Głośność pracy przekładni DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez Glub » Wt cze 18, 2013 8:19 am

klansman napisał(a):Nie wiem czy tryb "S" jest bez sensu:). Jak dla mnie jest idealny do wyprzedzania , sorry ale "D" robi to flegmatycznie, a na manualu nie zmienisz biegow tak szybko i w tak optymalnym momencie. Tryb "S" tak jak w tryb"D" ciagnie biegi zaleznie od tego jak mocno odkrecimy manetke. Na "S" da sie nie ciagnac silnika pod obroty maksymalne, wystarczy lekko operowac manetka.
"S" to max tego co oferuje NC700, dla mnie idealny przy dynamicznym wyprzedzaniu:).
Tryb"D" w miescie...brrr, sorry nie przekonasz mnie...nie w momencie gdy mi wlacza przy 63-66km/h "6"bieg...albo jazda w duzym ruchy z predkoscia 40-65 km/h i ciagla praca skrzyni biegow miedzy 3,4,5 i6 biegiem...W moim odczuciu na "D" nei daje sie "sprawnie" jezdzic w komunikacyjnym szczycie w miescie. Za to "D" to emeryckiego bujania sie poza miastem jest idealny:), wczoraj nie rzekraczajac 90km, spalilem ok. 2,8 litra na stowke, :eek:


imho jest...
ja jakoś jeżdżę na "D" w mieście i daje radę [ale może że ja nie wyprzedzam dynamicznie, ech tyszaleńcze :-D] - a po to jest automat by se sam przełączał biegi między 3,4,5 itede :-P gdybyś miał gmerać biegami sam tak, to mogło by być to uciążliwe :-D

a a propos spalania, to w trybie manualnym, kręcąc dość wysoko silnik [hyhy dość wysoko 3500-4500] wokół mazurskich jezior, po winklach, goniąc Mańka na CBFie, spaliła mi 3.2 :-P
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez igrazka » Wt cze 18, 2013 9:04 am

Jak wrócić z tryby S na tryb D? Ostatnio omyłkowo mi się włączył i spalanie skoczyło mi do 5 litrów! Próbowałam przełączyć, ale znikała literka S i moto przechodziło (chyba) w tryb Manual. Jak miałam Forzę to wystarczyło kliknąć ponownie i wracało na automat.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez Glub » Wt cze 18, 2013 9:54 am

Ania- tym samym guzikiem którym wrzucasz drive z neutrala.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez klansman » Wt cze 18, 2013 10:12 am

MrGlub napisał(a):
klansman napisał(a):Nie wiem czy tryb "S" jest bez sensu:). Jak dla mnie jest idealny do wyprzedzania , sorry ale "D" robi to flegmatycznie, a na manualu nie zmienisz biegow tak szybko i w tak optymalnym momencie. Tryb "S" tak jak w tryb"D" ciagnie biegi zaleznie od tego jak mocno odkrecimy manetke. Na "S" da sie nie ciagnac silnika pod obroty maksymalne, wystarczy lekko operowac manetka.
"S" to max tego co oferuje NC700, dla mnie idealny przy dynamicznym wyprzedzaniu:).
Tryb"D" w miescie...brrr, sorry nie przekonasz mnie...nie w momencie gdy mi wlacza przy 63-66km/h "6"bieg...albo jazda w duzym ruchy z predkoscia 40-65 km/h i ciagla praca skrzyni biegow miedzy 3,4,5 i6 biegiem...W moim odczuciu na "D" nei daje sie "sprawnie" jezdzic w komunikacyjnym szczycie w miescie. Za to "D" to emeryckiego bujania sie poza miastem jest idealny:), wczoraj nie rzekraczajac 90km, spalilem ok. 2,8 litra na stowke, :eek:


imho jest...
ja jakoś jeżdżę na "D" w mieście i daje radę [ale może że ja nie wyprzedzam dynamicznie, ech tyszaleńcze :-D] - a po to jest automat by se sam przełączał biegi między 3,4,5 itede :-P gdybyś miał gmerać biegami sam tak, to mogło by być to uciążliwe :-D

a a propos spalania, to w trybie manualnym, kręcąc dość wysoko silnik [hyhy dość wysoko 3500-4500] wokół mazurskich jezior, po winklach, goniąc Mańka na CBFie, spaliła mi 3.2 :-P


Na manualu, glownie 2i 3 czasem 4 w gorach na winklach predkosci do 100km/h ale dynamicznie spalanie 3,4:)
Automat czy nie, mi zależało na sekwencji i wyeliminowaniu dźwigni sprzągla.
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez klansman » Wt cze 18, 2013 10:16 am

igrazka napisał(a):Jak wrócić z tryby S na tryb D? Ostatnio omyłkowo mi się włączył i spalanie skoczyło mi do 5 litrów! Próbowałam przełączyć, ale znikała literka S i moto przechodziło (chyba) w tryb Manual. Jak miałam Forzę to wystarczyło kliknąć ponownie i wracało na automat.

Ten sam przycisk, ktorym wlaczasz "D" kolejny raz to "s" i kolejny to "D". manual masz pod prawa reka , pod palcem wskazujacym:D. Jak mialas"S" to tez zawsze mozesz wejsc na wyzszy lub nizszy bieg klikajac lewa reka dzwigienki od zmiany biegow...
Zerknij w instrukcje, tam za dwie strony o tym:).
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez igrazka » Wt cze 18, 2013 10:40 am

Poczytam sobie instrukcję, tymczasem znalazłam fajny filmik ilustrujący pracę podwójnego sprzęgła:

Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 155 gości