Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Swiatła

Cz wrz 23, 2010 7:25 pm

Cześć! mam pytanko dotyczące ustawienia świateł. W moim motorku od nowości światło mijania świeci prawie tak jak długie w aucie a długie w motorze świeci w zasadzie ponad asfaltem. Więc jedyny pożytek z długiego światła to solidne skarcenie niegrzecznego katamaraniarza.
Tak ustawione było fabrycznie i serwis na przeglądzie stwierdził, że może być, policja się nie czepia, więc nic z tym fantem nie robię. W sumie to dla mnie nawet lepiej - cały czas jeżdżę bezkarnie jakby na długich światłach. Jak u Was to wygląda?

Re: Swiatła

Cz wrz 23, 2010 10:13 pm

Hej.

No właśnie u mnie też jest tak.

Pierwszy raz jak jechałem w nocy to masakra - długie świeciły u mnie po czubkach drzew.

Na pierwszym przeglądzie powiedziałem o tym kolesiom z ASO to trochę pogrzebali pod owiewką i teraz jest nieco lepiej, ale też bez rewelacji - długie światła świecą nieco za wysoko.

Jak się jedzie w sytuacji, że po obu stronach drogi gęsty las i droga nie jest z górki, tylko pod górkę, to może nawet być - oświetlone jest dość daleko łącznie z poboczami.

Gorzej jak jedzie się w szczerym polu i do tego z górki - to wtedy długie światła tylko liżą czasami drogę....


Generalnie trochę mnie to irytuje, bo jak się sypie nocą 150 km/h to przydałoby się widzieć trochę dalej niż te 100-150m .... :wink:

Ciekawe, czy można jeszcze to lepiej wyregulować... :roll:

Re: Swiatła

Pt wrz 24, 2010 2:18 pm

mam dokladnie to samo co Wy chłopaki.

Re: Swiatła

Pt wrz 24, 2010 3:25 pm

No to pozostaje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, czy należy uznać, że TTTM* i już :wink:















*TTTM - Ten Typ Tak Ma :lol:

Re: Swiatła

Pt wrz 24, 2010 6:54 pm

Yo!

A zagladal ktos z Was do manuala, do ktorego link jest przyklenowy w tym dziale ;)?

Polecam przeczytac rozdzial 4-28.

Obie lampy maja po dwie sruby regulacyjne. Jedna (gorna) obraza snop swiatla gora-dol, druga (dolna) lewo-prawo.

Strasznie beznadziejny dostep do tego jest, wiec trzeba zrzucac owiewki boczne. Potem starczy wyjechac na jakas uliczke w nocy i wyregulowac "pod siebie" swiatla krecac tymi srubami.

Obrazek

Pzdr

Re: Swiatła

Pt wrz 24, 2010 8:00 pm

No właśnie mi tą śrubką kręcili - bez zdejmowania owiewki. Fakt, niewygodnie jak cholera, ale wykonalne.... Przynajmniej kręcenie ta śrubą od ustawiania pionowego.

Re: Swiatła

So wrz 25, 2010 8:11 am

Potwierdzam, że da się wyregulować światła bez zdejmowania plastików, ale nie należy to do przyjemnych i wygodnych czynności obsługowych :D .
Około 1/2 godziny zajęło mi opracowanie metody, jak wygiąć rękę ale teraz robię to w 15 sekund :D .
Mnie skłoniła do tego jazda z dobrze zapakowanymi kuframi i plecaczkiem - co druga puszka w nocy oddawała mi długimi :D .

Re: Swiatła

Pn paź 04, 2010 1:16 pm

Ja też już nabrałem wprawy w wyginaniu rączki ale chyba pomyślę o jakiejś przedłużce na stałe. Mam ksenona wsadzonego i przy zmianie obciążenia należałoby zawsze coś podregulować.

ps. Czy ma ktoś ksenona w długich ?

pozdr.
Widurek

Re: Swiatła

Pt lis 12, 2010 8:25 am

goramo napisał(a): bez zdejmowania owiewki. Fakt, niewygodnie jak cholera, ale wykonalne

Metodą prób i błędów doszedłem do tego:
moto na podstawkę boczną, kierownica całkowicie w lewo i można grzebać przy prawym świetle, stojąc po lewej str.moto. Lewe światło - j.w, kierownica całkowicie na prawo. Taka ciekawostka :)

Re: Swiatła

Pt lis 12, 2010 1:07 pm

Swoją drogą to ciekawe, że konstruktorzy nie przewidzieli cywilizowanej metody regulacji świateł, w motocyklu uniwersalnym, na którym często pojawiają się zapakowane kufry i plecaczek :?
Odpowiedz