Cz cze 29, 2017 9:55 am
syku napisał(a):ja zauważyłem u siebie optymalne smarowanie na poziomie 1,4 ml/100km (łańcuch wilgotny i kropki 1-2mm na feldze, opona nietknięta olejem, kropki na spodzie tablicy rejestracyjnej)
przy 2ml było już za dużo (olej pojawiał się na boku opony - tej części pomiędzy felgą a końcem powierzchni bieżnika, niebezpieczne to nie było ale nie czułem się z tym komfortowo)
stosowany olej przekładniowy
gmer napisał(a):Używam oleju silnikowego.
Cz cze 29, 2017 10:46 am
Cz cze 29, 2017 2:25 pm
syku napisał(a):pomyśl o podwójnej dyszy
Cz cze 29, 2017 7:41 pm
Pt cze 30, 2017 6:04 am
Pt cze 30, 2017 6:28 am
Pt cze 30, 2017 8:44 am
syku napisał(a):w instrukcji mojego moto:
http://suzuki.pl/old-pdf/moto/instrukcj ... A%20L1.pdf
na stronie 75 jest wpis:
2. Po starannym umyciu i wysuszeniu łańcucha nasmarować jego ogniwa ciężkim olejem silnikowym lub odpowiednim spray’em do łańcuchów motocyklowych.
Pt cze 30, 2017 11:16 am
Engine oils are designed to do a different job, generally they are too light and do not contain the correct additives to prolong the life of your chain- they may also contain additives which could damage your Auto and/or be environmentally toxic.
Chain Saw Oil, we don't recommend it as it is just too sticky and "glue-like" to flow properly. Some Chainsaw oils are vegetable oil based as well as being hydroscopic which leads to corrosion of the Auto's brass and steel parts- some of these oils also attack the Auto's internal nitrile seals not to mention the O or X rings in your chain!
Gearbox oil EP80/90* - WARNING Don't use EP Gearbox Oils! these can make the Auto oilers cap swell, this can cause the Acrylic* reservoir to crack when the cap is forced into the top of the reservoir! If you have been using this don't try to force the cap to fit but order a new cap, drain the oiler and switch to using a TUTORO oil or use a ISO68 /ISO32 grade Hydraulic MINERAL oil. The additives in EP oil will also corrode brass.
NEVER, EVER USE AUTOMATIC TRANSMISSION FLUID in your oiler!, some variants have all sorts of nasty toxins in and can destroy plastics, some even corrode brass!
Wesoły Dyzio napisał(a):No cóż, jak sama nazwa wskazuje olej hydrauliczny służy do określonego celu. Ja bym hydrauliki nie lał na łańcuch, no ale każdy robi jak uważa za stosowne. Poczytajcie sobie tutaj szczególnie ostatni pkt.
Pt cze 30, 2017 11:56 am
Pt cze 30, 2017 12:39 pm