj sie w Plazie a ja zapytam w Motoriscie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez myszaty » Pt cze 14, 2013 10:15 am

To byłaby piękna sprawa gdyby zaświecił ten wyświetlacz.
Avatar użytkownika
myszaty
Użytkownik
 
Posty: 138
Dołączył(a): So kwi 07, 2012 4:04 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 50
Imię: Arturrrr
Motocykl: New V-Strom 650
W siodle: <100 kkm

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez ncxior » Pt cze 14, 2013 12:49 pm

ten temat był też już rozbierany u naszych kolegów w anglii jak widać w załączonym linku ale chłopaki też są w kropce
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... inal-dash/
Avatar użytkownika
ncxior
Znawca
 
Posty: 325
Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 8:16 pm
Motocykl: chwilowo brak :-(

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez ncxior » Pt cze 14, 2013 12:58 pm

a z amerykańskiego forum coś takiego wyczytałem , wygląda na to że w manualu nie ma PCM (Powertrain Control Module )a w DCT jest PCM które zapodaje sygnał o włączonym w danym momencie biegu.

"Electrical schematic of the manual and DCT models differ, of course. The manual has a module called an ECM, whereas the DCT instead has a PCM. Also noted is that on both models the instrument cluster has hard wire dedicated lines for vehicle speed, indicator lights, fuel level, etc, in addition to an apparent serial communication link. However on the DCT schematic it does not show dedicated lines to the instruments for gear position.

My own conclusion from that brief analysis is that the gear position info comes from the PCM and is transmitted to the instrument panel via serial link. On the manual version, you don't have the PCM, so adding gear position indication is not likely to be a simple wiring modification.

BTW, looking at the X vs XD versions of the schematics reveals that there's a whole lot more going on electrically in the DCT than in the manual bike!"
Avatar użytkownika
ncxior
Znawca
 
Posty: 325
Dołączył(a): Pn sie 06, 2012 8:16 pm
Motocykl: chwilowo brak :-(

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez camilos55 » Pn cze 24, 2013 12:26 pm

Powertrain Control Module a gdzie to sie znajduje przy siliku czy pod siedzeniem wie ktoś ? po dokupieniu wystarczy tylko podłączyć?
Romet 50, WSK 125, MZ 250, JAWA 350TS, Kawasaki KLR 650, BMW GS 650
Avatar użytkownika
camilos55
Użytkownik
 
Posty: 194
Dołączył(a): Pt cze 14, 2013 8:20 am
Lokalizacja: warszawa-grochów
Motocykl: nc 700x

Re: wyświetlacz biegów Gi Pro-instrukcja- podłączenie

Postprzez igrazka » Wt cze 25, 2013 11:04 am

myszaty napisał(a):To byłaby piękna sprawa gdyby zaświecił ten wyświetlacz.


Nie zaświeci się. Na niemieckim forum też był ten temat poruszany, gość nawet się udał do inżyniera Hondy oto odpowiedź:

Wersja dla znających niemiecki:
Kod: Zaznacz cały
Hallo zusammen,

jetzt weiß ich auch einiges mehr.

Ich habe mich heute über eine Stunde mit einem Ingeneur von Honda Deutschland aus Offenburg unterhalten, der bei meinem Händler war, und mir viele Notizen, auch zu dieser Thematik gemacht, um ja nichts zu vergessen und Euch auch nichts falsches weiter zu vermitteln.

Es ist definitiv nicht möglich die Ganganzeige bei den 4 Modellen NC700X, NC700XA, NC700S und NC700SA im Kombiinstrument anzeigen zu lassen, obwohl das Kombiinstrument diese Anzeigefunktion besitzt.

Begründung:
Es sind unterschiedliche Motorsteuergeräte verbaut.
Bei den 4 Modellen NC700X/XA/S/SA nennt sich das Motorsteuergerät ECM.
Bei den 2 Modellen NC700XD/SD nennt sich das Motorsteuergerät PCM.

Der Unterschied zwischen den beiden Motorsteuergeräten ist folgender:
Bei beiden Motorsteuergeräten (ECM und PCM) findet eine bidirektionale, serielle Kommunikation zum Komiinstrument statt.

Folgende Informationen werden vom ECM an das Kombiinstrument weitergegeben:
-Motordrehzahlsignal, HISS-Anzeigesignal, MIL-Signal, Motoröldruckanzeigesignal und Kühlmitteltemperaturwarnanzeigesignal

Folgende Informationen werden vom Kombiinstrument an das ECM gesendet:
- VSS-Signal und wenn die Leitung des EOP-Schalters unterbrochen ist

Folgende Informationen werden vom PCM an das Kombiinstrument weitergegeben:
- Kühlmitteltemperaturwarnanzeigesignal, Motoröldruckanzeigesignal, Motordrehzahlsignal, MIL-Signal, HISS-Anzeigesignal und das Ganganzeigesignal


...und nun zum Thema Schaltplan
Es gibt insgesamt für jedes Modell einen eigenen Schaltplan, d.h. NC700X/XA/S/SA/XD und SD, also insgesamt 6 verschiedene Schaltpläne.

Falls jemand Interesse hat kann er sich dann bei mir melden.

Die Schaltpläne bekomme ich als Kopie auf Papier in den nächsten Tagen, wenn er wieder da ist, darf sie aber aus urheberrechtlichen Gründen nicht veröffentlichen.

Er hat mir weiterhin gesagt, dass wenn die Pläne doch in unserem Forum veröffentlicht werden sollten, dann bitte nur in einem geschützten Bereich und ohne Zugriff von außen, einschließlich Bots, damit nicht irgendwann eine Abmahnung an den Forenbetreiber gestellt wird.


I wersja Google Translate:

Kod: Zaznacz cały
Cześć,

teraz wiem trochę więcej.

Dziś rozmawiałem ponad godzinę z Honda Inżynierii z Niemiec w Offenburgu, który był w moim lokalnym dealerem, a wiele z moich notatek, również w tej kwestii, niczego zapomnieć i dać nic więcej złego.

To na pewno nie jest to możliwe, aby wyświetlić wskaźnik biegów w zestawie wskaźników w 4 modelach NC700X, NC700XA, NC700S i NC700SA, choć na wyświetlaczu zestawu wskaźników ma tę funkcję.

Powód:
Nie buduje inny ECU.
W czterech modeli NC700X/XA/S/SA nazywa moduł sterujący silnika ECM.
Dla 2 modeli NC700XD/SD nazywa Moduł sterujący silnika PCM.

Różnica pomiędzy tymi dwoma urządzeniami sterowania silnikiem jest w następujący sposób:
W obu jednostek sterujących silnika (ECM lub PCM) jest dwukierunkowa komunikacja szeregowa wziąć Komiinstrument miejsce.

Następujące informacje są przekazywane z ECM do zestawu wskaźników:
Sygnał prędkości obrotowej silnika, HISS Wskaźnik sygnału, MIL-sygnał, ciśnienie oleju i wysokiej temperatury płynu chłodzącego sygnał ostrzegawczy sygnał wskazanie

Poniższe informacje są przesyłane z zestawu wskaźników do ECM:
- VSS sygnał i jeśli zarządzanie przełącznikiem EOP jest przerwany

Następujące informacje są przekazywane z PCM na zestawie wskaźników:
- Temperatura płynu chłodzącego sygnał ostrzegawczy, ciśnienia oleju silnika sygnał ostrzegawczy, sygnał obrotów silnika, MIL-sygnał, sygnał i wskaźnik HISS Wskaźnik sygnału gear


A teraz ... diagram temat
Istnieje w sumie dla każdego modelu własny schemat, tj. NC700X/XA/S/SA/XD i SD, w sumie 6 różnych schematów.

Jeśli ktoś jest zainteresowany, może on kontakt.

Schematy mam kopię na papierze w najbliższych dniach, kiedy on jest z powrotem, ale nie mogą publikować z powodów praw autorskich.

On również powiedział mi, że jeżeli plany powinny być publikowane, ale na naszym forum można tylko w obszarze chronionym i bez dostępu z zewnątrz, w tym roboty, tak że nie będzie w końcu umieścić ostrzeżenie na operatora forum.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości