czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez Goral4t » N lut 24, 2013 8:23 pm

to są zwykłe tarcze nie pływające o ile pasuje rozstaw śrub i reszta to po prostu gorsze tarcze ja w 600 mam takie nie pływające(nity)
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez wuzio20 » N lut 24, 2013 9:02 pm

no dobra ustalone że tarcze nie są oryginalne ok, ale teraz pytanie jest takie czy jeden i drugi rodzaj tarcz można zamontować w takim samym modelu felgi , bo jak widać tarcze mają różnie rozmieszczone otwory montażowe, bo jeśli felgi też są różne pod względem mocowania tarcz , to wychodzi na to że całe koło mam inne ...
Avatar użytkownika
wuzio20
Użytkownik
 
Posty: 124
Dołączył(a): So cze 02, 2012 7:25 pm
Lokalizacja: olsztyn /Norwegia Oslo
Wiek: 36
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: >300 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez Wesoły Dyzio » N lut 24, 2013 9:12 pm

Coś mi się wydaje, że nie obędzie się bez wizyty w ASO, aby przynajmniej zdiagnozowali Twój problem. :crybaby:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez Goral4t » Pn lut 25, 2013 10:14 pm

Tarcze są org -_- Modele 2004 przynajmniej mój nie miał tarcz pływających, nowsze juz miały pływające nie wiem kiedy to wprowadzili dokładnie, ja mam z początku produkcji, jeżeli masz pływające montuj pływające bo są lepsze( nie krzywią sie tak lepiej hamuje lepsze chłodzenie) jeżeli chcesz oszczedzac zmierz:
średnice zewnętrzną
wewnętrzną
rozstaw śrób
i powierzchnie hamującą (trącą klocek o tarcze) chodzi o wysokość tego odcinka na tarczy bo jezelki masz szersze musiał byś sie bawić w przycinanie klocków

zwykłe:
Obrazek

Pływajace
Obrazek
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez kris » Wt lut 26, 2013 9:20 am

jeśli ci to coś pomorze to ja mam takie same jak Goral4t mam moto z 2004 i raczej na 100% mam org tarcze. w moim są zaciski pływające na postoju można wyczuć lekki ruch poprzeczny.
Honda CBF600SA
Avatar użytkownika
kris
Maniak
 
Posty: 1360
Dołączył(a): Cz lis 17, 2011 1:00 pm
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 37
Motocykl: CBF600SA
W siodle: <100 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez goramo » Wt lut 26, 2013 10:39 am

Góral - czytaj ze zrozumieniem. :wink:

Napisałem przecie, że CBF600 w rocznikach 2004-2007 miała tarcze zwykłe, a od rocznika 2008-> tarcze pływające.

Wuzio w swojej eFce rocznik 2004 ma zmienione tarcze (być może także całe koło), na nowsze. :smile:


Nie kapuję tylko "problemu", bo jeżeli z motocyklem - jako takim, wszystko jest OK (prosto jeździ, nic mu nie dolega), to z punktu widzenia użytkownika wszystko jedno jaka tam tarcza jest aktualnie zamontowana.

Zaś co do samego luzu na tulejce w tarczy pływającej, to minimalne luzy w tych miejscach są rzeczą normalną. Po to są te tuleje, po to te tarcze pływające są dwuczęściowe, żeby właśnie (z różnych względów) oddzielić część roboczą od części montażowej (przykręcanej do felgi) i delikatne luzy będą się z czasem w tych miejscach pojawiać.
W niektórych modelach tarcz pływających w sportowych motocyklach przy powolnym toczeniu się słychać wręcz "klekotanie" tarczy na tulejach i nie rodzi to jakichkolwiek problemów. :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: czy to aby na pewno tarcza od 600ty... ??

Postprzez wuzio20 » Wt lut 26, 2013 5:26 pm

Sadziłem że problemem jest ten wyczuwalny luz i przez to powstające przy bujaniu moto pyknięcia ale jak widzę ten typ tak zwyczajnie ma .. Bez odpowiedzi jednak zostanie pytanie dlaczego mam inne koło z tymi właśnie tarczami , ale poza tym wszystko w 100% sprawne i wiec nie ma się co zagłębiać ...
Avatar użytkownika
wuzio20
Użytkownik
 
Posty: 124
Dołączył(a): So cze 02, 2012 7:25 pm
Lokalizacja: olsztyn /Norwegia Oslo
Wiek: 36
Imię: Tomek
Motocykl: CBF 600 SA
W siodle: >300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 146 gości