Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

N mar 20, 2011 8:21 pm

Witajcie.
Spotkał się ktoś z zerującymi się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu ?. Nie zależnie czy przejadę 4 czy 40 km - zerują się wyłączę zapłon. Natomiast odo i zegarek normalnie działa.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

N mar 20, 2011 8:23 pm

:blink:

Coś chyba zatem nie teges w tych zegarach... :wacko:

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

N mar 20, 2011 8:26 pm

wklej :

podejrzewam że będzie padnięty jakiś proce sorek.. od pamięci <nie znam fachowej nazwy> lub jak w kompie od zegara do podtrzymywania prądu> dobry elektryk może będzie wiedział o co Kaman zapytam jutro kumpla w robicie;) (jak nie zapomnę :bangin: >

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Pn mar 21, 2011 2:38 pm

A ja bym obstawiał problem z kabelkiem dającym zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Nie wiem na pewno (nie mogę tego znaleźć w manualu), ale wydaje mi się, że do zegarów podpięte są 2 rodzaje zasilania, jedno dochodzi po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu) - zaświecają się zegary, a drugi podtrzymuje zasilanie obu dziennych liczników (i zegara). Licznik całkowity nie wymaga zasilania - przecież po wyjęciu akumulatora przebieg się nie resetuje. Gdy wypniemy aku, resetuje się zegarek oraz właśnie oba dzienne przebiegi. Czyli ja sprawdziłbym najpierw który to kabelek oraz czy nie wypadł z zegarów. Jak już go zlokalizujesz, sprawdź miernikiem, czy jest na nim napięcie. Nie mieszałbym w to układów scalonych (musiałoby się przytrafić spore przepięcie w instalacji, co też wydaje mi się niemożliwe bo są przecież bezpieczniki!).

A więc klucze, miernik i trochę cierpliwości a problem moim zdaniem do naprawienia.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Pn mar 21, 2011 5:52 pm

Zajrzę do tego przy okazji. Dziś śmignąłem 40 km i o dziwo po wyjęciu kluczyka i ponownym zapłonie, trip się nie skasował:)
Wcześniej sprawdzałem tylko bezpieczniki, były ok. Może coś gdzieś ruszyłem i się poprawiło.
Chwilowo temat zostawię, jeśli będzie działo się tak nadal, to rozbieram czache.
Powiedzcie jeszcze ile jest trip'ów : trip1 i trip2 ?
czy pokazuje się : trip, trip1 i trip2 ?

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Wt mar 22, 2011 10:01 am

Bluerider napisał(a):Powiedzcie jeszcze ile jest trip'ów : trip1 i trip2 ?
czy pokazuje się : trip, trip1 i trip2 ?

Jest przebieg całkowity, dzienny1 (trip1) i dzienny2 (trip2).

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Wt mar 22, 2011 4:10 pm

dzięki,
dziś też się przejechałem i nie zeruję się już. Problem chyba rozwiązał się sam.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Wt mar 22, 2011 7:34 pm

a ciągnąc temat, pytałem kumpla mówi ze w liczniku musi być coś do podtrzymywania prądu właśnie w tych tripach i że elektryk to naprawi;)< przynajmniej on ;D>

działa to na tej samej zasadzie jak zegar w komputerze nawet po odcięciu padu od centrala zegar się nie resetuje';) więc w liczniku musi być również jakiś kondensator , bateryjka ;)

a patrząc tak z mojej strony to nie może być prosto z aku, bo gdyby tak było to rozładowało by aku .

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Śr mar 23, 2011 8:24 am

Goral1906 napisał(a):a patrząc tak z mojej strony to nie może być prosto z aku, bo gdyby tak było to rozładowało by aku .

Nic by nie rozładowało :-) Sam zegar elektroniczny zasilany maleńką baterią potrafi chodzić rok lub dłużej zasilając całą logikę i wyświetlacz ciekłokrystaliczny. W Hondzie jak wyłączamy stacyjkę to wyświetlacze gasną, więc wieeeelki jak na taki pobór prądu akumulator zasilić musi tylko podtrzymanie tripów i ustawienia zegara. Zakładam, że mógłby to robić 10 lat i by się nie rozładował.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Śr mar 23, 2011 7:28 pm

Yo!

Taa, zegary sa zasilane non stop z aku. Wszystkie obwody bezpiecznikow zasuwaja przez stacyjke, z wyjatkiem jednego - tego ktory wlasnie jest od wentylatora, zegarow, kostki wyposazenia opcjonalnego (np. alarm) i sterownika kierunkowskazow.
Wszystkie te elementy musza dzialac bez kluczyka w stacyjce (choc sam przekaznik wentylatora mnie dziwi, bo wentylator gasnie, jak sie zgasi stacyjke).
Enylej. W stanie spoczynku zegary pobieraja znikome ilosci pradu.
Akumulator ma 8,6Ah. Czyli 8600mAh. Czyli zeby pobor pradu rzedu 2mA wyzarl calkiem aku, potrzebne by bylo mu ponad 5 miesiecy czasu ;). A cos kolo tego pobiera instalacja moto w spoczynku.

Pzdr
Odpowiedz