Olejarka - rozmowy na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » N wrz 18, 2016 9:05 pm

mr_soze napisał(a):ooo maatko...jakie herezje....widzę że wychodzisz z założenia, że olej wysycha od pędu powietrza??????Najciekawsze jest że porównujesz łańcuch oringowy z łańcuchem w Jawie...ręce opadają


Zaznaczyłem celowo pogrubioną czcionką: czegoś takiego nie napisałem, to już sam dodałeś. :) Poza tym nie przez przypadek w moim poście pojawiło się:

Powstaje pytanie


To tak dla ścisłości. Pamiętaj, że nie wszyscy mają tak dobrą orientację w sprawach mechanicznych (np. jakie łańcuchy miała Jawa TS 350), a forum jest chyba od tego, żeby zadawać pytania, poszukiwać odpowiedzi i weryfikować (także opinie innych).

Wesoły Dyzio napisał(a):Kapłan, smarowanie jest po to, aby napęd nie pracował "na sucho". Niezależnie więc, czy osłona będzie pełna czy częściowa, to smarowanie i tak musi być z taką samą częstotliwością. Kurz, piasek, woda itp, to czynniki, które powodują, iż dodatkowo zwiększa się częstotliwość smarowania.


A czy ja zakwestionowałem potrzebę smarowania łańcucha w ogóle? No dobra, cytat z artykułu:

Teoretycznie smarowanie łańcucha powinno być przeprowadzane co 300-400 kilometrów, chociaż jeśli poruszamy się w cięższych warunkach, dystans ten musi być skrócony. Jeżeli jednak zrobimy kilkaset kilometrów jadąc po czystych i suchych autostradach możemy zwiększyć odstępy pomiędzy smarowaniem.

http://www.motofakty.pl/artykul/serwis- ... iagac.html

Bardziej chodziło o to, czy zastosowanie osłony, która chroni przed piaskiem, wodą, kurzem itp. i zapewnia mu pracę w dużo lepszych warunkach, spowoduje, że smarowanie będzie mogło się odbywać rzadziej niż przy nieosłoniętym łańcuchu (np. nie co 300-400 km tylko w większych odstępach, a w przypadku olejarki - odpowiednio mniejszej dawki oleju). I tyle.

PS. KapLan nie KapŁan - brak na szczęście koloratki. ;) :D
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn wrz 19, 2016 8:56 am

Kaplan napisał(a):...PS. KapLan nie KapŁan - brak na szczęście koloratki. ;) :D

A już myślałem, że mamy jednego uduchowionego :lol:

A w temacie, toż to właśnie odpisałem Ci właśnie w temacie kurzu, piasku i wody. Jeżeli za stałą przyjmiemy, że jeżdżąc po całkowicie suchej i czystej nawierzchni, bez piachu i innych syfów smarujemy co 500 km, to założenie osłony nic nie zmieni, ponieważ występuje tarcie zębatki-łańcuch, więc smarowanie i tak musi być na tym samym poziomie, co 500 km. Jeżeli podczas jazdy po piachu, wodzie itp. itd. smarujemy co 200-300 km to z założoną osłoną zmniejszymy częstotliwość np. co 300-400 km. I tak samo będzie z założoną olejarką, tyle. że można jeździć po wodzie, piasku itp. itd. z min. ilością dozowania oleju i sprawdzać, czy na pewno ta woda, piasek i kurz się nie gromadzą na dolnej części osłony i jeszcze bardziej niszczą łańcuch, niż jakby tej osłony nie było.. :smile:
Ja tak to widzę.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez zbyhu » Pn wrz 19, 2016 12:56 pm

W temacie oliwiarki.
Wymieniłem w swym skatowanym napędzie zębatkę zdawczą na 17 zębów i machnąłem wakacje w Rumunii. Łańcuch zrobił kolejne 3 tysiące km i jeszcze daje radę... Sprawdzę później, ale na okrągło licząc ma już ponad 85kkm.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez -patrick- » Pn wrz 19, 2016 6:37 pm

Wiecie ile ma kosztowac X-adv ? Cholera podobuje się mnie! :naughty:
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4724
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez gregor8510 » Wt lis 01, 2016 3:34 pm

Mam w zimie montować olejarkę na bazie elektrozaworu itp i chciałbym ją zamontować w sposób że gdy moto na luzie to zawór zamknięty tylko mam jeden problem nie wiem jak wpiąć przekaźnik żeby odłączało prąd od zaworu gdy moto na luzie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć to w miarę prosto (łopatologicznie)? :)
gregor8510
Nowicjusz
 
Posty: 3
Dołączył(a): So paź 22, 2016 7:52 am
Imię: Grzesiek
Motocykl: Honda CBF 600
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr lis 02, 2016 9:42 am

gregor8510 napisał(a):Mam w zimie montować olejarkę na bazie elektrozaworu itp i chciałbym ją zamontować w sposób że gdy moto na luzie to zawór zamknięty tylko mam jeden problem nie wiem jak wpiąć przekaźnik żeby odłączało prąd od zaworu gdy moto na luzie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć to w miarę prosto (łopatologicznie)? :)

W prosty, łopatologiczny sposób, to jesteśmy w stanie wskazać Ci drogę do "powitalni". A co zresztą, to zobaczymy. :dusgust:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Talrep » Śr lis 02, 2016 9:52 am

gregor8510 napisał(a):Mam w zimie montować olejarkę na bazie elektrozaworu itp i chciałbym ją zamontować w sposób że gdy moto na luzie to zawór zamknięty tylko mam jeden problem nie wiem jak wpiąć przekaźnik żeby odłączało prąd od zaworu gdy moto na luzie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć to w miarę prosto (łopatologicznie)? :)


Moim zdaniem szkoda zachodu i komplikowania układu żeby nie dopuszczać do kapnięcia jednej kropli oleju czasami na światłach, tym bardziej w sytuacji gdy masz o tym małe pojęcie :msn-wink:
Avatar użytkownika
Talrep
Użytkownik
 
Posty: 144
Dołączył(a): N kwi 26, 2015 11:47 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 41
Imię: Jacek
Motocykl: CBF600SA '09
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr lis 02, 2016 11:12 am

Talrep napisał(a):
gregor8510 napisał(a):Mam w zimie montować olejarkę na bazie elektrozaworu itp i chciałbym ją zamontować w sposób że gdy moto na luzie to zawór zamknięty tylko mam jeden problem nie wiem jak wpiąć przekaźnik żeby odłączało prąd od zaworu gdy moto na luzie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć to w miarę prosto (łopatologicznie)? :)


Moim zdaniem szkoda zachodu i komplikowania układu żeby nie dopuszczać do kapnięcia jednej kropli oleju czasami na światłach, tym bardziej w sytuacji gdy masz o tym małe pojęcie :msn-wink:

Pewnie, a potem na tej jak to napisałeś "jednej kropli' wywali się inny motocyklista. Oczywiście przejaskrawiłem sytuację, ale najlepiej mieć to wszystko w du..e. To tak samo jak jedna mała kropla benzyny "upuszczona" do jeziora. Niech każdy "upuści" tylko jedną kroplę, to zrobią się z tego litry. :censored:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Talrep » Śr lis 02, 2016 11:50 am

Wesoły Dyzio napisał(a):
Talrep napisał(a):
gregor8510 napisał(a):Mam w zimie montować olejarkę na bazie elektrozaworu itp i chciałbym ją zamontować w sposób że gdy moto na luzie to zawór zamknięty tylko mam jeden problem nie wiem jak wpiąć przekaźnik żeby odłączało prąd od zaworu gdy moto na luzie. Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć to w miarę prosto (łopatologicznie)? :)


Moim zdaniem szkoda zachodu i komplikowania układu żeby nie dopuszczać do kapnięcia jednej kropli oleju czasami na światłach, tym bardziej w sytuacji gdy masz o tym małe pojęcie :msn-wink:

Pewnie, a potem na tej jak to napisałeś "jednej kropli' wywali się inny motocyklista. Oczywiście przejaskrawiłem sytuację, ale najlepiej mieć to wszystko w du..e. To tak samo jak jedna mała kropla benzyny "upuszczona" do jeziora. Niech każdy "upuści" tylko jedną kroplę, to zrobią się z tego litry. :censored:


Jak olejarka jest prawidłowo ustawiona to kropla i tak poleci na zębatkę i łańcuch, nie od razu na asfalt. Z resztą, kto ma własnej produkcji olejarkę podpiętą pod czujnik luzu niech pierwszy rzuci kamień ...
Avatar użytkownika
Talrep
Użytkownik
 
Posty: 144
Dołączył(a): N kwi 26, 2015 11:47 am
Lokalizacja: Łomianki
Wiek: 41
Imię: Jacek
Motocykl: CBF600SA '09
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Wesoły Dyzio » Śr lis 02, 2016 2:09 pm

Ale jeżeli trafi w dziurkę w ogniwie, to leci na asfalt :tongue:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości