[PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

[PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez Bosman78 » Śr lut 20, 2013 10:24 am

Czy wiecie może jaka jest wydajność altka w 600 ?
Czy da radę „obsłużyć” akumulator o pojemności 11 Ah ? jeźdzę głównie weekendowo na średnich i długich dystansach
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez wojciechu15 » Śr lut 20, 2013 10:44 am

A czy pojemność akumulatora ma coś do rzeczy? Moim zdaniem większy akumulator będzie się po prostu dłużej ładował (wyładowany) ale jak będzie naładowany to utrzymanie na nim napięcia nie różni się niczym od tego mniejszego - wydajność alternatora ma znaczenie kiedy pobór jest duży (dużo elektryki i akcesoriów podpiętych pod akumulator)

Przynajmniej ja to tak widzę, mam nadzieję, że nie okaże się po raz kolejny, że coś jest nie tak z moim rozumowaniem elektryki :bag:
Avatar użytkownika
wojciechu15
Znawca
 
Posty: 372
Dołączył(a): Wt wrz 25, 2012 1:29 pm
Lokalizacja: Gostyń
Wiek: 31
Imię: Wojtek
Motocykl: CBF 1000 A8
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez Turos » Śr lut 20, 2013 11:02 am

Nie do końca, bo im większa pojemność baterii tym większy prąd potrzebny do jej naładowania, bo wraz z pojemnością baterii rośnie jej prąd maksymalny - prąd rozruchu jaki daje aku. Tłumaczę sobie to na przykładzie baterii do AEGa, tam tak jest, sądzę, że aku niewiele się różni od baterii w AEGach zasadą działania.
...be brave like those Soldiers who die in a battle...
Avatar użytkownika
Turos
Nightmare
 
Posty: 7619
Dołączył(a): Pn lip 09, 2012 7:26 am
Lokalizacja: Otwock koło WWA
Wiek: 36
Imię: Robert
Motocykl: FZ6 Fazer
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez Bosman78 » Śr lut 20, 2013 11:33 am

no dobra, a czy altek w 600 da radę? :tongue:
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez rupert » Śr lut 20, 2013 1:01 pm

Da radę, pojemność aku nie ma znaczenia (oczywiście bez przesady). Duży jedynie wymaga dłuższego czasu ładowania. Analogiczna sytuacja jest przy ładowarkach akumulatorowych. Spokojnie motocyklową naładujemy samochodowy aku.
Tylko Bosman uważaj na gabaryty aku, by wszedł :biggrin:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez Bosman78 » Śr lut 20, 2013 2:20 pm

Musze sprawdzić bo jest wyższy o 11 mm z tego co pamiętam to łapę-docisk aku można regulować a raczej odwrócić aby wszedł większy
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: [PYTANIE] Wydajność alternatora CBF600

Postprzez rav143 » Śr lut 20, 2013 2:33 pm

Bosman78 napisał(a):Czy wiecie może jaka jest wydajność altka w 600 ?
Czy da radę „obsłużyć” akumulator o pojemności 11 Ah ? jeźdzę głównie weekendowo na średnich i długich dystansach



Spokojnie da radę. Ogólnie alternator da ile może. Jest on źródłem trójfazowym prądu zmiennego które ma ograniczone mozliwości więc istnieje dla niego max obciążenie, dodawanie kolejnych odbiorników spowoduje spadek napiecia który w ostateczności uniemożliwi poprawne działanie instalacji elektrycznej/elektronicznej. Wtedy alternator będzie pracował na maxa cały czas co defakto może spowodować jego wycięczenie i agonie, tutaj jeszcze trzeba by zwrócić na sposób działania regulatora itd dlatego pisze ze "moze". Większy aku ma znaczenie wtedy gdy jesteśmy z odbiornikami na limicie a on jest np dość mocno wyładowany wtedy moze zaistnieć problem z doładowywaniem akumulatora większego gdzie nominalny by sie jeszcze załapał na prądzik od regulatorka :).
Przyszedł Pan i zobaczywszy pracę naszą był zadowolony, zapytawszy o zarobki nasze usiadł i zapłakał...
rav143
Użytkownik
 
Posty: 69
Dołączył(a): Śr sty 02, 2013 1:37 am
Lokalizacja: Podkarpacie
Wiek: 36
Imię: Rafał
Motocykl: ETZ150/*/DR650,CB500
W siodle: <100 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 151 gości