Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Tiarus » Pt kwi 19, 2013 12:44 pm

Przeglądając cenniki mechaników znalazłam info:

regulacja zaworów
    2-cylindry rzędowy śruby
    2-cylindry rzędowy płytki

O co cho? Jak to wygląda w CBF500?

W internetowni znajdują się ogólniki typu
W większości motocykli stosowana jest regulacja dwóch typów. Pierwszym jest zastosowanie śruby kontrowanej nakrętką, drugim - wymienne płytki.
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Avalon » Pt kwi 19, 2013 12:50 pm

Do regulacji śrubkami wystarczą szczelinomierz i najcześciej dwa odpowiednie klucze. Luzujemy nakrętke kontrującą, śrubką ustawiamy wymagany luz, kontrujemy nakretkę i po robocie.
Z płytkami jest znacznie trudniej bo w większości konstrukcji płytki regulacyjne, montowane są pod szklankami zaworowyumi, więc trzeba rozpinać cały rozrżad /wałki rozrządu, napinacz, szklanki itp/
Ostatnio edytowano Pt kwi 19, 2013 12:55 pm przez Avalon, łącznie edytowano 1 raz
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Tiarus » Pt kwi 19, 2013 12:54 pm

Avalon - dzięki :)

Tylko ja o troszkę co innego pytam.
1. czy to, czy to śrubki | płytki zależy od motocykla czy jest to sposób regulacji i dowolne moto można wyregulować na jeden z tych dwóch sposobów (a najchętniej czym to się różni)
2. jeśli to zależy od moto to jaka regulacja zaworów obowiązuje w CBF500?
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez zbyhu » Pt kwi 19, 2013 12:56 pm

Zależy od moto, od konstrukcji silnika.
W CBF500 są płytki.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Avalon » Pt kwi 19, 2013 1:00 pm

Regulacja zależy od zastosowanej konstrukcji.
Jak są śrubki, to regulujemy śrubkami, Jak płytki, to wymiana płytek.
CBF'a ma płytki
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Tiarus » Pt kwi 19, 2013 1:04 pm

I o to chodziło - dziękuję :thumbsup: :cheers:
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez jokansen » Pt kwi 19, 2013 1:45 pm

I pewnie będziesz musiała zostawić moto w warsztacie. Regulacji dokonuje się na zimnym silniku, najlepiej jakby postał sobie przez noc nie odpalany.
"Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny"
Avatar użytkownika
jokansen
Maniak
 
Posty: 1023
Dołączył(a): Wt lip 24, 2012 8:21 pm
Lokalizacja: Płock
Wiek: 45
Imię: Marcin
Motocykl: DL650 AL8
W siodle: <100 kkm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez Tiarus » Pt kwi 19, 2013 1:56 pm

Jokansen - i tak będę musiała zostawić w warsztacie.
Już ustawiam, żeby nie było (w miarę możliwości) płaczu.

Ale zastanawiałam się tylko jak to jest z tą regulacją, bo czasem tak mam że się zastanawiam o co cho i dlaczego tak.. :bag:
Najchętniej to bym siedziała za mechanikiem i zapuszczała żurawia, ale pewnie by mnie albo pogonił albo.. podliczył :shifty:
No, ja bym polemizowała.
Ale ja w ogóle lubię polemizować...

=^◣ ◢^=
Avatar użytkownika
Tiarus
Asimi
 
Posty: 9838
Dołączył(a): Wt maja 22, 2012 8:29 pm

Re: Regulacja zaworów - śrubki | płytki

Postprzez zbyhu » Pt kwi 19, 2013 2:16 pm

Podczas pracy silnika wyklepują się gniazda zaworowe i grzybki zaworów, wtedy luzy zaworowe się zmniejszają, w końcu zanikają zupełnie. Nie do wysłyszenia. Falujące obroty jałowe, trudności z zimnym rozruchem mogą być objawami. Potem, jak się zawory podeprą, można wypalić gniazda zaworowe i silnik do poważnego remontu.

W drugą stronę mogą się zużywać krzywki wałków rozrządu i współpracujące z nimi szklanki, wtedy luzy się powiększają i to już wprawne ucho mechanika jest w stanie wysłyszeć. Nie wiem szczerze mówiąc jakie są następstwa jazdy na za dużych luzach zaworowych. Na pewno zmieniają się minimalnie czasy otwarcia zaworów (zmniejszają), więc może to mieć wpływ na pogorszenie wypełniania cylindrów mieszanką, a więc i na pogorszenie osiągów. Ale to raczej już w skrajnych przypadkach.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm


Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości