Smarowanie linek w CBF 600

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez rupert » Śr gru 18, 2013 11:36 am

Ale się doktoryzujecie :msn-wink:
Ma być smarowidło, nie ma być wilgoci... :msn-wink:

Najlepiej wypiąć linkę z klamki i sprawdzić, czy lekko pracuje, czy przy młoteczkach nie ma przetarć i rozwarstwień.
Jak linka cała i sprawna, to nie trzeba ruszać :cool:
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8341
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 46
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez slawcbf » N gru 22, 2013 1:20 pm

GT85+PTFE. Właściwości jak WD40, ale zostawia powłokę teflonu na linkach.
"I travel not to go anywhere, but to go. I travel for travel's sake. The great affair is to move."
Robert Louis Stevenson
slawcbf
Użytkownik
 
Posty: 102
Dołączył(a): So lip 20, 2013 10:22 pm
Lokalizacja: G. Manchester
Wiek: 45
Motocykl: Honda CBF1000a7
W siodle: <100 kkm

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez 2pak » Cz sty 16, 2014 8:16 pm

Czy środek z lidla do czyszczenia łańcucha będzie dobry jako środek czyszczący, a olej 80W90 jako smar? Nada się taki zestaw?
2pak
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Wt sie 20, 2013 12:40 pm
Imię: Tomasz
Motocykl: FZS600

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez blady2111 » Cz sty 16, 2014 8:51 pm

rupert napisał(a):WD40 to nie smar a penetrator. Nie dosc ze nie posmaruje to rozpuści stary smar.


a nie prawda, ma właściwości smarujące , że tak napiszę wprawdzie nie to idealny środek ale można jak nie ma czegoś innego pod ręką. Po odparowaniu pozostanie coś ala środek smarujący. Przeczytałem ostatnio instrukcję ;)

poniżej skład z Wiki :

50% spirytus mineralny
25% LPG (prawdopodobnie jako środek napędowy; obecnie używany jest dwutlenek węgla aby zmniejszyć palność produktu)
15+% oleje mineralne (lekkie oleje smarujące)
10–% składniki obojętne.

Składnikiem o długotrwałym działaniu jest nielotny, lepki olej, który pozostaje na powierzchni, zapewniając smarowanie i ochronę przed wilgocią. Jest on rozcieńczony przez lotny węglowodór celem otrzymania cieczy o małej lepkości, która może być używana do spryskiwania i w ten sposób dostać się w szczeliny mechanizmu. Lotny węglowodór następnie odparowuje, pozostawiając sam olej.
Avatar użytkownika
blady2111
Znawca
 
Posty: 365
Dołączył(a): Wt sie 21, 2012 5:42 am
Lokalizacja: Sosnowiec
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: T7
W siodle: <100 kkm

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez Ostlander » Pt sty 17, 2014 5:58 am

2pak napisał(a):Czy środek z lidla do czyszczenia łańcucha będzie dobry jako środek czyszczący, a olej 80W90 jako smar? Nada się taki zestaw?

Jak najbardziej będzie ok. :thumbsup:
Olej warto podgrzać by zmniejszyć jego lepkość w czasie aplikacji.

WD 40 absolutnie się nie nadaje do smarowania linek. Jest to praktycznie roztwór nafty i spirytusu mający dobre właściwości penetrujące ale nic poza tym. Co gorsza alkohol powoduje korozję pzy długotrwałym działaniu. Ten środek nadaje się tylko do przepłukania wnętrza pancerza i ewentualnego usunięcia starego smaru i rdzy. Potem i tak trzeba linkę przesmarować olejem itp.
Avatar użytkownika
Ostlander
Użytkownik
 
Posty: 98
Dołączył(a): Cz cze 06, 2013 10:34 am
Lokalizacja: Olecko
Wiek: 51
Imię: Krzysiek
Motocykl: CBF 1000 FA GT
W siodle: <100 kkm

Re: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez adbok » Pt lut 28, 2014 9:34 am

Hej,
Czy można bez ściągania baku „poluzować” linki hamulca tak aby ściągnąć je z rolgazu ?
Najbardziej interesuje mnie linka, która jest odpowiedzialna za zamykanie przepustnicy ;)
Avatar użytkownika
adbok
Miłośnik
 
Posty: 632
Dołączył(a): Pt cze 29, 2012 4:42 pm
Lokalizacja: Kraków / Drzewica
Wiek: 35
Imię: Adam
Motocykl: była CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Odp: Smarowanie linek w CBF 600

Postprzez adbok » Pt lut 28, 2014 4:47 pm

adbok napisał(a):Hej,
Czy można bez ściągania baku „poluzować” linki hamulca tak aby ściągnąć je z rolgazu ?
Najbardziej interesuje mnie linka, która jest odpowiedzialna za zamykanie przepustnicy ;)

Oczywiście chodzi o linkę gazu. (A nie hamulca tak jak napisalem) :)
Avatar użytkownika
adbok
Miłośnik
 
Posty: 632
Dołączył(a): Pt cze 29, 2012 4:42 pm
Lokalizacja: Kraków / Drzewica
Wiek: 35
Imię: Adam
Motocykl: była CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości