Halogeny

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Halogeny

Postprzez jokansen » Pn lut 01, 2016 9:58 am

Tylko ta cena. Na razie zwala z nóg...
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez pawlow.pawel » Pn lut 01, 2016 11:37 am

No niestety, tanio nie jest.
Po części jest to uzasadnione dodatkowymi (sporymi jak się domyślam) kosztami homologacji, których producenci konkurencyjnych cenowo lamp nie musieli ponosić. Plus oczywiście dodatek za markę. Jeśliby porównoywać do produktów Hella i Sw-Motech, które mają homologację, to już ta cena nie wygląda tak źle. Co nie zmienia faktu, że nadal to dużo.
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez jokansen » Wt lut 02, 2016 3:19 pm

pawlow.pawel napisał(a):No niestety, tanio nie jest.
Po części jest to uzasadnione dodatkowymi (sporymi jak się domyślam) kosztami homologacji, których producenci konkurencyjnych cenowo lamp nie musieli ponosić. Plus oczywiście dodatek za markę. Jeśliby porównoywać do produktów Hella i Sw-Motech, które mają homologację, to już ta cena nie wygląda tak źle. Co nie zmienia faktu, że nadal to dużo.

Pozostaje poczekać aż inni producenci podążą tą drogą to i ceny spadną.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez pawlow.pawel » Wt lut 02, 2016 4:01 pm

Mhm, no może się w końcu doczekamy. Z ich punktu widzenia istotny jest jeszcze ogólny popyt na takie gadżety. Jak za mały to szkoda tracić czas i pieniądze w tworzenie takiego produktu. SW-Motech ma swój LEDowy odpowiednik (choć nie F3 i o mniejszej mocy), więc chyba prędko nie będzie u niego nowości. Ciekawe, kto jeszcze może nas przyjemnie zaskoczyć?
A póki co zostaje albo jeździć z niehomologowanymi, albo bez, albo wydać te 1k zł.
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez 4kowal » Śr lut 03, 2016 8:51 am

Kaplan przegryzałeś się może przez temat dziennych w motocyklu ?
Myślałem o dodaniu jednego dziennego pod czachą w CBF600S .
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez Kaplan » Śr lut 03, 2016 3:43 pm

4kowal napisał(a):Kaplan przegryzałeś się może przez temat dziennych w motocyklu ?
Myślałem o dodaniu jednego dziennego pod czachą w CBF600S .


Nie polecam tego rozwiązania, tym bardziej że nie polepszy ono widoczności, a prawidłowo światła dzienne muszą gasnąć po włączeniu pozycyjnych/mijania. Ten wątek zresztą przewijał już się na innych forach motocyklowych wcześniej. Chyba są jakieś maksiskutery BMW, które mają światła dzienne, ale otrzymały zgodę w procesie homologacji, natomiast chcąc dołożyć samemu może być problem, bo nasze rozporządzenie nie przewiduje takiej opcji dla motocykla i motoroweru. Czytałem o przypadkach zatrzymywania przez kontrolę drogową. Z tego, co się orientuję, w innych krajach europejskich jest podobnie. Choć może się to zmienić, biorąc pod uwagę, że np. świateł narożnych też nie przewidziano, a KTM 1290 SUPER ADVENTURE je posiada fabrycznie.

Zresztą jest wiele takich paradoksów, np. może być problem z montażem dodatkowego STOP do motocykla, bo ten środkowy w samochodach to typ S3 nieprzewidziany dla motocykli. Z kolei dla S4, czyli zwykłego światła hamowania, jeżeli chciałbym dołożyć dodatkowe, jest masa obostrzeń, że zgodnie z przepisami może być to trudne do zrobienia. W świetle naszego rozporządzenia najłatwiej i legalnie jest wyposażyć motocykl w jedno lub dwa reflektory przeciwmgłowe przednie i jedną lub dwie lampy przeciwmgłowe tylne oraz w niektórych przypadkach dodatkowe światła odblaskowe i dodatkowy lightbar drogowy pod lampą centralną. Takie jest to pokręcone - np. w USA jest dużo więcej swobody niż w Europie pod kątem oświetlenia dla motocykli. :(

Jeszcze a'propos halogenów przeciwmgłowych:

compare napisał(a):Ja mam takie coś http://shop.4xled.com/pl/p/SUPERMINI-1200-1500lm/124 tanio nie jest, ale efekt jest piorunujący ;) Lampki w/g mnie warte każdej złotówki, wykonanie super. Ze specjalną wiązką kabli możliwość świecenia 50% i 100%. Co prawda piszą, że "nie zalecane do motocykli" ale nie wiem czemu, może za mocno świecą ;)
Na maszynie wygląda to tak: http://www.fotosik.pl/zdjecie/2e8c93790b31d9db


Prezentują się świetnie, nawet jest wersja przeciwmgłowa (żeberkowa struktura szkiełek), ale jak poinformował dystrybutor wszystkie rodzaje tych lamp nie posiadają homologacji i przeznaczone są wyłącznie do off-road. Oznacza to, że podczas kontroli drogowej możemy dostać ultimatum: "albo zdjęcie lamp na miejscu, albo zatrzymujemy dowód rejestracyjny i kierujemy na badania techniczne". Pewnym wyjściem może być założenie zaślepek na te halogeny podczas jazdy na drogach publicznych, ale to jest już ograniczenie, które nie każdemu pasuje.

pawlow.pawel napisał(a):Mhm, no może się w końcu doczekamy. Z ich punktu widzenia istotny jest jeszcze ogólny popyt na takie gadżety. Jak za mały to szkoda tracić czas i pieniądze w tworzenie takiego produktu. SW-Motech ma swój LEDowy odpowiednik (choć nie F3 i o mniejszej mocy), więc chyba prędko nie będzie u niego nowości. Ciekawe, kto jeszcze może nas przyjemnie zaskoczyć?
A póki co zostaje albo jeździć z niehomologowanymi, albo bez, albo wydać te 1k zł.


Błąd. Reflektory SW Motech Hawk w wersji LED są lampami przeciwmgłowymi z homologacją F3, ale cenowo są ciut droższe od GIVI S320, więc, moim zdaniem, GIVI wygrywają, przynajmniej w LED. Gdybym miał natomiast wybierać spośród zwykłych halogenów soczewkowych, to wolałbym SW MOTECH, bo mają homologację przeciwmgłową 02B, natomiast GIVI S310 ma homologację WR-CS, co oznacza halogeny dalekosiężne (w praktyce świecą podobnie do przeciwmgłowych), a to już z punktu widzenia prawnego oznaczałoby 3 szt. świateł drogowych w motocyklu.

Jest jeszcze alternatywa w postaci wspomnianych przeze mnie wcześniej okrągłych lamp F3 od WESEM, ale one mają średnicę 8 cm (GIVI i SW mają ok. 6 cm) i bardziej pasowałyby raczej do większych i cięższych motocykli z okrągłą lampą klasyczną. Z odpowiednią obejmą na gmolach powinny dać się bez problemu zamontować, choć wizualnie średnio się będą prezentować.

http://sklep.wesem.pl/4/6740/lampy_prze ... _typu_cdc2

pawlow.pawel napisał(a):Dostałem info od sklepu w PL, który tym handluje:
na szkle ma bite
F3 04 21000 PL - E3 - 13,2v 14W - SAE F12


Z samego źródła pozyskałem dokumenty ostatecznie potwierdzające, że w przypadku GIVI S320 mamy do czynienia ze światłami homologowanymi typu F3. Stąd pewnie taka, a nie inna cena. Załączam włoskie dokumenty certyfikacyjne.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez pawlow.pawel » Śr lut 03, 2016 4:06 pm

Najwyraźniej coś pomotałem z klasami homologacji dls Sw-Motech.
To na razie mamy 3 producentów LEDów F3. Wesem kiepsko wygląda, ale to już rzecz gustu i konkretnego motocykla. Z resztą podobnie jak konieczność pójścia w LEDy. W CBFie prądu mało, więc LEDy kuszą. W innych sprzętach, co mają więcej W z alternatora, to już nie jest tak istotny argument.
Ciekawie jeszcze wygląda kwestia mocy (elektrycznej) tych lamp:
Givi S320: 14W
Wesem CDC: 9W
Sw-Motech: 2x5W=10W
Powyższe dotyczy jednej lampy, czyli x2 dla całego zestawu.
A jak się to ma do rzeczywistej mocy świetlnej?
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez Kaplan » Śr lut 03, 2016 8:17 pm

pawlow.pawel napisał(a):Najwyraźniej coś pomotałem z klasami homologacji dls Sw-Motech.
To na razie mamy 3 producentów LEDów F3.


Jest jeszcze czwarty wariant - oryginalne reflektory przeciwmgłowe LED od Hondy, które są akcesoryjne do NC750X, Crossrunner, Crosstourer itd.

http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/ge ... 8V72MGSD30

Wesem kiepsko wygląda, ale to już rzecz gustu i konkretnego motocykla.


Wygląd zdecydowanie najsłabszy, ale cena kusząca. Najlepiej pasowałyby do motocykla z okrągłą lampą, gdzie nie ma za wiele chromu tylko sporo czarnego matu (np. gmole, stelaże) - czyli bardziej klasyczne jednoślady albo np. bobbery. Dla motocykla o nowoczesnym wyglądzie, ścigacza czy turystyka raczej nie będą odpowiednie.

A jak się to ma do rzeczywistej mocy świetlnej?


WESEM mają ok. 900 lumenów (tyle wiem ze sklepu), czyli +/- tyle co np. DuoLight (zintegrowane przeciwmgłowe z dziennymi, które mam zresztą w samochodzie) i podobną wiązkę świetlną do tej, co jest na poniższym filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=UtNuOEmfOHY

Wykres wiązki świetlnej WESEM F3 widać tu: http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_060_cdc1_2_pl.pdf

Szkoda, że GIVI i SW nie publikują takich kart i wykresów, bo można byłoby porównać. Odnośnie lumenów trzeba by pisać do producentów.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez pawlow.pawel » Śr lut 03, 2016 11:28 pm

Takich kart do Givi i Sw nie widziałem, natomiast w przypadku S320 pojawia się w sklepach internetowych wartość 800 lm. O Sw-Motech nie wiem dokładnie. Znalazłem w sklepach dwie wersje na LEDach. Jedna ma w nazwie Hawk (obudowa jak w tych na zwykłą żarówkę H3), a druga 4''. Hawk ma mieć 9 lub 10W (dwie różne wartości w jednym ogłoszeniu :bash: ). Hawk ma też podaną jasność na poziomie 550 lm. A jak ma nowsza wersja 4'', to nie mam pojęcia na chwilę obecną.
pawlow.pawel
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2014 11:08 am
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Halogeny

Postprzez Kaplan » Pt lut 05, 2016 10:53 am

Odnośnie jeszcze świateł do jazdy dziennej - zgodnie z projektem nowego rozporządzenia zmieniającego ws. warunków technicznych pojazdów, dla motocykla zostały przewidziane tego rodzaju światła w liczbie 1 lub 2 szt. Aktualna wersja przewiduje rozstaw min. 40 cm dla pojazdów o szerokości poniżej 1.3 m, ale w przypadku motocykla można zastosować też jedno światła w osi symetrii pod reflektorem głównym. W stosunku do poprzedniej wersji zmieniły się trochę warunki i możliwości podłączenia elektrycznego, ale nie ma co się jeszcze nad tym rozwodzić, bo projekt czeka na zatwierdzenie Komisji Europejskiej. Przy okazji wyjaśniła się sprawa tych świateł pozycyjnych o żółtej barwie, co są w Africa Twin, ale o tym innym razem.
Oby tylko motocykliści nie poszli śladem kierowców puszek i nie montowali tych tandetnych LEDów dziennych. Jeśli już, to lepiej podążać za poniższym przykładem skutera BMW:

http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... &notrack=1

A przy okazji halogenów, to do kolekcji można dorzucić w takim układzie LEDowe reflektory przeciwmgłowe zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej. Przykładem jest tu DuoLight Mini o średnicy 70 cm - ciut większe od GIVI, ale mniejsze od WESEM czy SW LED. Niestety, wizualnie też nie będą się prezentować dobrze na moto, chyba że w jakiejś obudowie ozdobnej albo przynajmniej z użyciem mocowania jak w SW MOTECH LED. Za to ok. 2x tańsze od SW czy GIVI.

http://einparts.de/wp-content/uploads/2 ... mini_4.jpg
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 137 gości