http://de.dichtomatik.com/en/produktkat ... r_nbr.html
http://www.motorcyclegear.com/info_page ... _info.html
W korelacji z gumą typu EPDM trudno znaleźć jakiś ring do łańcucha, zresztą wtedy nie polecano by nafty świetlnej do czyszczenia łańcuchów, gdyby ten składnik występował powszechnie w tych wyrobach. To oznacza, że nie ma co się martwić o odporność uszczelek w łańcuchach motocyklowych X-Ring/O-Ring na olej hydrauliczny, jak i pozostałe oleje z branży motoryzacyjnej, jeśli materiałem używanym powszechnie do produkcji uszczelek jest NBR, i można spokojnie je stosować, jeśli nie ma innych przeciwwskazań.
Warto przeczytać:
http://www.stomil-poznan.pl/inne-produk ... kauczukow/
https://allegro.pl/artykul/czym-smarowa ... KRwl6eY2Cj
- Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane są oringi NBR, czyli z kauczuku butadienowo-akrylonitrylowego. Są elastyczne, dobrze pracują w temperaturach od -40°C do +100°C, działają w kontakcie z olejem czy benzyną, ale nie są odporne na płyn hamulcowy.
- Oringi VMQ są wykonane z silikonu, odporne na temperaturę przekraczającą 200°C i większość agresywnych środków chemicznych, ale bardzo łatwo się ścierają. Ponieważ nie wpływają na zapach i smak żywności, są wykorzystywane w przemyśle spożywczym.
- Z kolei oringi EPDM, czyli z kauczuku etylenowo-propylenowo-dienowego, są bardzo długowieczne, ale nie wytrzymują kontaktu z benzyną czy olejami. Często montuje się je w sprzętach AGD.
- Oringi FPM są niepalne, wykorzystuje się je w samolotach i fabrykach, gdzie indziej sprawdzają się PTFE (teflonowe – bardzo twarde). Łącznie jest kilkadziesiąt rodzajów oringów o specyficznych właściwościach i w zasadzie każdy wymaga odpowiedniego smarowania.
Natomiast, jeżeli kompozyt typu EPDM jest powszechnie stosowanym materiałem do produkcji ogumienia, to tym bardziej trzeba zwrócić uwagę na to, żeby olej z olejarki (czy to hydrauliczny, czy to przekładniowy, silnikowy lub jeszcze inny) nie chlapał na oponę - dla bezpieczeństwa jazdy i trwałości materiału.