CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Nuniez » So kwi 27, 2013 9:00 pm

Witam, jestem po raz pierwszy na forum więc pozdrawiam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem moto cbf 250. Sprzęt został zakupiony z "nauki jazdy" ale bardzo dobrze się prezentuje, jest bardzo zadbany bynajmniej wizualnie, Jest to rok 2007 i przebieg 20000. Oczywiście powiecie ...kto to kupuje moto z nauki jazdy... ale stało się i sprzęt jest w moich rękach. Jest z nim jeden problem: ciężko się zmienia biegi, że aż stopa boli po kilku km, żeby wrzucić luz to trzeba trzymać obroty na poziomie 3-4 tyś. wtedy bez problemu wchodzi, w niższym zakresie obrotów jest to praktycznie niemożliwe. Linka jest podciągnięta na max i sprzęgło bierze dopiero przy samym końcu. Co trzeba zrobić żeby to wróciło do normy? Nowe sprzęgło, jeśli tak to jakie/ile kosztuje? A może skrzynka do remontu? Na samochodach trochę się znam ale na motorach nie bardzo więc proszę o wyrozumiałość. Rozumiem, że tu nie ma miejsc na 250 ale gdzie mam napisać? Motorek bardzo fajny chociaż nie miałem do czynienia z innymi więc nie mam porównania ale wydaje mi się, że taki w zupełności wystarczy do jazdy rekreacyjnej. Pozdrawiam i czekam na porady.
Nuniez
 

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Avalon » So kwi 27, 2013 9:16 pm

Linki nie podciągaj na :maxa: Zostaw kilka mm luzu, tak by nie była napręzona.
Czy przy próbie zmiany biegów coś zgrzyta ?
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Wesoły Dyzio » So kwi 27, 2013 9:30 pm

Cześć, chociaż się przywitałeś to zajrzyj jeszcze tutaj.
Twój problem faktycznie wiąże się ze sprzęgłem.Raczej jest do wymiany skoro moto jeździło na nauce jazdy, ale to będzie można stwierdzić dopiero po rozkręceniu. Być może blokuje się sama linka i dlatego łapie przy końcu, ale jeżeli można włączyć sprzęgło dopiero przy ok. 3-4 tys. to linkę bym wykluczył. Niestety może to być również skrzynia biegów. Na nauce jazdy wiadomo jak się traktuje skrzynię i sprzęgło. W sumie to tak czy inaczej tarczę bym wymienił, a potem jeżeli to nic nie da, zajrzał do skrzynki.Tarcza sprzęgła 100-200 zł , a linka sprzęgła 40-70zł w zależności od producenta i sprzedawcy. Oryginały na pewno drożej. Robocizna jak wiadomo zależna od warsztatu.

P.s.Raphi, trzeba zrobić nowy dział 250, albo połączyć z 500 :naughty:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Nuniez » N kwi 28, 2013 8:09 am

Dzięki za szybką odpowiedź. Linka jest ok. Biegi można zmienić w dolnym zakresie obrotów ale bardzo ciężko. Jedynie "luzu" trzeba szukać, jak silnik jest wyłączony to luz wchodzi bez problemu i biegi też wchodzą bez problemu. Nic nie zgrzyta ale przy wbijaniu np. jedynki to szarpnie i ciągnie moto do przodu. Więc chyba wymienię to sprzęgło. Poproszę o porady jakiej firmy kupić i może jest gdzieś opisane jak się wymienia takie sprzęgło. W samochodach wymieniałem ale w motocyklach nigdy. Czy to jest "mokre" sprzęgło?
Nuniez
 

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez blady2111 » N kwi 28, 2013 8:22 am

Jestem w trakcie jazd i również zaczynałem na 250 cm3 i również Honda. Sprzęt ma ten sam problem,tzn żeby wbić dwójkę i dalej trójkę .... i być pewnym że wlezie trzeba to zrobić z między gazem. Natomiast żeby znależć luz to już jakaś masakra. Jedynie z dwójki jakoś się udawało i również z między gazem. Nie znam sięna motorach ale nie sadzę żeby problem był po stronie linki. Wg mnie to sprzęgło albo skrzynia.
Avatar użytkownika
blady2111
Znawca
 
Posty: 365
Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 5:42 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: T7
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez zbyhu » N kwi 28, 2013 9:08 am

Nuniez napisał(a):ale przy wbijaniu np. jedynki to szarpnie i ciągnie moto do przodu.


Skoro ciągnie, tzn. nie wysprzęgla do końca. I stąd mogą być też problemy z wbijaniem biegów. Czyli może da się to wyregulować.
Ale skoro motocykl jest ze szkoły (gdzie pewnie sprzęgło było często "na tapecie"), to nie zdziwiłbym się, gdyby "po taniości" ktoś zamiast wymienić wyruchane sprężyny w koszu sprzęgłowym nawtykał tam jakichś podkładek, aby zwiększyć ich wstępne napięcie i siłę docisku, kosztem skoku sprzęgła.
Także możesz spróbować coś poregulować, sprzęgło nie powinno ciągnąć po wrzuceniu jedynki z luzu. A jak regulacja będzie niewykonalna,to trzeba będzie to rozbebeszyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Avalon » N kwi 28, 2013 11:35 am

Sprzęgło raczej do wymiany.

Tarcze to koszt ok 120-150 zł.
Przekładki kolejne 100-130
Spreżyny ok 50-80 zł.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Malenstfo » Pn kwi 29, 2013 10:35 am

blady2111 napisał(a):Jestem w trakcie jazd i również zaczynałem na 250 cm3 i również Honda. Sprzęt ma ten sam problem,tzn żeby wbić dwójkę i dalej trójkę .... i być pewnym że wlezie trzeba to zrobić z między gazem. Natomiast żeby znależć luz to już jakaś masakra. Jedynie z dwójki jakoś się udawało i również z między gazem. Nie znam sięna motorach ale nie sadzę żeby problem był po stronie linki. Wg mnie to sprzęgło albo skrzynia.
No i z międzygazem to raczej się staraj redukować biegi a nie wrzucać wyższe bo tylko sobie utrudniasz... W górę to warto się nauczyć wrzucać bez sprzęgła...
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn kwi 29, 2013 12:24 pm

Malenstfo napisał(a):
blady2111 napisał(a):Jestem w trakcie jazd i również zaczynałem na 250 cm3 i również Honda. Sprzęt ma ten sam problem,tzn żeby wbić dwójkę i dalej trójkę .... i być pewnym że wlezie trzeba to zrobić z między gazem. Natomiast żeby znależć luz to już jakaś masakra. Jedynie z dwójki jakoś się udawało i również z między gazem. Nie znam sięna motorach ale nie sadzę żeby problem był po stronie linki. Wg mnie to sprzęgło albo skrzynia.
No i z międzygazem to raczej się staraj redukować biegi a nie wrzucać wyższe bo tylko sobie utrudniasz... W górę to warto się nauczyć wrzucać bez sprzęgła...

Jeżeli mu źle wchodzą biegi "do góry" to dobrze, że wrzuca z między gazem. Ma mniejsze prawdopodobieństwo rozpierd...lenia skrzyni biegów. Co do między gazu przy redukcji to są dwie szkoły; falenicka i otwocka. Do dziś dnia są dysputy na ten temat, czy z przegazówką, czy też nie. Zależy od tego które lobby jest silniejsze. :cool:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Malenstfo » Pn kwi 29, 2013 5:43 pm

Wesoły Dyzio napisał(a):
Malenstfo napisał(a):
blady2111 napisał(a):Jestem w trakcie jazd i również zaczynałem na 250 cm3 i również Honda. Sprzęt ma ten sam problem,tzn żeby wbić dwójkę i dalej trójkę .... i być pewnym że wlezie trzeba to zrobić z między gazem. Natomiast żeby znależć luz to już jakaś masakra. Jedynie z dwójki jakoś się udawało i również z między gazem. Nie znam sięna motorach ale nie sadzę żeby problem był po stronie linki. Wg mnie to sprzęgło albo skrzynia.
No i z międzygazem to raczej się staraj redukować biegi a nie wrzucać wyższe bo tylko sobie utrudniasz... W górę to warto się nauczyć wrzucać bez sprzęgła...

Jeżeli mu źle wchodzą biegi "do góry" to dobrze, że wrzuca z między gazem. Ma mniejsze prawdopodobieństwo rozpierd...lenia skrzyni biegów. Co do między gazu przy redukcji to są dwie szkoły; falenicka i otwocka. Do dziś dnia są dysputy na ten temat, czy z przegazówką, czy też nie. Zależy od tego które lobby jest silniejsze. :cool:


Jacku od kiedy to zwiększanie różnicy obrotów miedzy biegami ma ułatwić zmianę biegów ? Przy redukcji między-gazem wyrównujesz obroty i dzięki temu biegi wchodzą łagodniej. Co zyskujesz robiąc między-gaz wbijając biegi w górę ? Może ja czegoś nie rozumiem ? Wyjaśnisz mi ? Człowiek całe życie się uczy :) Może ja się czegoś nauczę o czym nie miałem pojęcia.
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 158 gości