Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pn kwi 15, 2019 1:21 pm

dzik napisał(a):Złote brenty ostatnio założyłem u siebie na tył, jest ok a kosztowały jakieś grosze

A jaki masz zacisk i wielkość klocków?
Załączam zdjęcie klocków które kupiłem i tych, które mam na tyle.
klocki_cbf_s.jpg


Bardziej mnie interesuje czemu w serwisówce przy sc58 (z forum) jest opisany inny zacisk niż ja mam (załączam zdjecie mojego zacisku z tyłu).
zacisk_s.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pn kwi 15, 2019 1:36 pm

szuwar333 napisał(a):
dzik napisał(a):Złote brenty ostatnio założyłem u siebie na tył, jest ok a kosztowały jakieś grosze

A jaki masz zacisk i wielkość klocków?
Załączam zdjęcie klocków które kupiłem i tych, które mam na tyle.
klocki_cbf_s.jpg


Bardziej mnie interesuje czemu w serwisówce przy sc58 (z forum) jest opisany inny zacisk niż ja mam (załączam zdjecie mojego zacisku z tyłu).
zacisk_s.jpg
U mnie w sc64 dokładnie takie, jak nowe TRW na Twoim zdjęciu.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Wt kwi 16, 2019 6:29 am

szuwar333 napisał(a):Bardziej mnie interesuje czemu w serwisówce przy sc58 (z forum) jest opisany inny zacisk niż ja mam (załączam zdjecie mojego zacisku z tyłu).
zacisk_s.jpg


A nie jest tam opisany zacisk z wersji bez ABS?
Masz z tyłu prawidłowy zacisk, jaki był montowany w SC58 w wersji z ABS. Wersja bez ABS miała inny.

Numery katalogowe klocków do starego litra z ABS u różnych producentów:
EBC - FA388HH,
Brembo - 07HO57SA,
TRW - MCB776SV,
Ferodo - FDB2196ST,
SBS - 828HS,
Galfer - FD344G1370,
Nissin - 2P308NS.

Literowe końcówki oznaczeń często wskazują twardość klocków, więc mogą być inne dla innych twardości.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Wt kwi 16, 2019 3:48 pm

szuwar333 napisał(a):
Bardziej mnie interesuje czemu w serwisówce przy sc58 (z forum) jest opisany inny zacisk niż ja mam (załączam zdjecie mojego zacisku z tyłu).

MCB634SH są na tył do wersji bez ABS

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Śr kwi 17, 2019 9:21 pm

zbyhu napisał(a):Numery katalogowe klocków do starego litra z ABS u różnych producentów:

O takie zestawienie mi chodziło, dzięki wielkie.
Klocki zamienione na prawidłowe, w weekend zakładam;)


Avalon napisał(a):MCB634SH są na tył do wersji bez ABS

Oczywiście, że nie doczytałem informacji i wziąłem do wersji bez ABS. xcrazy

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt kwi 19, 2019 6:58 am

Może mały offtop zrobię, ale czy przy zmianie klocków z tyłu demontujecie i czyścicie zacisk?
Bo z tego co znalazłem w serwisówce (teraz spojrzałem na dobrą stronę chyba xdirol ) to aby zdemontować zacisk, trzeba zrzucić koło tylnie. Chyba że jest jakiś inny patent żeby wyczyścić i przesmarować tłoczki oraz prowadnice w zacisku bez demontażu?

Jakby co to same klocki z tyłu bez demontażu zacisku wymienię.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt kwi 19, 2019 9:21 am

Zawsze demontowałem koło do wymiany klocków hamulcowych z tyłu.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

N kwi 21, 2019 8:05 am

Wybaczcie, że znowu z pytaniem, ale potrzebuję porady.
Wczoraj byłem na wymianie przedniej opony i po tymże zabiegu zaczęły mi ocierac klocki o tarcze. Jeszcze nie wiem czy z którejś że stron czy z obu. Wcześniej tak nie było, tzn przed zmianą opony.
Pan wymieniający twierdzi, że tloczki są brudne i to jest powód. Jedzie się dobrze po wymianie opony, nie ma bicia ani żadnych drgań na kierownicy.

I teraz pytanie czy Pan mnie chce zbyć a coś zamontować nie tak. Czy faktycznie mogło tak być, że po demontażu i ponownym montażu zacisków coś się mogło tam poprostu podziac tak po prostu.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

N kwi 21, 2019 9:25 pm

Cześć. Sprawdź czy "mistrzowie" dopilnowali kolejności zakręcania śrub przy przednim kole. Najpierw powinno się zakręcić małe śrubki na goleniach(te przy ośce oczywiście) a następnie główną oś koła. jeśli zrobili odwrotnie, to zakręcając główną oś jako pierwszą zciągneli golenie do siebie i dla tego teraz mogą ocierać klocki o tarcze. Ja tak miałem gdy założyli mi koło "fachowcy" z Dos toros w Tychach. Wystarczy poluzować te trzy śruby i dokręcić je we właściwej kolejności, i oczywiście z odpowiednią siłą zgodnie z instrukcją

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pn kwi 22, 2019 6:06 am

Mogli jeszcze zamienić dystanse stronami.
Odpowiedz