Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Postprzez SynekM » Wt wrz 14, 2010 4:01 pm

Witam,
Wymieniłem po 22tys. pierwsze klocki hamulcowe , teraz założyłem najlepsze jakie mieli w Larsonie . Niestety mam wrażenie , że zdecydowanie gorzej hamują i klamka taka jakaś gumowata . Poprzednio moto stawało dęba pod jednym palcem , teraz dwoma muszę cisnąć , albo i całą ręką . Czy macie jakieś spostrzeżenia w tej materii.
pzdr.
Synek :( :(
SynekM
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:35 pm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez goramo » Wt wrz 14, 2010 4:16 pm

Jak gumowata klamka, to znaczy pewnie, że układ zapowietrzony...

Zacznij od tego.


A potem pamiętaj, że nowe klocki trzeba na początku dotrzeć - warto pierwsze 300-500 km po wymianie pojeździć spokojnie i nie heblować jak na wyścigach SBK...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA + XL650V

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 6879
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 37
Imię: Mariusz
Motocykl: CeBula 13 + Trampek
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez zbyhu » Wt wrz 14, 2010 7:16 pm

Yo!

Otoz to. Klocki musza sie dotrzec. A jak przy docieraniu bedziesz za bardzo dawal po hamulcach, to mozesz przegrzac punktowo lub zeszklic okladziny. I beda piszczec, nie hamowac lub nawet podobno moga popekac.

Ja uzywalem klockow Carbone Lorraine SBK5, ale zezarly mi tarcze. Potem doczytalem, ze to twarde, wyscigowe klocki. Teraz mam sinterowe Ferodo. Bylo ok, ale ostatnio zaczynaja cos popiskiwac na dohamowaniach. Nastepne chyba beda (z uwagi na dostepnosc) EBC HH. Na razie mam takie z tylu...

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 5472
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 33
Motocykl: CBF 1000 '06
W siodle: 100-200 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez SynekM » Śr wrz 15, 2010 10:18 pm

Hej ,
Klocki przy normalnej wymianie nie mogą się zapowietrzyć , nie ma takiej opcji . Poza tym wiem , że klocki w początkowym okresie trzeba dotrzeć i traktować w miarę delikatnie .
Autoryzowany serwis Hondy na Malowniczej zakłada teraz EBC .
Rozmawiałem ze sprzedawcą sklepu , który sprzedaje oryginalne części Hondy , stwierdził , że wielu klientów skarży się na drugi komplet klocków założony po fabrycznym , inny niż Hondy . Powiedział też , że ma klocki Nissin (który faktycznie jest założony na pierwszy montaż) i niestety nie jest tak dobry jak Nissin w pudełku Hondy , tu dodał , że to też opinia klientów .
Nie wiem czy to tylko gadanie , by kupić najdroższe , czy prawda . Faktem jest , że moto nie hamuje tak dobrze jak na pierwszych klockach . Nieprawdziwe wydaje mi się , by Nissin robił lepsze dla Hondy , niż te , które sprzedaje pod własną marką . Jest jeszcze jedno - twardość i może to jest przyczyną .
Czy ktoś jeździ na EBC HH ?
Zbychu sinterowe to takie z domieszką miedzi ?
pzdr.
Synek
SynekM
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:35 pm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez SynekM » So wrz 18, 2010 11:41 am

Hej
Doszedłem dlaczego klamka wydaje mi się gumowa . Działa dokładnie tak jak przed wymianą klocków . Lekko naciskam - słabe hamowanie (z powodu innych klocków) więc cisnę mocno , do oporu i wtedy zapewne rozszerzają się przewody hamulcowe , efekt zapewne byłby taki sam i poprzednio na starych klockach , tylko nie było potrzeby tak mocno gnieść klamkę .

pzdr.
Synek
SynekM
Użytkownik
 
Posty: 132
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:35 pm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez klemens » So wrz 18, 2010 6:19 pm

Moja CBFka też ma tępe oba hamulce a już szczególnie tępy jest nożny. Jak bym miał zahamować tylko nożnym to czarno bym to widział. Jak motorek był nowy, to myślałem, ż się klocki dotrą ale jeżdżę już 12 tysiąc km i prawie nic się nie zmienia, więc widocznie tak już zostanie. Musieli włożyć twarde klocki. Ale już się przyzwyczaiłem i nie przeszkadza mi to. W ogóle jest to nadzwyczaj łagodny i miły motorek. Bezpośrednio przed nim jeździłem trochę Z1000. Tamto to było dość nerwowe stworzenie, trzeba było uważać. Na CBF jest przyjemniej, nie zmusza ani do szybkiej ani do wolnej jazdy a jak trzeba, to i miejską szlifierkę pogoni.
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 4441
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 56
Motocykl: Pomarańczowazaraza

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez adix » N paź 31, 2010 10:58 pm

Po fabrycznych klockach nissin założyłem EBC sinterowe (złote) hamują dużo lepiej i klamka twardsza POLECAM!
Avatar użytkownika
adix
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N paź 31, 2010 10:31 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Wiek: 37
Imię: Adrian
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez adix » Śr lis 03, 2010 7:26 pm

Synek M ja jeżdżę na EBC HH ( złote). Tak jak wcześniej napisałem wcześniej miałem fabryczne nissiny. Teraz hamulec moim zdaniem jest dużo lepszy efektywniejszy nie trzeba zbytniej siły używać na klamkę. Wcześniej musiałem wszystkich palcy używać teraz wystarczą dwa ( mogło to też być spowodowane że nissiny naprawdę już się kończyły). Polecam. Nie zauważyłem aby tarcze zjadały. Cena atrakcyjna za 110zł od pary wyszarpałem
Avatar użytkownika
adix
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N paź 31, 2010 10:31 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Wiek: 37
Imię: Adrian
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez Sid » Pt lut 04, 2011 3:10 pm

Te klocki EBC, o ktorych pisaliscie, maja oznaczenie FA388HH?
Sid
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N wrz 05, 2010 4:18 pm
Lokalizacja: Tczew
Wiek: 35
Motocykl: CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: Klocki hamulcowe przód

Postprzez adix » So kwi 16, 2011 7:13 pm

tak maja takie oznaczenie
Avatar użytkownika
adix
Użytkownik
 
Posty: 46
Dołączył(a): N paź 31, 2010 10:31 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Wiek: 37
Imię: Adrian
Motocykl: CBF 1000A
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron