Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez trampek » Pn wrz 19, 2011 8:54 pm

Pozwolę sobie odgrzać temat, bo mam właśnie taki sam problem. Ktoś rozwiązał tą kwestię skutecznie innym rozwiązaniem niż "samo się naprawiło" ? Gość u którego kupowałem moto mówił, że może mi to naprawić...ale 40 km w jedną stronę, zostawić moto na dzień albo dłużej...a ja tak rzadko jestem w domu z CBFą, że żal czasu na jej stanie po mechaniorach. A sprawa chociaż może nie najwyższej wagi, to jednak mnie irytuje :) W końcu po to jest, żeby działało.
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez Kudłaty » Wt wrz 20, 2011 6:44 pm

raphi napisał(a):Nic by nie rozładowało Sam zegar elektroniczny zasilany maleńką baterią potrafi chodzić rok lub dłużej zasilając całą logikę i wyświetlacz ciekłokrystaliczny. W Hondzie jak wyłączamy stacyjkę to wyświetlacze gasną, więc wieeeelki jak na taki pobór prądu akumulator zasilić musi tylko podtrzymanie tripów i ustawienia zegara. Zakładam, że mógłby to robić 10 lat i by się nie rozładował.
e się

Sorki że się wcinam :oops: ale gdyby zegary chodziły za aku to każde odłączenie kasowało by liczniki z głównym włącznie, fajne by to było przy sprzedaży moto :clap:
Ja jednak obstawiam baterię, w kompie potrafi działać przez kilka lat :thumbup:
Avatar użytkownika
Kudłaty
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pn sie 22, 2011 8:51 am
Lokalizacja: Bielany/k Kęt
Wiek: 56
Motocykl: CBF 600

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez zbyhu » Wt wrz 20, 2011 7:16 pm

No nie moge sie zgodzic :].
W zegarach ulotne masz tylko dane z zegarka i dziennych przebiegow.
Przebieg calkowity zapisywany jest zapewne na pamieci EEPROM lub czyms nowoczesniejszym (jak pamiec flash), ktora jest odporna na zanik napiecia.
Mozesz odpiac zegary, podpiac je za 3 lata a przebieg calkowity zostanie na swoim miejscu.
Nie ma tam zadnych baterii.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Śr wrz 28, 2011 9:06 am

Dokładnie jak Zbyhu pisze.

Jest bezpiecznik opisany "clock" lub "clk" :naughty: , który trzyma napięcie niezależnie od pozycji stacyjki. Trzebaby sprawdzić, czy kable dochodzące/odchodzące nie gubią gdzieś łączenia. Może przy zegarach.
Dość kłopotliwa usterka, bo może pojawiać się okazyjnie. Stawiam, że chodzi o kabelki.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez trampek » Śr wrz 28, 2011 8:56 pm

Znalazłem chyba odpowiedź czego konkretnie szukać krok po kroku (kolory kabelków itd.) w instrukcji, do której link jest na forum. W weekend spróbuję podziałać. Może się uda wyeliminować problem :)
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez Kręcony » Pn mar 12, 2012 9:31 pm

Mam problem tak jak w temacie. Koledzy i koleżanki doszliście może jak rozwiązać ten problem ?? bo po przeczytaniu rad nie wiele się dowiedzialem :( tylko ciut rozjaśniło się...
Avatar użytkownika
Kręcony
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt lut 17, 2012 2:05 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 34
Imię: Maciek
Motocykl: Cbf 1000 ^^
W siodle: <100 kkm

Odp: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez trampek » Pn mar 12, 2012 10:18 pm

Ja niestety nie :(
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez Malenstfo » Wt mar 13, 2012 12:40 am

Zasilanie musi miec podtrzymywane wewnatrz zegarow - jakas mala bateryjka wystarczy - tak jak w kompach jest podtrzymywany bios. Napewno nie bezposrednio z aku bo po odlaczeniu aku by sie resetowaly a tak sie nie stalo gdy rozlaczalem akumulator w swoim motongu :)
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Odp: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez trampek » Wt mar 13, 2012 5:39 am

Z serwisowki wynika, ze jednak maja podtrzymanie z aku...tylko ja nie wiem jak to rozgryzc kabelkowo. Do pradu dwie lewe rece :(
Avatar użytkownika
trampek
Maniak
 
Posty: 1879
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2011 7:47 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Brak
W siodle: <100 kkm

Odp: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Wt mar 13, 2012 6:06 am

trampek napisał(a):Z serwisowki wynika, ze jednak maja podtrzymanie z aku...tylko ja nie wiem jak to rozgryzc kabelkowo. Do pradu dwie lewe rece :(

Skorzystaj z pomocy elektryka. Czasami wiazka wyglada ok a jeden kabelek zamotany. Wydaje mi sie ze powinne byc 2 kabelki. Jeden zasila podczas zalaczonego zaplonu, drugi trzyma na stale. Bede dzis wymienial spalony bezpiecznik, to jak czasu styknie pobawie sie pod katem zasilania tripow.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 144 gości