[PYTANIE] Akumulator - oryginalny czy zamiennik ?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez Bosman78 » Śr gru 07, 2011 9:17 am

Cenowo w sumie nie tak mało bo 200 pln trzeba liczyć
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez Kręcony » Pt lut 17, 2012 3:04 pm

Wpisałem w wyszukiwarkę Varty parametry mojej hondy i wyskoczył mi akumulator o takich parametrach:
Napięcie [V]: 12
Pojemność akumulatora [Ah]: 6
Prąd rozruchu wg EN [A]: 50
Długość [mm]: 114
Szerokość [mm]: 71
Wysokość [mm]: 131
Listwa dolna: B00
Układ biegunów: 0
Rodzaj biegunów: Y5
Venting: Top
Waga (pusty): 2,50
Weight (kg): 2,10
link do strony: http://www.varta-automotive.pl/index.ph ... type=11029

poradźcie czy taki wystarczy nie zasłaby prąd rozruchu? dodam,że w tym motorze poprzedni właściciel założył podgrzewane manetki czy powinienem wziąć na to poprawkę przy kupnie akumulatora?
Avatar użytkownika
Kręcony
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt lut 17, 2012 2:05 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 34
Imię: Maciek
Motocykl: Cbf 1000 ^^
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez 4kowal » Pt lut 17, 2012 3:41 pm

Im większy prąd rozruchu tym mniejsza trwałość aku (porównując aku o tej samej technologii). W samochodach plusy odczujemy zimą. W motocyklach zimą się nie jeździ. Żelowe będą miały mniejszą trwałość niż klasyczne. AGMy ładuje się wyższym napięciem niż klasycznie. Dobrze mieć odpowiednią ładowarkę. Polecam taką z Lidla za 60zł albo BOSCH C3 za jakieś 120. Plusem AGM jest, że nic się nie wylewa, chociaż nikt nie zamierza się przewracać.
AGMy są głownie bezobsługowe. Nie mają otworków żeby dolać wodę. Teoretycznie ubytek wody jest w nich wolniejszy, ale nie ma możliwości uzupełnienia.

Rozsądne będzie kupić największą pojemność jaka wejdzie. Czy AGM czy klasyczne to już w przypadku motocykla moim zdaniem kwestia budżetu.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez goramo » Pt lut 17, 2012 3:54 pm

4kowal napisał(a):Plusem AGM jest, że nic się nie wylewa, chociaż nikt nie zamierza się przewracać.


Nie wiem jak w 600tce, ale w 1000cu aku nie jest ustawione poziomo, tylko skośnie i raczej gdyby był to akumulator z korkami do uzupełniania elektrolitu, to myślę, że od razu przy montażu trochę (a nawet całkiem sporo) by się z niego wylało....
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Odp: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez rupert » Pt lut 17, 2012 4:19 pm

Tez jest szczelny. Nie spotkalem sie z otwartymi.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez Kręcony » Pt lut 17, 2012 6:00 pm

4kowal napisał(a):Im większy prąd rozruchu tym mniejsza trwałość aku (porównując aku o tej samej technologii). W samochodach plusy odczujemy zimą. W motocyklach zimą się nie jeździ. Żelowe będą miały mniejszą trwałość niż klasyczne. AGMy ładuje się wyższym napięciem niż klasycznie. Dobrze mieć odpowiednią ładowarkę. Polecam taką z Lidla za 60zł albo BOSCH C3 za jakieś 120. Plusem AGM jest, że nic się nie wylewa, chociaż nikt nie zamierza się przewracać.
AGMy są głownie bezobsługowe. Nie mają otworków żeby dolać wodę. Teoretycznie ubytek wody jest w nich wolniejszy, ale nie ma możliwości uzupełnienia.

Rozsądne będzie kupić największą pojemność jaka wejdzie. Czy AGM czy klasyczne to już w przypadku motocykla moim zdaniem kwestia budżetu.


