Olejarka - rozmowy na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Tony » N mar 05, 2017 11:55 am

Założyłem "Lubrixa"
Ja sygnał "N" wziąłem z wiązki do licznika jasno zielony, pojawia się 12v po załączeniu na "D" mam automat.
W centralce jest możliwość zmiany programu sterowania + lub -
Mam nc 750x więc zdecydowanie więcej miejsca na zbiorniczek, zamontowałem pod czachą.
Ale zastanawiałem się nad zamontowaniem w zadupku, jest tam trochę miejsca, nie wiem jak w "S"
Dawca
0 Rh+
Avatar użytkownika
Tony
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 53
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » N mar 05, 2017 1:13 pm

Tony napisał(a):Założyłem "Lubrixa"
Ja sygnał "N" wziąłem z wiązki do licznika jasno zielony, pojawia się 12v po załączeniu na "D" mam automat.


Dzięki za info. W trybie S i po przestawieniu na MT jest tak samo i też podaje napięcie 12V?

Tony napisał(a):W centralce jest możliwość zmiany programu sterowania + lub -
Mam nc 750x więc zdecydowanie więcej miejsca na zbiorniczek, zamontowałem pod czachą.
Ale zastanawiałem się nad zamontowaniem w zadupku, jest tam trochę miejsca, nie wiem jak w "S"


W X jest tak:

Obrazek

a w S tak:

Obrazek

Zatem raczej się nie różnią. Ale czy ten zbiorniczek Lubrixy się zmieści tam? Innym sposobem może być też przymocowanie go obok zbiorniczka tylnego płynu hamulcowego, choć to może być za nisko.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Glub » N mar 05, 2017 1:31 pm

Ja mam lubrixe
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez RAV » N mar 05, 2017 3:22 pm

zapytam, po co podłączać się pod N? Stojąc chwilę, np. na światłach nie trzeba przerzucać skrzyni na Neutral. Jeździłem Integrą i na N dawałem tylko przed wyłączeniem silnika.
Proponuję zobaczyć jeszcze na olejarkę Wilku: http://www.wilkuj.cba.pl/informacje-techniczne.html
Zbiornik na olej to taka zgrabna buteleczka, może zmieści się w tym "ogonku" za wlewem paliwa w NC`ku.
W olejarce Wilka, w trybie miejskim kropla jest podawana (o ile się nie mylę) co 7 min.
Avatar użytkownika
RAV
Użytkownik
 
Posty: 145
Dołączył(a): N sie 05, 2012 9:42 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Imię: Rafał
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Tony » N mar 05, 2017 3:25 pm

Chodziło mi bardziej o wnękę w kierunku lampy
Ale tam ten prostokątny nie wejdzie a okrągły raczej musi być do pionu
Dawca
0 Rh+
Avatar użytkownika
Tony
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 53
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Tony » N mar 05, 2017 3:31 pm

RAV pewnie że można nie podpinać ale jak jest to czemu nie
Dawca
0 Rh+
Avatar użytkownika
Tony
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 53
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez RAV » N mar 05, 2017 3:43 pm

Tony napisał(a):RAV pewnie że można nie podpinać ale jak jest to czemu nie


no racja :smile:

Jeśli miałeś na myśli wnękę przy lampie tylnej, to okrągły jak wejdzie to będzie leżał prawie poziomo. Ja ma tak u siebie w CBF i olej spływa na zębatkę.
Avatar użytkownika
RAV
Użytkownik
 
Posty: 145
Dołączył(a): N sie 05, 2012 9:42 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Imię: Rafał
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Tony » N mar 05, 2017 3:48 pm

Kwestia odpowietrznika w zakrętce i króciec na wężyk pasował by na denku z boku
Dawca
0 Rh+
Avatar użytkownika
Tony
Użytkownik
 
Posty: 45
Dołączył(a): So lut 25, 2017 8:33 pm
Lokalizacja: Dobczyce
Wiek: 53
Imię: Wojtek
Motocykl: NC750XD
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez RAV » N mar 05, 2017 4:14 pm

Króciec odpowietrzający jest w okolicy zakrętki, do którego można podpiąć wężyk. Natomiast króciec spustowy jest w denku z boku.
Avatar użytkownika
RAV
Użytkownik
 
Posty: 145
Dołączył(a): N sie 05, 2012 9:42 am
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Imię: Rafał
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez Kaplan » N mar 05, 2017 4:52 pm

RAV napisał(a):zapytam, po co podłączać się pod N? Stojąc chwilę, np. na światłach nie trzeba przerzucać skrzyni na Neutral. Jeździłem Integrą i na N dawałem tylko przed wyłączeniem silnika.
Proponuję zobaczyć jeszcze na olejarkę Wilku: http://www.wilkuj.cba.pl/informacje-techniczne.html
Zbiornik na olej to taka zgrabna buteleczka, może zmieści się w tym "ogonku" za wlewem paliwa w NC`ku.
W olejarce Wilka, w trybie miejskim kropla jest podawana (o ile się nie mylę) co 7 min.


To fakt, chcąc żeby oliwiarka nie pracowała podczas postoju trzeba byłoby albo podpiąć się tą Lubrixą pod neutral i ciągłe przestawiać skrzynię DCT na N podczas zatrzymania, ewentualnie stale zmieniać tryb pracy na piasek/żwir, w którym to olej nie jest podawany. Dość uciążliwe. Trochę łatwiej byłoby w tej oliwiarce WILKU (dzięki za linka), bo tam w trybie miejskim podawanie oleju następuje co 7 minut, w najgorszym wypadku można ją łatwo wyłączyć pokrętłem (a nie przeskakiwać jak w Lubrixie przez poszczególne tryby). Jest też tańsza, tylko jedna rzecz mi się tnie zgadza: w opisie jest mowa o czujniku temperatury, ale na schemacie go nie widać. Ciekawe, że zupełnie inaczej działa w niej tryb off-road: w Lubrixa nie ma w tym trybie podawania oleju, a w WILKU jest co 24 sekundy.

W PPM Moto Device jest z kolei czujnik prędkości, za to nie ma możliwości jej wyłączenia / sterowania, co może mieć znaczenie, gdy np. zjeżdżamy z drogi twardej na off-road. Czy asfalt czy piasek będzie pracowała tak samo.

http://papciakpiotr.wixsite.com/ppmotod ... rka-acucha

Musiałby być chociaż ręczny wyłącznik, zbiornik też zbyt dużych gabarytów. Rozwiązanie WILKOwe chyba jest najbardziej optymalne, o ile zawiera to sterowanie czujnikiem temperatury. Scottoiler eSystem też byłby super, ale ta cena i konieczność używania dwóch rodzajów olejów...
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości