Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: [zrób to sam] wymiana klocków hamulcowych

N sty 19, 2014 11:13 am

Te zaślepki rzeczywiście mocno się trzymają - zwłaszcza jeśli długo nie były ruszane.
Nic tu nie poradzisz - musisz wziąć do ręki odpowiednio duży (możliwie jak największy, ale taki aby końcówka się zmieściła w łbie śruby ofkorsss) śrubokręt z dobrym uchwytem i do dzieła.
Chyba, że masz ochotę rozwiercić te zaślepki... Ale to wg mnie ostateczność.

Aha, najlepiej będzie jak będziesz odkręcał zaślepki na zaciskach przymocowanych do lagi. Odpadnie wtedy konieczność włożenia sporej siły aby zacisk utrzymać w ręku. Będziesz mógł się mocniej przyłożyć do samego odkręcenia zaślepek.


Możesz spróbować też delikatnie puknąć małym młotkiem w śrubokręt przyłożony do zaślepki. Czasem wywołanie takich drgań pomaga w poluzowaniu gwintu. Ale uważaj aby puknięcie było na prawdę z wyczuciem.

Re: [zrób to sam] wymiana klocków hamulcowych

N sty 19, 2014 1:27 pm

rozwiercanie, nawiercanie odpada :D. Musze sobie jakos poradzić. Idę z tym walczyć. Senks goramo za rady, się zastosuje. Olałbym to ale piszczą mi strasznie w trakcie hamowania. Dam znac jak poszło.





hurra, udało się . Pykniecie młotkiem i tym fiśmenem poniżej na zdjęciu. Zwykły śrubokręt nie dał rady. Kolejny raz dziękuje.

No i najgorzej...klocki sie chyba kończą : (, zaś wydatek :kwasny:

Obrazek

Re: Klocki hamulcowe przód

Pn sie 11, 2014 5:06 am

SynekM napisał(a):Hej ,
Klocki przy normalnej wymianie nie mogą się zapowietrzyć , nie ma takiej opcji . Poza tym wiem , że klocki w początkowym okresie trzeba dotrzeć i traktować w miarę delikatnie .
Autoryzowany serwis Hondy na Malowniczej zakłada teraz EBC .
Rozmawiałem ze sprzedawcą sklepu , który sprzedaje oryginalne części Hondy , stwierdził , że wielu klientów skarży się na drugi komplet klocków założony po fabrycznym , inny niż Hondy . Powiedział też , że ma klocki Nissin (który faktycznie jest założony na pierwszy montaż) i niestety nie jest tak dobry jak Nissin w pudełku Hondy , tu dodał , że to też opinia klientów .
Nie wiem czy to tylko gadanie , by kupić najdroższe , czy prawda . Faktem jest , że moto nie hamuje tak dobrze jak na pierwszych klockach . Nieprawdziwe wydaje mi się , by Nissin robił lepsze dla Hondy , niż te , które sprzedaje pod własną marką . Jest jeszcze jedno - twardość i może to jest przyczyną .
Czy ktoś jeździ na EBC HH ?
Zbychu sinterowe to takie z domieszką miedzi ?
pzdr.
Synek


Nissin robi 2 rodzaje klocków Za lepsze trzeba zapłacić duuuzo więcej.
Radzę załozyć SBS - rewelacja.

goramo napisał(a):Sam się nad nimi zastanawiałem. :rolleyes:

Vesrah to dobra firma jeśli chodzi o np. sprzęgła. Pewnie klocki też mają spoko. :smile:


Niekoniecznie
Brembo robi dobre klocki do aut, ale do moto - porażka.

Re: Klocki hamulcowe przód

Pn sie 11, 2014 6:36 am

Kilka dni temu zmieniałem oryginalne nissiny na EBC HH. Różnica na plus jest baaardzo zauważalna. Polecam ze swojej strony.