Dzięki troszkę rozjaśniłeś:) :smile:
Avatar użytkownika
Kręcony
Użytkownik
 
Posty: 71
Dołączył(a): Pt lut 17, 2012 2:05 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 34
Imię: Maciek
Motocykl: Cbf 1000 ^^
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez 4kowal » Pt lut 17, 2012 6:05 pm

goramo napisał(a):
4kowal napisał(a):Plusem AGM jest, że nic się nie wylewa, chociaż nikt nie zamierza się przewracać.


Nie wiem jak w 600tce, ale w 1000cu aku nie jest ustawione poziomo, tylko skośnie i raczej gdyby był to akumulator z korkami do uzupełniania elektrolitu, to myślę, że od razu przy montażu trochę (a nawet całkiem sporo) by się z niego wylało....


Czyli zostaje AGM. Ja jeszcze do aku się nie dobierałem i nie wiedziałem jak to wygląda.

Rupert napisał(a):Tez jest szczelny. Nie spotkalem sie z otwartymi.


W każdym aku są wentyle bezpieczeństwa, żeby po gazowaniu go nie wysadziło. Styczności z aku motocyklowymi nie miałem, ale w moim samochodowym wentyl, to po prostu rureczka :) Jak się przechyli to się nią wylewa roztwór. Mam tzw akumulator otwarty :) Są też rozwiązania VRLA (valve-regulated lead–acid battery) czyli z wentylem otwieranym określonym ciśnieniem. Może teraz to już standard. Nie kupowałem akumulatora w ostatnich 5 latach. Ogólnie jeśli chodzi o trwałość, to za bardzo nic lepszego niż akumulatory otwarte nie wymyślili :) Niestety ze względu na otwartość w niektórych zastosowaniach są problematyczne.
Obrazek
Avatar użytkownika
4kowal
Maniak
 
Posty: 1305
Dołączył(a): Cz sie 11, 2011 12:38 pm
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Imię: Michał
Motocykl: CBF600SA '08
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez goramo » Pt lut 17, 2012 6:24 pm

W litrze aku jest zamontowany po prawej stronie pod tym szarym kawałkiem plastiku. Jego górna krawędź jest równolegle ustawiona do krawędzi siedzenia - jest zatem pochylony pod znacznym kątem - na oko to będzie pewnie około 35o, może nawet nieco więcej...

Obrazek
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8488
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez Bosman78 » Wt lut 21, 2012 8:38 am

goramo napisał(a):
4kowal napisał(a):Plusem AGM jest, że nic się nie wylewa, chociaż nikt nie zamierza się przewracać.


Nie wiem jak w 600tce, ale w 1000cu aku nie jest ustawione poziomo, tylko skośnie i raczej gdyby był to akumulator z korkami do uzupełniania elektrolitu, to myślę, że od razu przy montażu trochę (a nawet całkiem sporo) by się z niego wylało....

w 600 aku jest minimalnie pochylony do tyły wg. dłuższej krawędzi – ,ale praktycznie w poziomie
„Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia i nie ubierają tego faktu w słowa...”
Avatar użytkownika
Bosman78
Maniak
 
Posty: 1261
Dołączył(a): Cz mar 31, 2011 6:26 pm
Lokalizacja: Wawa
Wiek: 45
Motocykl: vStrom
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana akumulatora - jaki polecacie

Postprzez rupert » Wt lut 21, 2012 9:20 am

4kowal napisał(a):
Rupert napisał(a):Tez jest szczelny. Nie spotkalem sie z otwartymi.

W każdym aku są wentyle bezpieczeństwa, żeby po gazowaniu go nie wysadziło.

Pisałem o motocyklowych, żelowych, ba takich właściwie głównie się używa. Charakterystyką żelowego aku jest mieszanka elektrolitu z krzemionką, co powoduje jego konsystencję przypominającą żel oraz znikome parowanie, co elimuje w aku ciśnienia spowodowane ładowaniem, czy temperaturą. Można je układać w dowolnej pozycji, są hermetyczne, nie ma żadnych odpowietrzników, niczego też się nie uzupełnia. Full wypas :)
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8340
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości