stuki przy przedniej zebatce

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Mepik » Cz kwi 18, 2013 9:20 am

goramo napisał(a):Nie wiem jak w 500, ale w 1000 nie ma nic. Nawet podkładki jakowejś nie ma. Zębatka i śruba mocująca - to wszystko.

Dokładnie tam jest śruba :smile: nie wiem czemu pisałem cały czas ze nakrętka, pewnie się naczytałem za dużo informacji z neta a tam wszyscy o nakrętkach pisza. W naszych hondach jest sruba. Z koro wam tez troszkę "pyka" to widocznie ten typ tak ma. Co do serwisówki to dzięki za pomoc, ale mam też tego Haynes'a :smile: i faktycznie nie ma tam mowy o żadnych oringach, ale wolałem się upewnić :wink:
Mepik
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): So sty 05, 2013 2:18 pm
Imię: Michał
Motocykl: cbf500
W siodle: <100 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Avalon » Cz kwi 18, 2013 2:43 pm

Mepik napisał(a): ..."czy przednia zębatka może mieć jakieś drobne luzy czy ma być zupełnie nieruchoma?"...


Luz na wielowypuście pomiędzy wałkiem zdawczym a "zembatkom" to pierwszy krok do kłopotów w postaci wyj***a wałka zdawczego.
O kosztach lepiej nie mysleć. :kwasny:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Mepik » Cz kwi 18, 2013 3:19 pm

To znowu co driver to inna opinia jedni mówią że ma być troszkę "luzu" a inni że nie. Grunt, żebyśmy sami mieli trochę luzu :thumbsup: . Znalazłem taką stronkę do "pobawiania" się w modyfikowanie zębatek itp. http://www.gearingcommander.com/ jeśli już ktoś wrzucał na forum to sorki.
Mepik
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): So sty 05, 2013 2:18 pm
Imię: Michał
Motocykl: cbf500
W siodle: <100 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez goramo » Cz kwi 18, 2013 5:51 pm

Avalon napisał(a):
O kosztach lepiej nie mysleć. :kwasny:


Wałek zdawczy do 1000-ca kosztuje w ASO około 1.100,- zeta

Nie jest to jeszcze jakaś kosmiczna cena... :wink:

Fakt, że trzeba do tego dodać robociznę związaną z wymianą (+ przy okazji łożyska).


:rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Avalon » Pt kwi 19, 2013 1:59 pm

Mepik napisał(a):To znowu co driver to inna opinia jedni mówią że ma być troszkę "luzu" a inni że nie. Grunt, żebyśmy sami mieli trochę luzu :thumbsup: . Znalazłem taką stronkę do "pobawiania" się w modyfikowanie zębatek itp. http://www.gearingcommander.com/ jeśli już ktoś wrzucał na forum to sorki.


Co innego luz całego zespołu wałek zdawczy/zebatka a co innego luz na wielowypuście.

Jeśli ktokolwiek twierdzi że na wileowypuście ..."ma być troszkę "luzu".. to znaczy że ma rzaczej mgliste pojęcie o mechanice.
Wiekszość z nas pewnie pamięta uruchamianie motocykli z "kopniaka" ?
No właśnie...
Tam też zastosowane jest łączenie wielowypustowe I pewnie każdy spotkał się z sytuacją że to połączenie się zrywało. Wystarczyło tylko zaniedbć dokręcenie dzwigni kopniaka, i kłopot gotowy.
goramo napisał(a):
Avalon napisał(a):
O kosztach lepiej nie mysleć. :kwasny:


Wałek zdawczy do 1000-ca kosztuje w ASO około 1.100,- zeta

Nie jest to jeszcze jakaś kosmiczna cena... :wink:

Fakt, że trzeba do tego dodać robociznę związaną z wymianą (+ przy okazji łożyska).

