Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Olejarka - rozmowy na temat

N kwi 07, 2019 3:09 pm

Ktoś tutaj chyba mial Loobmana zainstalowanego w CBFie 600.
Nie chce powielać ewentualnych błędów, to może ktoś podpowie gdzie zainstalował zbiorniczek i jak poprowadził rurki? A może jakieś foty?

Z góry dzięki!

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 9:19 am

Olejarka zamontowana. Od razu uszczelniłem na gwincie silikonem do silników tak że nic nie wycieka. Do poprawy kąt przycięcia na wylocie. Dziwnie bo miałem dobrze ale się obrócił wężyk i jest na zewnątrz a nie w kierunku zębatki. Aha olej podaję na zębatkę a nie jak sugeruje instrukcja na łańcuch.

Obrazek
plik jpg

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 10:40 am

Pion napisał(a):olej podaję na zębatkę a nie jak sugeruje instrukcja na łańcuch.

Ciekawym, jak Ci się będzie smarowało.
W poprzedniej ś.p. klaczy miałem scottoilera, który podawał na zębatkę i łańcuch był ślicznie przesmarowany.
W tej zapodałem Nemo też na zębatkę i bardzo wyraźnie było widać, że smaruje tylko połowę. Nie wiem, od czego to zależy - może od medium? Tam był to olej scotta, a tutaj zwykły przekładniowy.
No więc dałem na łańcuch.
Daj znać, jak to bd u Ciebie.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 11:22 am

U mnie (KTM) problem z wyciekiem ustał po uszczelnieniu, ale w NC coś nie pykło. Chyba muszę jeszcze raz poprawić uszczelnienie. Jak moto stało w pionie na stojaku przez kilka dni było OK. Po powrocie z przejażdżki NC stał przechylony na bocznej stopce (zbiornik z olejem na kierownicy miał przechył o jakieś 30 stopni) i rano plama oleju pod motkiem - wszystko wyciekło. Zakładam, że jeśli zbiornik jest dobrze uszczelniony, jego przechył nie powinien mieć znaczenia. Uszczelnię i zobaczę.
Co do punktu dozowania, ja ustawiłem na łańcuch, a końcówki wężyka nie przycinałem do skosa, jest prosta. Nie wydaje mi się, aby to miało jakieś większe znaczenie. Natomiast ewentualne korekty punktu dozowania, wprowadzę dopiero po obserwacji łańcucha w dłuższej perspektywie czasowej.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 1:53 pm

Przejechałem dopiero 380 kilometrów i zrobiłem dwa razy smarowanie po 45 stopni. W datku nie czyściłem łańcucha z gluta, tak więc nie widzę jak równo olej się rozprowadza. Na pewno będzie lepiej widać po myciu motocykla albo po deszczu.
Cięcie końcówki na ukos to tak sobie ubzdurałem, że tak będzie lepiej :) Wydaje mi się, że jest większa szansa na przyklejenie się kropli jak wylot będzie choć trochę w kierunku zębatki?

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 5:48 pm

Mnie ostatni łańcuch zardzewiał - wg mechaników dlatego, że był smarowany z jednej strony (faktycznie zardzewiał od wewnętrznej strony; dyszę olejarki mam skierowaną na zewnętrzną stronę zębatki). W ogóle w ich opinii olejarka to zło i podobno często wymieniają napędy spowodowane takim typem korozji.

W tym sezonie chyba przestawię dyszę na środek łańcucha.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 5:59 pm

Ja postanowiłem przemodelować podejście do smarowania łańcucha.
Od razu po każdym powrocie z trasy do garażu smaruję łańcuch porządnie olejem przekładniowym (pędzelkiem); nie tak, żeby ściekało na prawo i lewo, ale naprawdę fest i dokładnie*. A olejarkę (też z przekładniowym) traktuję tylko i aż jako lekkie wspomaganie smarowania w trasie.
Większość tras w sezonie to jednodniówki (300-600km), więc wydaje mi się, że porządne smarowanie co kilkaset km i takie pomocnicze w międzyczasie powinny dać przyzwoite rezultaty. A co ma być - to będzie.

*A że nie mam teraz centralki, to zanabyłem taki oto osprzęt https://www.louis.de/artikel/liftstick- ... 1874ab105f - śmieszny patent, ale w praktyce bardzo dobrze się to sprawdza!

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Pn kwi 08, 2019 5:59 pm

bushmaster napisał(a):Mnie ostatni łańcuch zardzewiał - wg mechaników dlatego, że był smarowany z jednej strony (faktycznie zardzewiał od wewnętrznej strony; dyszę olejarki mam skierowaną na zewnętrzną stronę zębatki). W ogóle w ich opinii olejarka to zło i podobno często wymieniają napędy spowodowane takim typem korozji.

W tym sezonie chyba przestawię dyszę na środek łańcucha.


Pierdolety.
103 tyś.km na jednym łańcuchu smarowanym całe życie (9 lat) olejarką z dyszą po jednej (zewnętrznej) stronie zębatki.
Nic nie zardzewiało.

Ale będą takie bzdety gadać, bo to i łańcuchy lepiej się sprzedają i gluty w sprayu.

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Wt kwi 09, 2019 11:27 am

z tym łańcuchem u Ciebie to jakiś ewenement ;) na prawdę!
nie znam absolutnie nikogo, poza Tobą, kto miałby tak długo łańcuch ;)

Re: Olejarka - rozmowy na temat

Cz kwi 18, 2019 3:53 pm

Dalej nie mam zielonego pojęcia gdzie zamontować loobmana. Dziś pół godziny przymierzałem i nijak nigdzie nie pasuje ☹️

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz