Przegląd 80k km

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Przegląd 80k km

Postprzez skorek11xn » N gru 30, 2012 9:56 pm

Mam takie pytanko.. otóż przejeździłem w sezonie 10k km, stuknęło mi 80k km, a ponieważ poprzedni właściciel - Niemiec, regularnie serwisował go w ASO i nie szczędził kasy na przeglądach, mi również nie wypadało by zostawić go u pierwszego lepszego Pana Henryka , którego doświadczenie zamyka się na MZ'tkach i Jawkach. Na dzień dobry wiem, że obydwie gumy mam do wymiany, pozimowo olej, oraz filtr, a także wydaje mi się że musi iść na synchro gaźników i regulację zaworów - czego nie wyczytałem z faktur, więc zakładam, że nie było robione. Tarcze przód także kwalifikują się do wymiany, gdyż obydwie są na granicy. Czy ktoś wie coś na temat przeglądu przy tym przebiegu? Co powinno się robić? Napęd wymieniłem samodzielnie w tym roku. Był to mój pierwszy sezon, niedawno zresztą zakończony. W 2013 wybieram się do Hamburga i chcę by wszystko było cacy, a dwa planuję też podróż w Alpy a to też jest trasa...

dodam że to model z 2006 roku wraz z ABS(PC38)
Avatar użytkownika
skorek11xn
Użytkownik
 
Posty: 97
Dołączył(a): Wt kwi 17, 2012 6:24 pm
Wiek: 31
Imię: Maciej
Motocykl: Zimowa sześćseta
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez zoz0l » Pn gru 31, 2012 9:41 am

Ponieważ duży przebieg oraz planujesz dalekie wyprawy na przyszły rok,
to najlepiej wymienić wszelkie płyny:
-hamulcowy - chłodniczy -olej, filtry,
Po za tym jak napisałeś- tarcze do wymiany, to może i klocki?

Generalnie warto by rozebrać i obejrzeć-sprawdzić czy wszystko gra, wymienić co się da,przeczyścić, itd. Serwis zaleca wymianę np.oleju co `12kkm, lub co dwa lata.(jeżeli dobrze pamie
ętam)

Ja zrobiłam taki serwis mojej hondzie po kupnie (styczeń 2012), a też planowałam dalszy wyjazd,czyli
-wszystkie płyny,klocki,filtry,
-zakupiłam brakujące/zastąpiłam nieoryginalne śruby,spinki
-oponki były już nowe założone,
-łożysko główki ramy wymienione
-uszczelniacze i olej w przednim zawieszeniu.

Lepiej sprawdzić czy wszystko trybi, szczególnie, że czeka Cię wypad w Alpy :) :)
Natomiast czyszczenie gaźników i regulację zaworów będę teraz robić. Co prawda mam trochę mniejszy przebieg, ale u mnie wypadało by już zrobić.
SUZUKI DR125 -----> YAMAHA DT125
i
HONDA CBF600SA --> HONDA NC700XDCT

i pamiętaj...każdy dobry uczynek zostanie kiedyś ukarany..
Avatar użytkownika
zoz0l
Użytkownik
 
Posty: 197
Dołączył(a): N sty 15, 2012 2:07 pm
Lokalizacja: 3miasto
Wiek: 39
Imię: Ola
Motocykl: NC700XDCT i DT125
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez trampek » Pn gru 31, 2012 10:14 am

Jeśli już 12 tyś km przebiegu między wymianami oleju, to też góra 12 miesięcy. Ale z tego co zrozumiałem - dotyczy to nowych motocykli (po lifcie).
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez skorek11xn » Wt sty 01, 2013 8:11 pm

Chciałem go oddać do ASO ale obawiam się, że tak duży przegląd wyczerpie mój portfel. Klocki sprawdzałem i też mam do wymiany, zapomniałem wyżej dopisać. Boje sie tylko regulacji zaworów i synchronizacji bo znajomy który jeździ TDM'ą 850 z '99 za te dwie czynności + wymiana oleju zapłacił 1100zł ;/ Jakieś cholerne zdzierstwo. Generalnie na wiosnę mam masę roboty ;/ aaa.. szczerze to już mnie korci, żeby wyciągnąć sprzęt i coś robić i jeździć :)
Avatar użytkownika
skorek11xn
Użytkownik
 
Posty: 97
Dołączył(a): Wt kwi 17, 2012 6:24 pm
Wiek: 31
Imię: Maciej
Motocykl: Zimowa sześćseta
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez rav143 » Śr sty 02, 2013 1:57 am

skorek11xn napisał(a):stuknęło mi 80k km,
Tarcze przód także kwalifikują się do wymiany, gdyż obydwie są na granicy.


Nachodzi mnie pytanie czy ten przebieg który podał tutaj kolega można traktować jako oryginalny przebieg wykończenia tarcz hamulcowych? Istnieje tutaj jakaś liczba kkm która to obrazuje?
Przyszedł Pan i zobaczywszy pracę naszą był zadowolony, zapytawszy o zarobki nasze usiadł i zapłakał...
rav143
Użytkownik
 
Posty: 69
Dołączył(a): Śr sty 02, 2013 1:37 am
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 36
Imię: Rafał
Motocykl: ETZ150/*/DR650,CB500
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez rupert » Śr sty 02, 2013 8:34 am

rav143 napisał(a):
skorek11xn napisał(a):stuknęło mi 80k km,
Tarcze przód także kwalifikują się do wymiany, gdyż obydwie są na granicy.


Nachodzi mnie pytanie czy ten przebieg który podał tutaj kolega można traktować jako oryginalny przebieg wykończenia tarcz hamulcowych? Istnieje tutaj jakaś liczba kkm która to obrazuje?

Chyba nie da się oszacować. Styl jazdy, hamowanie silnikiem, jazda w mieście, w trasie, na autostradach. Wydaje mi się, że spokojnie można przekroczyć 100kkm, ale również doprowadzić do konieczności wymiany po 30kkm.
Klocki hamulcowe też mają wpływ na tempo ścierania tarcz.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Przegląd 80k km

Postprzez zbyhu » Śr sty 02, 2013 8:54 am

Ja mam teraz 98kkm na tarczach i... piękne nie są, ale hamują :]
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez zoz0l » Śr sty 02, 2013 9:07 am

Przykładowy kosztorys części servisowych(robocizna free, sami wszystko robiliśmy):
olej..... dostałam w prezencie 3.8litra
filtr oleju 40zł
klocki nissin złote do abs: 420zł
łożysko głowki ramy i uszczelniacze: 120zł + 90zł
olej do zawieszenia:60zł
świece ngk ..........prezent
spinki śrubki 35zł
borygo 30zł
płyn hamulcowy 40zł
filt powietrza K&N 140zł (normalna cena 240zł, ale nie założony bo filt powietrza był ok, k/n będę teraz zakładać)

plus zakup nieprzewidzianych części typu- używany zacisk ham, bo śruba się wyszła, a jej gwint został..60zł
nie liczę zakupu kilku rodzajów chemii, maszynki do smarowania linek, jakiś drobnych narzędzi

Tak więc masz już na dzień dobry 1000zł..
Kolejny 1000zł oponki...
Kolejny 1800zł 3 tarcze hamulcowe zamienniki...
SUZUKI DR125 -----> YAMAHA DT125
i
HONDA CBF600SA --> HONDA NC700XDCT

i pamiętaj...każdy dobry uczynek zostanie kiedyś ukarany..
Avatar użytkownika
zoz0l
Użytkownik
 
Posty: 197
Dołączył(a): N sty 15, 2012 2:07 pm
Lokalizacja: 3miasto
Wiek: 39
Imię: Ola
Motocykl: NC700XDCT i DT125
W siodle: <100 kkm

Re: Przegląd 80k km

Postprzez rupert » Śr sty 02, 2013 9:50 am

zoz0l napisał(a):filt powietrza K&N 140zł (normalna cena 240zł, ale nie założony bo filt powietrza był ok, k/n będę teraz zakładać)

Regulacja gaźniczków zalecana :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Przegląd 80k km

Postprzez zbyhu » Śr sty 02, 2013 9:58 am

O tak, pod filtr K&N trzeba zestroić moto na nowo. Może nawet wymienić dysze na większe w gaziorach. Bez tego moto będzie miało za ubogą mieszankę :).
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: PawelJ i 123 gości