gmer napisał(a):Ja naprawdę próbuję zrozumieć sens montażu zawaawsowanej technicznie turbo-dymo olejarki. I gupi jestem. Ne kumam.
Zacznijmy od tego, co rozumiesz pod pojęciem zaawanasowanej technicznie olejarki? W tym wątku omawiane były różne modele - samoróbki i seryjne. W każdym razie mamy olejarki manualne (Loobman, Tutoro Manual), półautomatyczne (np. Tutoro Auto, Scottoiler VSystem) oraz automatyczne, czyli ze sterowaniem elektronicznym, przy czym w zależności od modelu ten zakres automatyzacji też będzie różny: np. PPPM Moto Device czy olejarka kolegi Syku są chyba najbardziej zautomatyzowane, jeszcze bardziej od np. Scottoiler ESystem.
Zatem czy np. Scottoiler VSystem to będzie zaawansowana technicznie olejarka? W każdym razie sens montażu automatu czy półautomatu jest dokładnie taki, jak pisał Geguś: poza uzupełnianiem oleju w zbiorniczku nie trzeba pilnować momentu smarowania łańcucha. Niestety w manualu trzeba albo monitorować, kiedy łańcuch robi się suchy i naciskać przycisk (Loobman AB) lub całą butelkę (stary Loobman) albo odkręcić za każdym razem zawór zbiorniczka przed jazdą i zakręcić po jeździe (Tutoro Manual).
gmer napisał(a):I w tym właśnie rzecz: zrobiłem już ponad 600 km z loobmanem, łańcuch mam cały czas mokry, po oponie nie cieknie, jak moto stoi to też nie cieknie.
A ile razy w tym czasie musiałeś oliwić łańcuch, tj. co ile km i ile razy za każdym razem naciskałeś ten przycisk? I jakiego oleju używasz?
Na niemieckim forum Hondy NC750 jest bliźniaczy wątek o Loobmanie do tego, który mamy w dziale
"Bazar":
http://nc750.de/forum/viewtopic.php?f=55&t=983Na różnych forach o Loobmanie wytyczytałem, że oliwienie wychodzi średnio co 100 - 200 km. Jedno naciśnięcie przycisku daje spływ ok. 1-2 ml oleju. Niemiecki użytkownik z ww. forum NC750 podaje:
etwa alle 100 - 150 km nur einmal kurz die ölflasche (feed tube) drücken bis der pufferspeicher (catch tube) gefüllt ist und los geht die fahrt. während der tour fließt das öl über den schlauch (delivery tube) ganz langsam zum verteiler unmittelbar am kettenrad (sprocket). kette und beidseitig o- ringe werden geölt. die dosierung kann absolut minimal gehalten werden.
ergebnis: feiner ölfilm auf kette und o- ringe bei minimalem verbrauch (für meine 3.000 km etwa 1/8 liter), keine ölspritzer auf dem reifen. kurzum eine sehr preiswerte lösung.
Czyli jeżeli 125 ml oleju przekładniowego EP90 starczyło mu na 3000 km, to wychodzi ok. 41,66 ml na 1000 km i ok. 4,16 na 100 km. W takim układzie wychodziłoby średnio 2 x 2 ml na każde 100 km.
A jakie u Ciebie jest zużycie oleju i jaka jest w ogóle pojemność zbiorniczka Loobman AB?