Swiatła

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Swiatła

Postprzez klemens » Pt lis 12, 2010 2:57 pm

motolukasz napisał(a):Swoją drogą to ciekawe, że konstruktorzy nie przewidzieli cywilizowanej metody regulacji świateł, w motocyklu uniwersalnym, na którym często pojawiają się zapakowane kufry i plecaczek :?


Konstruktorzy to może i przewidzieli ale księgowi - nie.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Swiatła

Postprzez RxxxP » N gru 05, 2010 8:10 am

Witam,

Dla niektórych może to głupie pytanie ale je zadam, ponieważ nigdzie nie znalazłem odpwiedzi a bez demontażu nie bardzo mogę ustalić. Mam pytanie dotyczące żarówek umieszczonych w halogenach:

Jakie one mają oznaczenie H7? bo 12V/55W nic mi nie mówi - o taki samych parametrach może wystepować zarówka H4 jak i H7 patrząc na nią wydaje mi się, że to jest H7 ale pewności nie mam.

Pytam bo chcę zakupić własnie dwie nowe żarówki (będę wymieniał na inne).

W samochodach użytkowanych do tej pory zawsze miałem żarówki H4 - więc sprawa była prosta.

Pozdrawiam
R.N.
RxxxP
 

Re: Swiatła

Postprzez zbyhu » N gru 05, 2010 9:37 am

Yo!

Tak, to jest H7.
H4 sa dwuwloknowe, maja wyjscie na 3 piny.
H7 jest jednowloknowa, ma wyjscie na dwa piny.
H1 ma wyjscie na jeden pin i chyba oprawka jest masa.
H3 ma wyjscie jedno tez, ale na kablu.

Tu masz zreszta fajne zdjecie:
http://allegro.pl/kielce-zarowki-12v-h1 ... 53653.html

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Swiatła

Postprzez RxxxP » N gru 05, 2010 9:52 am

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Ja kupuję to: http://allegro.pl/nowe-zarowki-bosch-h7 ... 61261.html

Wiem, że wszyscy chwalicie prawdziwe Xenony plus prztwornica ale w końcu ja mogę mieć coś innego;)

Pozdrawiam
R.N.
RxxxP
 

Re: Swiatła

Postprzez raphi » Pn gru 06, 2010 10:25 am

Czytałem kiedyś test w jakimś samochodowym pisemku, który traktował o żarówkach.
I z testu wynikało że wszelkiego rodzaju kolorowe żarówki, udające xenony, a także te święcące nieco jaśniej nie są najlepszym rozwiązaniem bo:
1. Kolorowe szkło zawsze ogranicza ilość światła
2. Jeśli nawet zrobi się żarówkę jaśniejsza, która przedrze się przez kolor szkła to zawsze ucierpi na tym czas jej pracy (wyższa temperatura = szybsze przepalenie),
3. Z testu wynikało, że idealnym rozwiązaniem jest zwykła, biała żarówka dobrego producenta, czyli np. Philips, Bosh ale też te Polskie nie wypadały źle.
Test nie wyglądał na sponsorowany (nie promowano żadnego konkretnego producenta, a jedynie rodzaje produktowanych żarówek). Były oczywiście porównania i najlepiej wypadły właśnie te proste żarówki.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Swiatła

Postprzez motolukasz » Pn gru 06, 2010 12:59 pm

I z testu wynikało że wszelkiego rodzaju kolorowe żarówki, udające xenony, a także te święcące nieco jaśniej nie są najlepszym rozwiązaniem bo:
1. Kolorowe szkło zawsze ogranicza ilość światła
2. Jeśli nawet zrobi się żarówkę jaśniejsza, która przedrze się przez kolor szkła to zawsze ucierpi na tym czas jej pracy (wyższa temperatura = szybsze przepalenie),
3. Z testu wynikało, że idealnym rozwiązaniem jest zwykła, biała żarówka dobrego producenta, czyli np. Philips, Bosh ale też te Polskie nie wypadały źle.

Co do kolorowych to nie mam zdania, ale co do żarówek o większej jasności (+30% lub +50%) to odkąd pierwszy raz takie kupiłem, odtąd takich używam(zwykłe białe). To fakt że mają krótszą żywotność, ale rekompensują to bezpieczniejszą jazdą nocą. W puszce mam teraz helli (nie pamiętam jaki model), są rewelacyjne.
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Avatar użytkownika
motolukasz
Miłośnik
 
Posty: 658
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:52 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 44
Imię: Łukasz
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Swiatła

Postprzez RxxxP » Pn gru 06, 2010 7:24 pm

RNP napisał(a):Dziękuję za szybką odpowiedź.

Ja kupuję to: http://allegro.pl/nowe-zarowki-bosch-h7 ... 61261.html

Wiem, że wszyscy chwalicie prawdziwe Xenony plus prztwornica ale w końcu ja mogę mieć coś innego;)

Pozdrawiam
R.N.


Decydując się na takie rozwiązanie kierowałem się następującymi przesłankami:

1. Mam bardzo dobrego kolegę, który od wielu lat pracuje w Bosch Polska i bardzo te żarówki polecał.
2. Mój kolega z pracy, który przez ostatnie 10 lat zrobił samochodem osobowym ponad 900 000 km właśnie je założył - mówi rewelacja - tych żarówek nie można kupić w każdym lepszym sklepie (nowość) - mają je tylko niektóre Serwisy Bosch w Polsce (nie wszystkie) no i allegro.
3. Mają homologację.
4. Co do żywotności to nie spodziewam się pod tym względem rewelacji - pewnie w tej materii nie da się więcej wycisnąć, niż to zrobili inni producenci.

Napiszcie lepiej czy montaż / demontaż takiej żarówki to prosta sprawa czy trzeba demontować osłony?

Co do Xenonów kupowanych na allegro jako opcja do samochodów -rozdzielanych do motocykli:

1. W większości brak homologacji,
2. bardzo często zdarza się w samochodach osobowych, że po zamontowaniu nawet w ciągu roku potrafi ulec awarii przetwornica (bardzo częsty przypadek).
3.. W motocyklach przeciętnie się mniej jeździ na światłach niż w samochodach (przebieg roczny) - dlatego wytrzymują trochę dłużej.

Każdy użytkownik powinien stosować rozwiązanie pod siebie - ja nie przewiduję, że w nocy będę pokonywał długie dystanse - wiem, że nawet te krótkie mają wpłym na sytuację taką a nie inną, ale liczę, że z nimi dam radę.

Niewątpliwie Xenon plus przetwornoca to bardzo dobre rozwiązanie - niezastąpione przez żadne inne propozycje.

Ale może są inne przesłanki, które uświadmoią mnie, że nie warto pójść tą drogą? - ckrytykę przyjmuję z godnością! Proszę o opinię.

Pozdrawiam
RxxxP
 

Re: Swiatła

Postprzez Basti » Pn gru 06, 2010 8:29 pm

Xenon zamontowany w motocyklu :lol: ,a w roli spryskiwacza lampy konewka. Świadome narażanie się na utratę dowodu rejestracyjnego. W Polsce pojazd wyposażony w lampy xenonowe musi mieć obowiązkowo zamontowane spryskiwacze.
Avatar użytkownika
Basti
Miłośnik
 
Posty: 554
Dołączył(a): Śr lis 17, 2010 5:25 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 46
Motocykl: HONDA CBF 1000 A7

Re: Swiatła

Postprzez goramo » Pn gru 06, 2010 9:30 pm

I z tego co mi się obiło o uszy - układ samopoziomowania żeby nie oślepiać jadących z przeciwka.
Ale czy to jest bezwzględnie wymagane prawem to ręki nie dam sobie uciąć. :wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Swiatła

Postprzez raphi » Pn gru 06, 2010 10:21 pm

A propos samopoziomowania, xenonów i doświetlania zakrętów: http://www.youtube.com/watch?v=bGhw7Ikq ... re=related
Od 4-tej minuty i 15-tej sekundy, jak dla mnie rewelacja :-)
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 138 gości