CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Avalon » Pn kwi 29, 2013 8:40 pm

Ja też byłem tak uczony, że z "przegazówką" to w sytuacji schodznia na niższy bieg, a nie w górę.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 59
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez kamoreks » Wt kwi 30, 2013 5:51 am

U mnie na nauce jazdy, wchodził luz jak dojeżdżałem do skrzyżowania, nie jak stałem już na skrzyżowaniu.
kamoreks
Użytkownik
 
Posty: 160
Dołączył(a): Pt maja 25, 2012 6:52 am
Lokalizacja: ok. Lodzkie
Wiek: 34
Motocykl: K-125
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez blady2111 » Pn maja 06, 2013 1:55 pm

Specem nie jestem ale tak jak pisałem z miedzygazem jakoś udaje sie bez wiekszego wysilku je zmieniac zarówno w dół jak i w góre. A szczerze mam nadzieje ze tym klunkrem nie bede już smigał bo bardziej skupiam sie na biegach niz na nauce jazdy. Ale odbiegłem juz od głownego watku :) Gdy przesiadłęm sie na 40 min na CB 500 to poczułem sie wyróżniony hehe.
Avatar użytkownika
blady2111
Znawca
 
Posty: 365
Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 5:42 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: T7
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Glub » Pn maja 06, 2013 2:03 pm

Blady- międzygaz przy wrzucaniu biegów wyższych jest na grzyb-

tylko do redukcji stosuje się międzygaz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez blady2111 » Pn maja 06, 2013 4:34 pm

Gdybyś dosiadł ten sprzet zmieniłbyś zdanie :D, tez tak sadzilem dopóki mnie stopa nie zaczęła boleć :tongue:
Avatar użytkownika
blady2111
Znawca
 
Posty: 365
Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 5:42 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: T7
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Glub » Pn maja 06, 2013 6:05 pm

To tylko świadczy że olej może być nie teges.Jak koledze mechaniorowi powiedzialem o miedzygazie przy podwyższaniu biegów to normalnie myślałem że się zakrztusił ze smiechu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn maja 06, 2013 6:19 pm

MrGlub napisał(a):To tylko świadczy że olej może być nie teges.Jak koledze mechaniorowi powiedzialem o miedzygazie przy podwyższaniu biegów to normalnie myślałem że się zakrztusił ze smiechu.

A ile ten kolega ma lat? 20? Nie wiem dlaczego, ale nie poszła odpowiedź na posta Malenstfa, więc teraz napiszę jeszcze raz. Kiedyś były takie samochody jak Star 20. Nie wiem, czy ktokolwiek z Was pamięta taki pojazd, nie mówiąc już czy w ogóle czymś takim jechaliście. Tam skrzynia była też nie zsynchronizowana jak w motungach i aby dobrze wbić wyższy bieg trzeba było zrobić przegazówkę. Co lepsi artyści, potrafili zrobić tzw. podwójne wysprzęglanie jednocześnie z przegazówką. Stąd też twierdzę, że jeżeli coś jest zwalone w skrzyni i/lub niepoprawnie działa sprzęgło, to przegazówka zarówno "w górę" jak i "w dół" może umożliwić nam bezawaryjny dojazd do miejsca docelowego.
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Jurek » Pn maja 06, 2013 7:43 pm

Wesoły Dyzio napisał(a): Kiedyś były takie samochody jak Star 20. Nie wiem, czy ktokolwiek z Was pamięta taki pojazd, nie mówiąc już czy w ogóle czymś takim jechaliście.

Dyziak ludzie tak długo nie żyją żeby pamiętać tak odległe czasy :lol: :msn-wink:
Ale tu masz rację :thumbsup: była taka procedura :smoke:
Jurek
 

CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Glub » Pn maja 06, 2013 7:49 pm

Dyziak, Star starem. O nim nie rozmawiamy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: CBF250 Ciężko wchodzą biegi, trudno wrzucić luz

Postprzez Wesoły Dyzio » Pn maja 06, 2013 7:53 pm

MrGlub napisał(a):Dyziak, Star starem. O nim nie rozmawiamy.

Ale skrzynia nie zsynchronizowana jest i w Starze i w motocyklach.
Glubku, ja tylko wskazuję pewne możliwości, można z nich skorzystać lub nie. :cheers:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości

cron