:rolleyes:

Czy ja wiem ? do ceny wałka dojdzie wymont/zamont silnika, wyjda pewnie przy okazji jakies uszczelki...
Nie ,dziękuję. :naughty:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Mepik » Pt kwi 19, 2013 2:29 pm

Raczej nikt z wypowiadających się na temat "luzów" nie twierdził że taki luz jest dopuszczalny bo to już jest dramat
Mepik
Użytkownik
 
Posty: 79
Dołączył(a): So sty 05, 2013 2:18 pm
Imię: Michał
Motocykl: cbf500
W siodle: <100 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez goramo » Pt kwi 19, 2013 2:42 pm

Avalon napisał(a):
goramo napisał(a):
Avalon napisał(a):
O kosztach lepiej nie mysleć. :kwasny:


Wałek zdawczy do 1000-ca kosztuje w ASO około 1.100,- zeta

Nie jest to jeszcze jakaś kosmiczna cena... :wink:

Fakt, że trzeba do tego dodać robociznę związaną z wymianą (+ przy okazji łożyska).

:rolleyes:

Czy ja wiem ? do ceny wałka dojdzie wymont/zamont silnika, wyjda pewnie przy okazji jakies uszczelki...
Nie ,dziękuję. :naughty:



No właśnie to jest zajebiście fajnie pomyślane w CBF1000, że do rozebrania w mak skrzyni biegów nie trzeba nawet silnika z ramy wyjmować. :idea: :thumbsup:
A to dlatego, że skrzynia biegów jest zamontowana na kasecie. Żeby ją wymontować wystarczy zdjąć zębatkę zdawczą, zdjąć prawą pokrywę silnika, zdemontować kosz sprzęgłowy i napęd pompy oleju. Masz wtedy dostęp do kasety, która przykręcona jest kilkoma śrubkami do bloku silnika. Wyciągasz ją z bloku silnika ze wszystkimi wałkami i trybami. :smile: Możesz sobie powymieniać wszystkie trybiki, wodziki i inne duperele, po czym wkładasz to razem z kasetą z powrotem do silnika i montujesz napęd pompy oleju oraz kosz sprzęgłowy. :thumbup:

Jak dla mnie jest to genialnie pomyślane. :notworthy:

W większości motocykli żeby przeprowadzić taką operację, to trzeba silnik wyjąć z ramy i go rozpołowić, co z kolei najczęściej automatycznie oznacza także konieczność rozebrania bloku cylindrów. Powyższe powoduje utratę fabrycznego złożenia zespołu bloku cylindrów i głowicy co wg mnie nie jest fajną sprawą...


Nie wiem tylko jak to wygląda w CBF600 starej i nowej oraz w CBF500. :rolleyes:


:smile:
Ostatnio edytowano Pt kwi 19, 2013 2:47 pm przez goramo, łącznie edytowano 1 raz
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez goramo » Pt kwi 19, 2013 2:46 pm

Mepik napisał(a):Raczej nikt z wypowiadających się na temat "luzów" nie twierdził że taki luz jest dopuszczalny bo to już jest dramat



O kuźwa! :eek:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez zbyhu » Pt kwi 19, 2013 3:08 pm

To jest właśnie efekt zbyt nadgorliwego naciągania łańcucha :)
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: stuki przy przedniej zebatce

Postprzez Avalon » Pt kwi 19, 2013 8:12 pm

goramo napisał(a):[ No właśnie to jest zajebiście fajnie pomyślane w CBF1000, że do rozebrania w mak skrzyni biegów nie trzeba nawet silnika z ramy wyjmować. :idea: :thumbsup:
A to dlatego, że skrzynia biegów jest zamontowana na kasecie. Żeby ją wymontować wystarczy zdjąć zębatkę zdawczą, zdjąć prawą pokrywę silnika, zdemontować kosz sprzęgłowy i napęd pompy oleju. Masz wtedy dostęp do kasety, która przykręcona jest kilkoma śrubkami do bloku silnika. Wyciągasz ją z bloku silnika ze wszystkimi wałkami i trybami. :smile: Możesz sobie powymieniać wszystkie trybiki, wodziki i inne duperele, po czym wkładasz to razem z kasetą z powrotem do silnika i montujesz napęd pompy oleju oraz kosz sprzęgłowy. :thumbup:

O żesz... Mariusz. Rozbieraeś swoją Lalkę ? :naughty:
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości