Olejarka - rozmowy na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez rupert » Pn wrz 02, 2019 4:59 pm

Olejarka za tysiaka?!? :scared: :bag:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Bloodhound » Wt wrz 03, 2019 5:56 pm

Ja po przygodach z "Original product" made in China, kupiłem na Amazonie oryginalne Nemo 2 za 95€ z przesyłką. Założyłem i działa.
Nie wyszło mi cebulaczenie. ¯\_༼ᴼل͜ᴼ༽_/¯

Tapatalknięte
If it has pistons or tits, it must be expensive.
Avatar użytkownika
Bloodhound
Miłośnik
 
Posty: 521
Dołączył(a): So wrz 06, 2014 9:39 am
Lokalizacja: SZY
Wiek: 54
Imię: Jacek
Motocykl: NC/KTM
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Pion » Wt wrz 03, 2019 8:17 pm

Bloodhound napisał(a):Ja po przygodach z "Original product" made in China, kupiłem na Amazonie oryginalne Nemo 2 za 95€ z przesyłką. Założyłem i działa.
Nie wyszło mi cebulaczenie. ¯\_༼ᴼل͜ᴼ༽_/¯

Tapatalknięte
Mocno myślałem nad oryginałem, bo Nemo spodobało mi się. Ale raty zero procent na Scottoiler mnie skusiły do zakupu.
Pion
Nowicjusz
 
Posty: 19
Dołączył(a): Pn cze 13, 2016 7:06 pm
Imię: Grzegorz
Motocykl: brak

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » Wt wrz 03, 2019 8:25 pm

Pion napisał(a):Miałem jeszcze sklepać gwint żeby ciężej chodził ale w między czasie znalazłem Scottoiler Xsystem za tysiąca i raty 0 procent.


Gdybym miał wydać tysiaka na olejarkę, to wolałbym codziennie rano smarować i czyścić łańcuch ręcznie.
Raty 0% nie oznaczają, że nie wydasz tego tysiąca, ale kto bogatemu zabroni :pokey: :tongue:
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez zibi » Śr wrz 04, 2019 4:57 am

Wszystko jest kwestią ile robisz kilometrów. Zrób 36 kkm w roku to pogadamy o tym codziennym czyszczeniu i smarowaniu.
Jeśli wchodzisz między koty musisz mruczeć tak jak one!

Obrazek
Avatar użytkownika
zibi
Miłośnik
 
Posty: 784
Dołączył(a): N lip 07, 2013 6:04 pm
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 51
Motocykl: NC750X, BMW R NINE T
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » Śr wrz 04, 2019 6:56 am

Pion napisał(a):
Bloodhound napisał(a):Ja po przygodach z "Original product" made in China, kupiłem na Amazonie oryginalne Nemo 2 za 95€ z przesyłką. Założyłem i działa.
Nie wyszło mi cebulaczenie.
Mocno myślałem nad oryginałem, bo Nemo spodobało mi się. Ale raty zero procent na Scottoiler mnie skusiły do zakupu.

buczekpan napisał(a):
Pion napisał(a):Miałem jeszcze sklepać gwint żeby ciężej chodził ale w między czasie znalazłem Scottoiler Xsystem za tysiąca i raty 0 procent.


Gdybym miał wydać tysiaka na olejarkę, to wolałbym codziennie rano smarować i czyścić łańcuch ręcznie.
Raty 0% nie oznaczają, że nie wydasz tego tysiąca, ale kto bogatemu zabroni :pokey: :tongue:


Pewną alternatywą dla Cobra Nemo2 jest brytyjska olejarka Tutoro Auto, o której zresztą wspominałem w tym poście. Też montaż prosty i czysto mechaniczny.
Podstawowy zestaw kosztuje podobnie do Nemo (jeśli nie taniej), a jest w większym stopniu zautomatyzowany (napełnia się zbiorniczek, ustawia się pokrętłem przepływ i tyle).
Nie jest to pełen automat jak np. Scottoiler eSystem czy xSystem - bardziej półautomat, ale zawsze. Minusem jest to, że ze względu na komponenty użyte do budowy pojemnika nie można używać dowolnego oleju (przekładniowy wykluczony) - jeśli nie fabryczny Tutoro, to jako zamiennik zalecany jest mineralny olej hydrauliczny ISO 32 (zima) lub 68 (lato), ale w praktyce wystarczy jako uniwersalny pośredni - ISO 46.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » Śr wrz 04, 2019 2:06 pm

Zibi, oczywiście masz rację. Nikomu nie zaglądam do portfela i nie neguję tego. Pisałem to raczej w formie zaczepki, pod kątem rat 0%. Kolega wspomniał o tym tyle razy, jakby miało to oznaczać promocję za pół ceny :biggrin:
Sam dokładam do moto rzeczy, bez których mógłbym się obyć i są raczej gadżetami niż czymś bez czego się nie do jeździć.

Scottoiler oferuje w zasadzie podobne produkty do tych, które można wykonać samodzielnie. Niestety cenią je za to, że jest to ładny, markowy, gotowy do zamontowania produkt z gwarancją, a nie samoróbka narażona na błędy, awarie i problemy w ustawieniu. Prawa rynku - za wygodę trzeba płacić. Na szczęście nie jest to kosmiczna technologia NASA, więc jest alternatywa wykonania takiej olejarki samemu, lub zakupu u konkurencji. xsiteful
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez goramo » Śr wrz 04, 2019 2:30 pm

U konkurencji można nabyć dobrze działającą olejarkę z elektrycznym sterowaniem w cenie 300-400 zł.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » Śr wrz 04, 2019 3:20 pm

goramo napisał(a):U konkurencji można nabyć dobrze działającą olejarkę z elektrycznym sterowaniem w cenie 300-400 zł.


Zgadza się. Tylko że nie w każdym moto da się upchnąć te wszystkie elementy olejarek typu Lubrixa, Wilku czy PPMM Moto Device (elektrozawory, zbiorniczki od Ursusa etc.). Pod tym względem te zagraniczne patenty typu Cobra Nemo, Scottoiler czy Tutoro (podobnie jak Loobman) mają jednak przewagę, choć głównie estetyczną.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » Śr wrz 04, 2019 4:18 pm

Cała automatyka scottoiler xsystem sprowadza się do tego, za masz możliwość ustawienia jednego z 5 trybów częstotliwości, podawania przez pompkę oleju na łańcuch. Który tryb jest dla Ciebie, musisz znaleźć doświadczalnie. Pompka podaję najszybciej co 20 sek. a najwolniej co 150 sek. Dodatkowo jest możliwość wyłączenia pompki przy pracach na warsztacie.

To samo uzyskasz stosując pompkę oleju od 2t + zbiorniczek na olej + układ avt1459 lub przekaźnik cykliczny ASE 6DX 2-200.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron