Wymiana jednej tarczy

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Wymiana jednej tarczy

Postprzez nocny » Wt kwi 16, 2013 9:42 am

Witam,
Chciałem się zapytać czy dopuszczalna jest wymiana jednej tarczy z przodu (prawej). Badanie organoleptyczne wykazało ze tarcza jest zwichrowana, i ewidentnie łapie klocek co pełen obrót. Po ściągnięciu prawego zacisku kolo kręci się bez oporów. Lewa tarcza ma grubość 4.3 mm. I teraz nie wiem co mam robić. Przecież wymiana tarczy na nową obejmuje również wymianę klocków i czy przy wymianie jednej należałoby wymieniać klocki z lewej strony? Na co zwrócić jeszcze uwagę, będę robił to samodzielnie, czy śruby tarcz należy przesmarowac klejem? Klucz dynamometryczny będzie w użyciu to jasne. Tarcze kupię chyba EBC.
Pozdrawiam
Marcin Będkowski
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana jednej tarczy

Postprzez Brylant86 » Wt kwi 16, 2013 9:57 am

Zależy od ogólnego stanu tarcz i klocków (z przodu). Po skrzywieniu tarczy wymieniłem jedną z przodu, ale druga była w zasadzie jak nowa. Klocki wymieniłem na prawej i lewej tarczy.

Ciężko ocenić, jeżeli nie widzi się stanu hamulców.
Pozdrawiam,
Łukasz

Sprzedam Hondę CBF1000 2007 http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=36&t=5815
Avatar użytkownika
Brylant86
Miłośnik
 
Posty: 627
Dołączył(a): Cz cze 28, 2012 6:54 pm
Lokalizacja: Mała Wieś
Wiek: 38
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana jednej tarczy

Postprzez Avalon » Wt kwi 16, 2013 3:31 pm

Jeśli fabrycznie śruby są wkręcane na klej, to należało by w czasie naprawy zrobić tak samo.
Klocki zawsze kpl. tarcza - zależy od stanu.
Tak bym zrobił.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Wymiana jednej tarczy

Postprzez zbyhu » Wt kwi 16, 2013 6:44 pm

Ja bym kupił używaną tarczę o zbliżonej grubości do tej zdrowej.
Jednak dwie różne tarcze to wg. mnie słaby pomysł. Więc albo dwa nowe zamienniki, albo jedna używka oryginalna.

Tak miałem u siebie. Gdy moto miało ok. 20kkm okazało się, ze mam pierdykniętą jedną tarczę. Udało mi się upolować oryginał używany o przebiegu podobno niespełna 10kkm. Tarcza była prosta i mało zużyta, więc mogło być to prawdą. Mam ten zestaw tarcz do dziś, moto ma teraz 99kkm.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Wymiana jednej tarczy

Postprzez nocny » Wt kwi 16, 2013 8:43 pm

zbyhu napisał(a):Ja bym kupił używaną tarczę o zbliżonej grubości do tej zdrowej.
Jednak dwie różne tarcze to wg. mnie słaby pomysł. Więc albo dwa nowe zamienniki, albo jedna używka oryginalna.

Tak miałem u siebie. Gdy moto miało ok. 20kkm okazało się, ze mam pierdykniętą jedną tarczę. Udało mi się upolować oryginał używany o przebiegu podobno niespełna 10kkm. Tarcza była prosta i mało zużyta, więc mogło być to prawdą. Mam ten zestaw tarcz do dziś, moto ma teraz 99kkm.


Mam wrażenie że kupno używanej to duża loteria, a nuż będzie też lekko zwichrowana. Trzeba by kupić jakoś lokalnie aby można było od razu przetestować i w razie jakby co to oddać.
Pozdrawiam
Marcin
Pozdrawiam
Marcin Jan

mistrz prostej spod świateł
Avatar użytkownika
nocny
Maniak
 
Posty: 1774
Dołączył(a): Śr lis 28, 2012 12:51 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska
Wiek: 47
Imię: Marcin
Motocykl: CRF 1100
W siodle: <100 kkm

Re: Wymiana jednej tarczy

Postprzez rupert » Wt kwi 16, 2013 9:04 pm

zbyhu napisał(a):Jednak dwie różne tarcze to wg. mnie słaby pomysł.

Wydaje się logiczne, ale zważając na długowieczność tego elementu zaryzykowałbym zastosowanie kombinacji. W konsekwencji obie tarcze obsługują jedno koło i wiele nie ryzykujemy. Jedyny wg mnie problem może wynikać z różnych zachowań tarcz w skrajnych temperaturach.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 141 gości