Temp. silnika

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Temp. silnika

Postprzez huligans12 » Pt sty 04, 2013 12:33 pm

Wczoraj wykręciłem czujnik od temp. i włożyłem do prawie wrzątku i wskazówka nawet się nie ruszyła. Sprawdzałem rezystancje i w temp. ok. 80 stopniach wynosi tyle co książkowo czyli 47-57 omów. Co może być w wskaźniku nie tak?
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez konjo8ds » Pt sty 04, 2013 12:38 pm

może wrzątek to za mało? niektóre czujniki otwierają się dopiero przy 110 st.C
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Temp. silnika

Postprzez goramo » Pt sty 04, 2013 2:03 pm

konjo8ds napisał(a):może wrzątek to za mało? niektóre czujniki otwierają się dopiero przy 110 st.C


Jak to "czujniki się otwierają" ? :wacko:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez huligans12 » Pt sty 04, 2013 2:09 pm

konjo8ds, wątpię żeby 100 stopni było za mało. Powinno urosnąć chociaż odrobinę a wskazówka nawet się nie rusza.
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez konjo8ds » Pt sty 04, 2013 3:10 pm

goramo napisał(a):
konjo8ds napisał(a):może wrzątek to za mało? niektóre czujniki otwierają się dopiero przy 110 st.C


Jak to "czujniki się otwierają" ? :wacko:

a sorry, myślałem o czujniku włączającym wentylator, w sensie otwierającym dopływ prądu, który umożliwia pracę wentylatora. poniżej pewnej temp., to ten dopływ jest zamknięty, dllatego się wentylatorek nie kręci, co nie? no sorry, ja nie władam technicznym niestety ;)

huligans12 napisał(a):konjo8ds, wątpię żeby 100 stopni było za mało. Powinno urosnąć chociaż odrobinę a wskazówka nawet się nie rusza.

a tu mowa o tym czujniku co wskaźnikiem temp. dryga. to fackt. dziwne, że się nie rusza, po wsadzeniu do wrzątku. masz dojście do sprawnego? trza by stestować czy to czujnik czy cóś innego.
btw, skolka stoit taki czujniczek?
Obrazek
Avatar użytkownika
konjo8ds
Nightmare
 
Posty: 5342
Dołączył(a): So sty 21, 2012 4:48 pm
Lokalizacja: wawa
Wiek: 42
Motocykl: st1050

Re: Temp. silnika

Postprzez huligans12 » Pt sty 04, 2013 4:47 pm

konjo8ds napisał(a): btw, skolka stoit taki czujniczek?


Yyy trochę nie rozumiem :) Mierzyłem opory i są tak jak w książce Haynes. Niestety nie mam dojścia do innego czujnika. Myślę, że coś jest nie tak z czymś innym. Czy sygnał od czujnika idzie bezpośrednio do liczników?
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez Tiarus » Pt sty 04, 2013 5:09 pm

Kondzio pyta, ile kosztuje... :tongue:
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Temp. silnika

Postprzez zbyhu » Pt sty 04, 2013 6:08 pm

Wyjaśnienie może być prostsze niż Ci się wydaje :].
Może być źle założona wskazówka na kołeczku.
Miałem tak w swojej TDM na wskaźniku paliwa. Wskazówka stała na baczność przez pół baku, a rezerwa zapalała się, gdy wreszcie wskazówka zaczynała opadać i schodziła na pół baku. Przestawiłem "na oko" wskazówkę i... było dobrze ;). Rezerwa zaczęła zaświecać się, gdy wskazówka schodziła do zera.
Zważywszy, że 90% motocykli w Polsce ma cofane liczniki i jest po przygodach, może ktoś wcześniej dokonał "tuningu" Twoich zegarów...?
Przy czym w mojej byłej CB500 też wskazówka nie chciała się ruszać i dopiero ożywała przy makabrycznych upałach w korkach. Te silniki mają bardzo wydajne chłodzenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez goramo » Pt sty 04, 2013 7:24 pm

zbyhu napisał(a):...w mojej byłej CB500 też wskazówka nie chciała się ruszać i dopiero ożywała przy makabrycznych upałach w korkach. Te silniki mają bardzo wydajne chłodzenie.



Szkoda, że nie można tego powiedzieć o CBF1k... :|
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Temp. silnika

Postprzez huligans12 » Pt sty 04, 2013 9:35 pm

Zbyhu bardzo możliwe. W tej chwili mam rozebrane liczniki i ktoś, pewnie przy cofaniu złamał jedno białe, plastikowe mocowanie, więc mogli wtedy coś źle założyć. Zdaje mi się, że również licznik za mało nabija przebiegu. Raz udało mi się zagrzać silnik tak, że wentylator się włączył ale dopiero na czerwonym polu. btw, taki czujnik trochę kosztuje :). btw 2 jak ściągnąć wskazówki bo chciałem tarcze wymienić.
Avatar użytkownika
huligans12
Użytkownik
 
Posty: 66
Dołączył(a): So wrz 01, 2012 8:38 am
Lokalizacja: Krosno
Wiek: 30
Imię: Michał
Motocykl: WSK, CBF 500
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości