So mar 02, 2013 9:27 am
So mar 02, 2013 10:08 am
zbyhu napisał(a):Czekaj, żebym dobrze zrozumiał.
Jak jedziesz na żwirze i naciśniesz na maksa tył, to blokuje koło i dupa lata na boki?
Bo jak nie, to ABS działa
Wyjmij sobie bezpiecznik ABSu, zahamuj tyłem na czymkolwiek, zobaczysz, jak szybko się tył zablokuje . A potem wsadź bezpiecznik i zobacz, czy jest różnica.
W CBF 1000 z ABS tylny hamulec sprawia wrażenie, że jest tępy jak nieheblowana deska. Ale jak kiedyś wyjąłem bezpiecznik, to się zdziwiłem, jak łatwo zablokować koło. I jaka to frajda pojechać bokiem na CBFie .
So mar 02, 2013 10:28 am
So mar 02, 2013 11:18 am
Pn mar 04, 2013 12:04 pm
Wesoły Dyzio napisał(a):kris napisał(a):A kontrolka abs działa może komuś się popsuł i odłączył kontrolkę, żeby nie raziło w oczy. Podczas hamowania powinieneś odczuwać na klamce takie mocne wibracje. ABS nie działa po uruchomieniu motocykla do prędkości chyba 10km/h.
Kris, co bierzesz, daj namiary bo chyba dobre
Pn mar 04, 2013 12:49 pm
Pn mar 04, 2013 4:39 pm
zbyhu napisał(a):Czekaj, żebym dobrze zrozumiał.
Jak jedziesz na żwirze i naciśniesz na maksa tył, to blokuje koło i dupa lata na boki?
Bo jak nie, to ABS działa
Wyjmij sobie bezpiecznik ABSu, zahamuj tyłem na czymkolwiek, zobaczysz, jak szybko się tył zablokuje . A potem wsadź bezpiecznik i zobacz, czy jest różnica.
W CBF 1000 z ABS tylny hamulec sprawia wrażenie, że jest tępy jak nieheblowana deska. Ale jak kiedyś wyjąłem bezpiecznik, to się zdziwiłem, jak łatwo zablokować koło. I jaka to frajda pojechać bokiem na CBFie .
Pn mar 04, 2013 8:16 pm
Wt mar 05, 2013 2:58 pm
Wt mar 05, 2013 4:43 pm
Marcin23BL napisał(a):Wesoły Dyzio napisał(a):ABS działa, a właściwie powinien działać tak samo jak w samochodzie. Z tego co opisujesz, to Twój ABS jest po prostu zwalony. Parę tygodni temu jadąc po lekkiej gołoledzi , przy mocnym naciśnięciu, na klamce odczuwalne były wibracje od działającego ABS, i nie było mowy o żadnym "nieodpuszczeniu" hamulców. Po pierwsze sprawdź ABS na asfalcie, a nie na żwirze. Potem przyjrzał bym się dokładniej tarczom i czujnikom. Może to być również problem z pompą ABS i wówczas bez mechanika się nie obejdzie,.
Sprawdź także, czy masz właściwe ciśnienie w oponach, czy opony masz we właściwym rozmiarze zalecanym do motocykla i wreszcie, czy felgi lub opony nie są zniekształcone w jakiś sposób. To wszystko niestety może mieć wpływ na działanie ABS. A tak w ogóle to tyle może być usterek, że nie sposób jest to tu opisać. Najlepiej zajrzyj do serwisówki do rozdziału poświęconemu ABS. Masz tam wykaz usterek.
Próby na asfalcie też były, ale raczej dość ostrożne:
Marcin23BL napisał(a):ABS działa
Zbyhu miałeś rację
Wyjechałem, dzisiaj pierwszy raz od 11.12.2012 , prędkość 50-60 km/h i na drodze z ładnym asfaltem tylni hebel na maxa kilka prób i nic moto zachowuje się idealnie idzie jak po szynach