Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Wt maja 21, 2019 7:27 am

Browar to jest na tyle aksjomatyczny składnik takiej operacji, że nie podlega dyskusji.
Wyobrażam sobie na przykład, że można się zabrać do wymiany klocków i nie wymienić klocków - ale nie, żeby nie strzelić przy tem browara! (przynajmniej jednego na zacisk, a u mnie na klocek - bom ja ubogi i mam tylko jedną tarczę z przodu też...).
:cheers:

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Śr maja 22, 2019 1:00 pm

Ooo tak! :-D Cieszę się, że się rozumiemy Panowie, jak widzę, doskonale! :clap:

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt wrz 20, 2019 7:24 am

Avalon napisał(a):Klocki na przód ref. Honda 06455-MGS-D81 cena 289,05
TRW MCB776 Organic Allround lub MCB776SV Sinter Street cena 155 PLN

Klocki na tył ref. Honda 06435-MEJ-016 cena 276,75
TRW MCB634 lub MCB 634SV cena 125 PLN


Odświeżam temat co do Hondy nc700x dct abs

Nie mogę się zdecydować czy brać sinterowe czy organiczne.
Czytałam, że sinterowe wykazują większą siłę hamowania ( tylko czy mi taka potrzebna) ale przez to szybciej będą niszczyć tarcze.

Organiczne - przyjmują wilgoć i żywica jako składnik łączący może się wytapiać. Nie znalazłam żadnych zalet.

Te oryginalne hondy to jakie są ? Organiczne właśnie ?

Zakładam też że jak na przód już np. założę sinterowe to na tył też tak lepiej zrobić ?

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt wrz 20, 2019 8:26 am

Też się nad tym przed ostatnią zmianą zastanawiałem.
Pytałem w Hondzie, czy te ich są organiczne czy sinterowe, odpowiedzieli mi, że po prostu "oryginalne". Barany.

Jak heblujesz normalnie, to weź organiczne. Jak intensywniej, to sinterowe.
Chyba dobrze jest mieć z tyłu i z przodu to samo, ale bez przesady - wymieniłem przód na sinter a z tyłu miałem jeszcze fabryczne organiczne, które dojeżdżałem jeszcze przez prawie 10.000 km, zanim całkiem zeszły (teraz z tyłu też mam sinter).
Myślę, że przy normalnej jeździe - niechby i czasami bardziej intensywnej - nie ma to wielkiego znaczenia - przejechałem prawie 100kkm na niesinterach i to nie zawsze z prędkością przepisową, sporo po górach, i jakoś to było...

Za komplet przód/tył (przy czym u mnie z przodu jest tylko 1 tarcza) EBC HH zapłaciłem do swojej klaczki 240 zł (motoklocki.pl)

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt wrz 20, 2019 9:07 am

No właśnie moja honda nie jest demonem prędkości i raczej hamulec staram się używać delikatnie, więc chyba właśnie świrować nie będę i wezmę organiczne i tyle.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pt wrz 20, 2019 9:15 am

To w sumie bardziej kwestia stylu jazdy chyba - prędkość swoją drogą, ale chodzi o gwałtowniejsze dohamowywania. Ja się musiałem trochę przestawić, bo miałem tendencję do nadmiernego używania tylnego hamulca i regularnie go przegrzewałem (na torze, w ambitniejszych górach a zdarzyło się i przy filtrowaniu korka).
Intensywniejsze używanie hamulców nie musi się wiązać z demonicznymi prędkościami (moja klacz tez nie jest demonem, ale może zawalidrogą mimo to nie jestem....)- w zakresie powiedzmy 30-80 km/h też się da mocno ponaparzać, zależnie od przebiegu drogi i tego, co się na niej wyrabia. xsiteful

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Wt wrz 24, 2019 5:44 pm

W lipcu 2017 wymieniłem z tyłu klocki na TRW MCB634SH (metalowe). Od tego czasu zrobiłem pewnie jakieś 15-16 tys. km, nie notuję, nie pamiętam. Klocki się skończyły. Hamowały bardzo fajnie, ale zdaje się nieco za szybko zeszły. Tylnego hamulca używam regularnie, ale nie przy każdym hamowaniu. Teraz weszły jakieś Ferodo, coś z półki w warsztacie, jest niestety odczuwalna (na minus) różnica w sile hamowania.

Nieco później założyłem ten sam typ na przód. Jeszcze są i jest ich całkiem sporo. Popiskują przy lekkim hamowaniu, ale są przyjemnie ostre. Jeżeli się skończą, pewnie znowu wejdą jakieś metalowe, ale chyba nie TRW. Nie dlatego że przód mi nie pasuje, po prostu coś innego na próbę.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Cz paź 10, 2019 10:18 am

Cześć,

Widzę, że rozmawiacie o klockach hamulcowych.
Razem z Gmoto.pl przygotowujemy przez zimę krótkie poradniki serwisowe i mamy akurat coś na temat wymiany klocków. Sprawa wydaje się być banalna, ale my zwróciliśmy uwagę na detale, o których się zapomina. Myślę, że warto się zapoznać.

Kliknij i sprawdź ilustrowany poradnik

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

Pn lis 11, 2019 5:46 pm

w wrześniu prze jazda po Bieszczadach na testy (tylne kolo) założyłem klocki Maklanada (zwykłe - cena 25 pln). Jestem w szoku jeżeli chodzi o ich skuteczność dają rade, w Bieszczadach testowałem na ostro.. Przed wymianą miałem złote Nissini które już kończył żywot. Po testach i nawiniętych 1500 km po Bieszczadach nie widzę raczej żadnej różnicy pomiędzy klockami duzo droższymi a tym co założyłem na testy . Na przedzie mam Versah złote są spoko.

Re: Klocki hamulcowe - wszystko na temat

N kwi 19, 2020 5:59 pm

Panowie mam pytanko.
Czy do Hondy CBF 1000 z ABS 2007 r.są takie same klocki na przód i na tył?
Odpowiedz