Re: Klocki hamulcowe przód

Wt gru 02, 2014 5:58 am

Ciekawi mnie czy klocki EBC z końcówką HH (niby wzmacniane) dają taką różnice jak bez HH. Skład jest inny ale czy robi taką różnicę ? Miałem klocki EBC w poprzednim motocyklu bez HH i sprawowały się bardzo dobrze robiąc na nich około 25 kkm, kumpel miał niby te wzmacniane w takim samym moto i też zrobił 25 kkm. Może to styl jazdy ale nie przekonuje mnie to za bardzo. Druga sprawa czy ktoś kiedyś porównywał zaciski i klocki w CBF 1000 dla obu wersji z ABS i bez ? Pewności nie mam ale myślę że zaciski są identyczne i można zastosować klocki kompatybilnie czyli klocki wszystkie proponowane bez podziału na wersje motocykla EBC FA226 lub FA226HH (tańsze) i EBC FA388 lub FA388HH (droższe). Nr katalogowy to według mnie zagranie komercyjne dla obrotu częściami na rynku. Czy może się mylę ??? Czy to nie jest jakiś wybieg marketingowy bo w droższym modelu łatwiej jest zbić większą kasę na czym opiera się prawo rynku ? Podobnie jest ze świecami NGK CR8 EH9 i CR8 EH9s które różnią się ceną na poziomie 20% i wyłącznie podkładką a reszta czyli długość gwintu, izolator i ciepłota są identyczne :bash:

Re: Klocki hamulcowe przód

Wt gru 02, 2014 9:14 am

Zaciski w wersjach z ABS (3 tłoczkowe) i bez ABSu (2 tłoczkowe) nie są takie same. Klocki też nie.

Re: Klocki hamulcowe przód

Wt gru 02, 2014 10:03 am

Romek napisał(a):Ciekawi mnie czy klocki EBC z końcówką HH (niby wzmacniane) dają taką różnice jak bez HH. Skład jest inny ale czy robi taką różnicę ? Miałem klocki EBC w poprzednim motocyklu bez HH i sprawowały się bardzo dobrze robiąc na nich około 25 kkm, kumpel miał niby te wzmacniane w takim samym moto i też zrobił 25 kkm. Może to styl jazdy ale nie przekonuje mnie to za bardzo.


styl jazdy to jedno - jeśli jeździ się często w mieście to klocki zejdą szybciej. miałem u siebie założone "zwykłe" EBC na tyle - zeszły do blachy po 9 kkm (potrzebę wymiany zauważyłem już przy około 8 kkm przebiegu ale sądziłem, że jeszcze trochę na nich przejadę). teraz założyłem na tył z HH i zobaczymy ile wytrzymają. z doświadczenia szacuję, że będzie to x2. różnica w cenie nie jest super wielka (coś około 30 zł). myślę, że warto dołożyć do HH.
dodam, że na przodzie mam założone Nissiny ST (to odpowiednik HH w EBC) - zrobiłem na nich ponad 18 kkm i jeszcze żyją, chociaż w dalszą trasę już bym się z nimi nie wybrał :)

Re: Klocki hamulcowe przód

Wt gru 02, 2014 2:24 pm

goramo napisał(a):Zaciski w wersjach z ABS (3 tłoczkowe) i bez ABSu (2 tłoczkowe) nie są takie same. Klocki też nie.


Ok, wyprowadziłeś mnie z błędu. Sugerowałem się opisem że w modelach 1k jest podobny zacisk Nissin.

Re: Odp: Klocki hamulcowe przód

Wt gru 02, 2014 5:23 pm

Zasada jest dość prosta. Im dłużej wytrzymują klocki tym krócej tarcze. I odwrotnie.

Re: Klocki hamulcowe przód

Cz gru 18, 2014 3:24 pm

Ma ktoś doświadczalne porównanie między FA388 i FA388HH? Chodzi mi o skuteczność hamowania i szybkość zżerania tarczy. Różnica w cenie jest niby niewielka, ale skoro tarcze będą szybciej do wymiany to pewnie w ogólnym rozrachunku będzie tak jak piszecie wyżej, czyli taniej będzie częściej wymieniać klocki. Znowu jeżeli te tańsze będą gorzej hamować no to na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać...
EBC ponoć do codziennej jazdy poleca zwykłe FA388.

Jeszcze małe info, które może się komuś przydać.
Wersja HH wyposażona jest w blaszki radiacyjne, które zmniejszają transport ciepła z okładzin/ klocków do układu hydraulicznego. Wersja bez HH nie ma tego cuda, ale oryginalne nissiny już tak, więc teoretycznie blaszki można przełożyć. Romek pisał tutaj: http://hoonda.pl/viewtopic.php?p=133837#p133837 że blaszki pasują idealnie.
Odpowiedz