Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt maja 28, 2021 10:20 am
Odnośnie timera, czy po odpięciu zasilania, wszystkie parametry są zapamiętane, czy trzeba go ustawiać od nowa?
Bardzo fajnie to wygląda i na pewno wygodniejsze w ustawianiu od avt1459.
Pt maja 28, 2021 2:10 pm
Po odpięciu zasilania wszystkie parametry zostają w pamięci i po ponownym podłączeniu timer startuje tak, jak go ustawiliśmy.
Pt maja 28, 2021 4:27 pm
To ewidentnie lepszy sterownik od AVT. Nawet cena jest poniżej 20 zł.
Pt maja 28, 2021 7:10 pm
Dzisiaj odkryłem że kropla smarowidła spada dopiero za trzecim razem pracy pompki. Co prawda przy drugim razie kropla wisi już na włosku i pewnie od byle wstrząsu spadnie. Czy to jest kwestia dyszy? Mam założoną rurkę termo kurczliwą ze zmiejszoną średnicą w stosunku do rutki miedzianej, i podcięte po skosie.
Czas pracy co 24 sek.
Pozdrawiam
Marcin Jan
Pt maja 28, 2021 7:17 pm
Raczej to kwestia wydajności pompki. U mnie w warunkach statycznych, bez wstrząsów i ruchu powietrza kropla spada co cztery cykle pracy pompki.
Pt maja 28, 2021 8:26 pm
Ok. Nie wiem dlaczego ale byłem przekonany że jedne cykl to jedna kropla.
Pozdrawiam
Marcin Jan
So maja 29, 2021 10:27 am
Na początek pragnę zaznaczyć, że cieszą moje serce samodzielnie budowane olejarki łańcucha, a mój post to nie "krytykanctwo", a próba zwrócenia uwagi majsterkowiczów na pewien drobny szczegół, którego - jak pokazują poniższe zdjęcia, często nie dostrzegamy.
Jest tutaj pełno zdjęć z dyszami zamontowanymi kilkanaście do kilkadziesiąt milimetrów od łańcucha/zębatki:
Tak patrzę na to i dochodzę do wniosku, że to świetnie smaruje gdy motocykl nie jest w ruchu. Wtedy ta kropla pędzona siłą grawitacji spadnie sobie w dół i nasmaruje łańcuch. Montując to w ten sposób nie zastanowiliście się jak taka kropla będzie spadać w trakcie jazdy? Gdy macie pęd powietrza wraz z jego zawirowaniami wokół elementów podwozia, gdy macie boczny wiatr, gdy macie wibracje układu zawieszenia i napędowego, to nie będzie spadać idealnie w dół. Tu nie trzeba doktoratu z fizyki i mechaniki płynów.
Montujcie wylot dyszy smarującej jak najbliżej łańcucha/zębatki, np tak:
So maja 29, 2021 11:01 am
Miałem zamontowane tak, jak na ostatnim zdjęciu. Dysza momentalnie zapychała się syfem. Tak, jak teraz mam (pierwsze zdjęcie) działa dobrze. Kropla oleju spada na łańcuch albo na zębatkę (przy podmuchu powietrza) co na jedno wychodzi.
So maja 29, 2021 1:43 pm
Bo miałeś grawitacyjną, przy pompce się nie zapycha i po zębatce ładnie spływa na łańcuch.
So maja 29, 2021 8:32 pm
Może masz rację. Trzeba będzie spróbować.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.