Łączymy o tak.
1. Odpinasz główny kabel od klemy minus
2. Podpinasz sondy pomiarowe w odpowiednie miejsca w multimetrze: niebieską w gniazdo COM, czerwoną w gniazdo oznaczone mA. Między gniazdami powinna znajdować się informacja jaki maksymalny prąd można mierzyć. Często są dwa oddzielne gniazda. Jedno na prądy np. do 1A a drugie do 10A.
Przy zdrowym motocyklu upływ powinien wynosić kilka miliamperów, więc zakres do 1A powinen z powodzeniem wystarczyć (przy zdrowym motocyklu!).
Zdaje się, że instrukcja przewiduje 2mA dla CBF600.
3. Ustawiasz multimetr w tryb pomiaru prądu stałego - amperomierz. Oznaczenie DCA, lub znaczek kreska i kropki , które oznaczają pomiar prądu stałego.
4. Ustawiasz zakres na mA (miliampery). Zaczynasz mierzyć na największym zakresie i stopniowo zmniejszasz ( np 2000mA, 200mA, 20mA ....). Pozostajesz na najmniejszym zakresie, na którym prąd pomiaru nie jest większy niż zakres ( jeśli pomiar jest 180mA, to zostajesz na zakresie 200mA i już go nie zmniejszasz dalej, bo możesz uszkodzić miernik)
5. Największa dokładność pomiaru występuje tuż przed końcem zakresu pomiarowego, dlatego dobieramy najmniejszy możliwy zakres, którego nie przekracza prąd mierzony.
Jeśli się okaże, że upływ jest znaczny i masz darmozjada na pokładzie, możesz zawężać krąg podejrzanych.
Podłączasz główny kabel do klemy minus. Wyjmujesz pojedynczo bezpieczniki w motocyklu, a zamiast nóżek bezpiecznika wciskasz sondy pomiarowe. Wtedy prąd zamiast przez bezpiecznik powinien przepłynąć przez multimetr.
Uploaded with
ImageShack.us