Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez zbyhu » Wt mar 13, 2012 6:39 am

Serwisówka w rękę i sprawdzić jaki kolorek kabla leci z bezpiecznika "fan, clock" do zegarów.
Wtedy wyjąć zegary, wypiąć kostkę i sprawdzić czy prąd jest odcinany z tego kabla po zgaszeniu stacyjki.
Jeśli jest, tzn. że "nasi tu byli", tj. w instalacji elektrycznej moto grzebali.
Jeśli prąd na kablu jest przy zgaszonej stacyjce, to znaczy, że masz dupnięte zegary.

A pomiar - wystarczy Voltomierz, czerwona końcówka do wypiętej kostki zegarów, czarna do masy motocykla. Napięcie powinno na obwodzie być zawsze (jak jest aku podpięte).

Pzdr

PS
Jeśli tripy resetują się momentalnie po wyłączeniu stacyjki, to obstawiam wadę zegarów.
Kiedyś sprawiłem, że zwariował mi ABS i mechanik polecił wypiąć aku na 10 minut. Tak zrobiłem. Po ponownym podpięciu liczniki pamiętały przebiegi. Przypuszczam, że kondensatory nie zdążyły się całkiem rozładować i podtrzymały liczniki.

PS2
Nie mam serwisówki z CBF600 pod ręką.
Dla litra kabel zasilający zegary to R/G, czyli czerwono zielony. Zacisk w kostce zegarów ma nr 1. Czyli pierwszy jakiś z brzegu, a pewnie na kostce są numerki opisane.
Przypuszczam, że w 600 jest tak samo.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez kris » Wt mar 13, 2012 7:04 am

Wydaje mi się, że to musi być wada zegarów może gdzieś jest jakiś zimny lut albo jak wspomniał malenstfo bateryjka albo jakiś układ podtrzymujący.
zbyhu napisał(a):Kiedyś sprawiłem, że zwariował mi ABS i mechanik polecił wypiąć aku na 10 minut. Tak zrobiłem. Po ponownym podpięciu liczniki pamiętały przebiegi. Przypuszczam, że kondensatory nie zdążyły się całkiem rozładować i podtrzymały liczniki.

Ja mam wyciągnięty aku zawsze na całą zimę nawet kilka miesięcy i nic się nie kasuje
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Wt mar 13, 2012 8:00 am

krisCBF600SA napisał(a):Ja mam wyciągnięty aku zawsze na całą zimę nawet kilka miesięcy i nic się nie kasuje

A zegarek? :msn-wink:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez kris » Wt mar 13, 2012 8:11 am

no tak jedynie zegarek zwalnia i zawsze pokazuje 12 w nocy :naughty:
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez zbyhu » Wt mar 13, 2012 8:31 am

Zatem to wada zegarów. Pewnie wada pamięci, na której tripy są zapisywane.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez raphi » Wt mar 13, 2012 9:32 am

Panowie, odpowiedzcie sobie na pytanie czy komputerowy pendrive ma jakieś bateryjki do podtrzymywania zapisanych na nim danych. Czy zatem zegary nie mają takiej pamięci, która trzyma informacje bez zasilania?

A to że kasują się tripy po wyjęciu kluczyka to zle podpięty jeden z kabelków. Powinno być na nim zasilanie z aku bo trip 1 i 2 trzymają się tylko z zasilaniem. Po wyjęciu kluczyka na tym kabelku wychodzącym z zegarów na którym powinno być zasilanie ono znika, czyli albo nie podpięte, albo podpięte do niewłaściwego kabelka.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Wt mar 13, 2012 9:55 am

Czyli najlepiej zacząć od kostek, bezpiecznika, stacyjki. Też mi się wydaje, że nie jest to wina zegarów.

Choć z drugiej strony Raphi, korzystam z 4 aparatów (same cyfrówki) i w 2 bez baterii 10 min nie wytrzymają (tak od nowości) i kloka trzeba ustawiać, 2 kolejne trzymają długo... pewnie trzebaby rozkminić zasady działania
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez kris » Wt mar 13, 2012 9:59 am

raphi napisał(a):Powinno być na nim zasilanie z aku bo trip 1 i 2 trzymają się tylko z zasilaniem

coś mi tu nie gra nie powinno tak być i wydaje mi się, że tak nie jest. Pamięć nie powinna być zasilana energią z akumulatora jak już to albo wcale nie jest albo z osobnego źródła zasilania jak w kompie. W samochodzie też nie kasują się wskazania na liczniku jak i komputerze pokładowym po wyjęciu akumulatora. Już prędzej będzie z tą pamięcią jak w pendriwie.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Wt mar 13, 2012 10:50 am

No tak, ale to tylko pośrednio, bo aku jest jedynym źródłem "ciągłego" zasilania. (wiem jest altek, ale jego nie biorę pod uwagę bo zasilanie ma tylko podczas pracy silnika).
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Zerujące się trip1 i trip2 po wyłączeniu zapłonu

Postprzez rupert » Wt mar 13, 2012 11:19 am

Szukałem w góglach. Ogólnie zegar ciągnie z aku. A trip'y nie. Może być pamięć flashowa i skoro po wytarganiu aku na zimę się nie kasuje, to przychylam się, że to może być to.

Znalazłem też na jakimś forum puszek, że spalona dioda w zegarach powodowała resetowanie pamięci po wyłączeniu zapłonu.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 159 gości