Olejarka - rozmowy na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez bushmaster » So kwi 11, 2020 6:27 am

Jak skonstruowałeś podwójną dyszę? To jest oryginał od scottoilera?
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1117
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez 123 » So kwi 11, 2020 6:34 am

tak, oryginał
123
Użytkownik
 
Posty: 169
Dołączył(a): Śr lip 10, 2013 6:49 pm
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: GSXS

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez bohr » So kwi 11, 2020 3:36 pm

Czy ktoś może używa/używał olejarki Q-MAN?
Link do strony producenta:
https://q-man.pl/index.html

Miałem samoróbke grawitacyjną z elektrozaworem Lovato, bo ponoć niezniszczalne miały być, a okazało się inaczej.
Zarżnąłem łańcuch, bo jeden elektrozawór mi padł w trasie na wyjeździe.
Potem zabawa z regulacją zaworka mnie już wkurzała, bo raz lało, a raz nie chciało lecieć.
Oczywiście okazało się, że kolejny elektrozawór padł.
Niby był na gwarancji, ale w sklepie usłyszałem odpowiedź "Zatłuszczony jest, więc reklamacja będzie odrzucona. W motocyklu był używany do smarowania łańcucha, prawda? Miałem już kilka takich reklamacji i dystrybutor odrzucił."
Więc mi witki opadły i odpięte ustrojstwo, a ja musiałem się przeprosić ze smarem do łańcucha.

Aż z jakimś motocyklistą się spotkałem na trasie i polecił mi Q-MAN Oiler, polskie, niezłe i na pompce membranowej dedykowanej do oleju, więc działa i już.
Przez chwilę myślałem o użyciu patentów, zakupie pompki i budowie sterowania samodzielnie (bo wężyki nadal mam na moto, zbiorniczek gdzieś na półce), ale nakład czasowy nie będzie dla mnie współmierny do zaoszczędzonej kasy.
Sama pompka kosztuje 130-150 pln, a kompletny zestaw u producenta to 480 pln (bez przesyłki).

Prośba zatem o podzielenie się opinią użytkownika/ów.
LWG
Honda CBF 1000 SC64 & BMW R1200GS Adenture K51
Honda CBF 1000 SC64
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar użytkownika
bohr
Użytkownik
 
Posty: 128
Dołączył(a): Wt paź 06, 2015 7:58 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Marcin
Motocykl: CBF1000&R1200GSA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » So kwi 11, 2020 4:10 pm

Ja właśnie w tym tygodniu prawie złożyłem swoją na pompce dellorto, od podawania oleju w 2T.
Prawie, bo została mi jeszcze do zrobienia dysza.

Olejarka bedzie sterowana układem AVT1459.

Jak dobrze pojdzie, to powinienem się zmieścić w 100-120zł, ale wszystko zależy ile jeszcze wydam na dysze. :wallbash:
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez bohr » N kwi 12, 2020 6:41 pm

A to możesz podrzucić skąd ogarnąłeś tą pompkę?
Honda CBF 1000 SC64 & BMW R1200GS Adenture K51
Honda CBF 1000 SC64
Yamaha XJ600S Diversion
Avatar użytkownika
bohr
Użytkownik
 
Posty: 128
Dołączył(a): Wt paź 06, 2015 7:58 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Marcin
Motocykl: CBF1000&R1200GSA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » N kwi 12, 2020 6:59 pm

https://www.olx.pl/oferta/peugeot-ludix ... EgCjk.html

https://www.olx.pl/oferta/peugeot-looxo ... EdLmq.html

https://www.olx.pl/oferta/pompy-oleju-p ... EqbsH.html

https://www.olx.pl/oferta/pompa-dozowni ... zppgY.html

https://allegro.pl/listing?string=Pompk ... i-1-3-0318

To są dokładnie takie same jak te q-mana, tylko że używane.

BTW, ten zestaw q-mana baaardzo fajny. Podoba mi się to sterowanie impulsami. Zastanawiam się, czy nie kupić od nich sterownika. Jeśli sterownik nie świruje, np. w momencie postoju, gdyby śruba zatrzymała sie na wysokości czujnika, to uwazam, że jest to idealne rozwiązanie. Mój zestaw, oparty jest na trybie czasowym, ale planuję podwójną dyszę z obu stron zębatki.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez januszs0 » N kwi 12, 2020 10:04 pm

Witam Kolegów
Nie znam tego sterownika ale jeśli ktoś go umiejętnie oprogramował to wystarczy liczyć czas między impulsami i jeśli wykryjemy ze np od 1 sekundy nie mamy impulsów z czujnika to należy wyłączyć pompkę. Obejrzałem stronę producenta. Moim zdaniem ten produkt dobrze się zapowiada dlatego myślę że producent zadbał o wyłączenie pompki na postoju. Sam też kombinuję taki układ smarowania ale na ten moment mam tylko gotową obudowę a elektronika się robi. W swoim układzie będę jeszcze kontrolował czy jest zapięty luz. Może za kilka tygodni coś będę miał to się pochwalę.
Janusz
januszs0
Użytkownik
 
Posty: 31
Dołączył(a): Pn lis 18, 2019 9:47 pm
Imię: Janusz
Motocykl: CBF600
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » N kwi 12, 2020 10:12 pm

W tym układzie zapięty luz nie ma znaczenia, bo koło się nie kręci i nie zlicza impulsów. Ja u siebie zamontowałem przekaźnik, który będzie odcinał pompkę przy zapiętym luzie. W układzie czasowym, ma to sens.
Ten układ zlicza impulsy i podaje sygnał na pompkę po określonej liczbie obrotów koła, a nie czasie. Jest bardziej precyzyjny,. Prędkość motkcykla nie ma w nim wpływu na czestotliwość dawkowania oleju, a układzie czasowym, już tak.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez januszs0 » Pn kwi 13, 2020 11:02 am

Witam Kolegów
Mój układ planuję zrobić jako uniwersalny tzn będzie możliwość czasowego sterowania jak również impulsowego dlatego planuję kontrolować luz. Zobaczymy co z tego wyjdzie w praniu.
Pozdrawiam Janusz
januszs0
Użytkownik
 
Posty: 31
Dołączył(a): Pn lis 18, 2019 9:47 pm
Imię: Janusz
Motocykl: CBF600
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Postprzez buczekpan » Pn kwi 13, 2020 11:27 am

Z moich przemyśleń wynika xcrazy , że układ czasowy jest wystarczający, jeśli jeździsz dużo w trasach. Jeśli jeździsz w trybie mieszanym, to jednak lepszy będzie impulsowy, bo wtedy łańcuch jest smarowany z odpowiednią częstotliwością, bez względu na to, czy jedziesz po autostradzie, czy stoisz na światłach, albo przeciskasz się w korku.
Ilość pełnych obrotów łańcucha w ciągu jednej minuty, jest zgoła różna przy prędkości 140km/h, a 20 km/h, nie wspominając już o sile odśrodkowej na zębatkach i tego, jak olej jest "zrzucany" z zębatki/łańcucha przy tych prędkościach.

Teoretycznie, na układzie czasowym za pomocą prób i błędów, można sobie ustalić na potencjometrze dwa tryby - miejski i trasa.

Na jakim układzie planujesz zbudować sterownik?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości