Olejarka - rozmowy na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Tony » N mar 05, 2017 4:56 pm

Ideału jak zwykle niema :dusgust:
Dawca
0 Rh+
Avatar użytkownika
Tony
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 53
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez RAV » N mar 05, 2017 5:22 pm

Ten czujnik temp. to jest chyba triak umieszczony wewnątrz układu sterującego - nie tego, którym wybiera się tryby pracy, a w takiej puszce, którą z kolei trzeba zamocować w okolicy magistrali olejowej. Ten triak steruje czasem otwarcia elektrozaworu w zależności od temp.
Avatar użytkownika
RAV
Użytkownik
 
Posty: 145
Dołączył(a): N sie 05, 2012 9:42 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Imię: Rafał
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » N mar 05, 2017 7:35 pm

Ciekawym rozwiązaniem był Smarbike, który niestety nie jest póki co dostępny. Pompka zamiast elektrozaworu, łatwy sposób wyłączania i dodatkowo też możliwość podpięcia pod luz. Do tego możliwość skompletowania zestawu pod indywidualne zamówienie, ze zbiorniczkiem i sterownikiem włącznie.

http://www.motosompolno.cba.pl/smarbike.html

Najbliżej ideału jest jednak póki co Scottoiler ESystem, który też bazuje na pompce (wbudowana w zbiornik z miernikiem poziomu oleju), ma wbudowany w panel sterujący czujnik ruchu oraz czujnik temperatury i łatwo go zamontować. Tu przykład podłączenia w NC "X":

http://www.c-moto.pl/forum/index.php?topic=3481.0

1100-1300 zł, problem z doborem odpowiedniego oleju poza zalecanym przez producenta. Niestety, coś za coś... Ogólnie, trudny dylemat. :(
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Radarman » N mar 05, 2017 11:02 pm

U mnie najprostszy wynalazek z rynku brytyjskiego czyli Loobman

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » Pn mar 06, 2017 5:08 pm

Obrazki się nie wyświetlają. :(
Czy mógłbyś coś więcej napisać o tej olejarce. Ciekawa jest ta końcówka montowana przy zębatce. Czy dobrze zrozumiałem z opisu, że trzeba za każdym razem naciskać ten przycisk, żeby naoliwiła?
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Radarman » Wt mar 07, 2017 7:20 pm

Hej Kaplan,

Tak to bardzo prosta olejarka za małe pieniądze. Naciskasz parę sekund przycisk i olej przedostaje się do takiego małego podzbiorniczka i dalej grawitacyjnie rurką do takiej końcówki podającej olej po obu stronach zębatki.

Wrzuciłem moje foty jeszcze raz:

IMG_20150725_132450.jpg


IMG_20150725_132530.jpg


IMG_20150725_132657.jpg


Poniżej filmik jak gość zakłada tą olejarkę w CBF600:

Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr mar 08, 2017 7:13 am

Olejarka może i prosta, ale jej montaż to już więcej zabawy niż z innymi. A najbardziej "podobało mi się" zamontowanie zbiorniczka na amortyzatorze. Po prostu cud techniki. To już u Ciebie lepiej to jest zamontowane.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » Śr mar 08, 2017 3:48 pm

Na stronie Loobman wyczytałem, że zalecają montaż olejarki z przodu w przypadku motocykli pokonujących dłuższe trasy, natomiast dla tych używanych głównie do jazdy w mieście - z tyłu, bo w tym ostatnim przypadku czas dostarczenia oleju do zębatki będzie krótszy. Co ciekawe, choć jest to olejarka grawitacyjna, nie ma zalecenia co do wysokości umieszczenia zbiornika, co jest pewnym plusem. Dla Wilku zalecany jest montaż minimum 40 cm powyżej dyszy, a dla Lubrixy minimum 30 cm - w niektórych przypadkach może być problem ze spełnieniem tego, chcąc zachować względy estetyczne. Z drugiej strony, w tej cenie (poniżej 120 zł z przesyłką) to jest ciekawa propozycja i warto się zastanowić, nawet jeśli to jest oliwiarka manualna. Obawiam się, że przy istniejących ograniczeniach montażowych w NC "S" (2012-15), to może okazać się jedyna rozsądna cenowo alternatywa dla Scottoiler ESystem.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez gmer » Śr mar 08, 2017 9:56 pm

Radaman, a jak się to cudo Loobmana sprawuje? Bo wygląda prosto i zachęcająco, czyli ... podejrzanie.
-
Na napady hatakumby dobre jest pacaneum.
Avatar użytkownika
gmer
Znawca
 
Posty: 459
Dołączył(a): Pn sty 23, 2017 11:49 am
Lokalizacja: Grodzisk / Wawa
Wiek: 51
Imię: Marek
Motocykl: Honda NC 750s 2014
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Radarman » Śr mar 08, 2017 11:46 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):Olejarka może i prosta, ale jej montaż to już więcej zabawy niż z innymi. A najbardziej "podobało mi się" zamontowanie zbiorniczka na amortyzatorze. Po prostu cud techniki. To już u Ciebie lepiej to jest zamontowane.


Ha ha, wiedziałem że będzie z tym filmikiem problem :biggrin: Jeszcze mi powiedz, że gość ma CBFkę zaniedbaną, bo tego tez się spodziewałem. :msn-wink:
Ogólnie filmik wrzuciłem aby pokazać jak Loobman wygląda i działa, a to jak gość sobie zamontował to już sprawa wtórna.

Kaplan napisał(a):Na stronie Loobman wyczytałem, że zalecają montaż olejarki z przodu w przypadku motocykli pokonujących dłuższe trasy, natomiast dla tych używanych głównie do jazdy w mieście - z tyłu, bo w tym ostatnim przypadku czas dostarczenia oleju do zębatki będzie krótszy. Co ciekawe, choć jest to olejarka grawitacyjna, nie ma zalecenia co do wysokości umieszczenia zbiornika, co jest pewnym plusem.


U mnie też nie jest za wysoko umiejscowiona (jak widać na zdjęciu niżej) i jak widać wężyk jest trochę pokręcony i działa OK. Używam oleju przekładniowego 80W90 a w zimie normalnego silnikowego 15W40, bo z przekładniowym już jest problem (robi się za gęsty).

IMG_20161009_162231.jpg


Co do instalacji w NC700/750S to tutaj mała podpowiedź:
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... ed-to-my-s

A do Integry tak:
http://www.nc700.co.uk/index.php?/topic ... 50-integra

gmer napisał(a):Radaman, a jak się to cudo Loobmana sprawuje? Bo wygląda prosto i zachęcająco, czyli ... podejrzanie.


Jak się dobrze zainstaluje, to tu się nie ma co spieprzyć, więc sprawuje się OK.

Kaplan napisał(a):Z drugiej strony, w tej cenie (poniżej 120 zł z przesyłką) to jest ciekawa propozycja i warto się zastanowić, nawet jeśli to jest oliwiarka manualna


Najlepiej zrobić "ściepę" na forum i kupić kilka, bo mają tam na stronie akcje typu np. zapłać za 6 dostaniesz 10 za £131.94 czyli jakieś 650 z wysyłką. Wtedy jedna olejarka wyjdzie wam za 65zł...
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 147 gości