przez goramo » Wt lut 26, 2013 10:54 am
Być może w owiewce wystąpiły jakieś mikrouszkodzenia już wcześniej. Najwidoczniej miejsce pęknięcia było poddawane największym naprężeniom wewnętrznym przez jakiś czas. Po wyciągnięciu moto z zimnego pomieszczenia, słoneczko przygrzało, naprężenia wewnętrzne materiału owiewki szybko wzrosły, a że w punktach mocowania owiewki nie było luzu (owiewka przykręcona na mocowaniach na tyle mocno, że nie ma możliwości żadnych przesunięć - czyli brak możliwości skompensowania naprężeń w punktach podparcia) to materiał poddał się w miejscu, w którym był najsłabszy.
Mi się kiedyś szyba w samochodzie rozleciała sama w wyniku naprężeń cieplnych. Po zimnej, jesiennej nocy włączyłem ogrzewanie szyby żeby odparować rosę, szyba się nagrzała, a po skończonej jeździe (wyłączone ogrzewanie) szyba zaczęła szybko stygnąć (stygnięcie przyspieszała duża wilgotność powietrza - mgła) i w pewnym momencie szyba pękła, a właściwie rozleciała się w mak.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA
Always look on the bright side of life