Głośność pracy przekładni DCT

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez darioosz » Wt maja 07, 2013 8:13 pm

Pytanie do posiadaczy wersji DCT.

Czy u was przekładnia także wydaje dosyć głośne dźwięki podczas zmian biegów (stuknięcia, jakby metaliczne)?
Szczególnie słyszalne między zmianami 1-2 , 2-3 - później już raczej wiatr zagłusza :)
Podczas spokojnej jazdy, tryb D.

Zastanawiam się czy to jest normalne czy coś jest nie tak...
Obrazek
darioosz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt maja 03, 2013 9:32 am
Imię: Dariusz
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez klansman » Wt maja 07, 2013 8:32 pm

Normalne:). Tak jak normalne jest takie metaliczna klikanie przy wlaczaniu biegu z "N" albo zrzucanie z biegu na "N"...
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez igrazka » Wt maja 14, 2013 9:35 am

Normalne. Też się na początku zastanawiałam, czy czegoś nie robię źle.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez Glub » Wt maja 14, 2013 9:41 am

W crosstourerze, przekładnia DcT dodatkowo cyka:-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez darioosz » Cz maja 30, 2013 7:37 pm

Super, dzięki za odpowiedzi. uspokoiliście :)

natomiast już po zrobionych ponad 1500km jeszcze jedna rzecz nie daje mi spokoju.

Czy u Was, podczas zwalniania (spokojnego) także zauważacie szarpanie podczas zmian biegów miedzy 3->2, 2->1 ?
coś takiego jak gdy jedzie się na zbyt wysokim biegu, a zbyt niskich obrotach...

tak jakby skrzynia trochę za późno zmieniała bieg na niższy :)
zauważalne raczej tylko w trybie D.
Obrazek
darioosz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt maja 03, 2013 9:32 am
Imię: Dariusz
Motocykl: NC700S DCT
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez Glub » Pt maja 31, 2013 6:51 am

dokladnie- za pozno redukuje. dlatego ja sam redukuje biegi guzikiem
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez klansman » Pt maja 31, 2013 6:31 pm

dlatego ja z tryby d wlasciwie nie korzystam, trybu S uzywam do wyporzedzania i dynamicznej jazdy(ale nie w gorach) a najczesciej jezdze na manualu. Moim zdaniem w tryb "D" jest zle zestrojony...za szybko wrzuca biegi w gore, osoboscie nie lubie tego "klekotu" silnika gdy przy predkosci 63-65 km/h automat na "D" wrzuca mi 6bieg...
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez Glub » Pt maja 31, 2013 8:14 pm

Klansman, Tryb S jest Imho bez sensu. Nadaje sie tylko na Tor np Radom.
Smigam po miescie wyłącznie w trybie D.
Nauczysz sie ze wystarczy inaczej odkręcić rolgaz by inaczej biegi sie wrzucaly.
Ale masz racje- mogli by je ciut wyżej zestroic. Choc pewnie wtedy spalanie by sie czesało.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez igrazka » So cze 01, 2013 4:38 am

MrGlub napisał(a):Klansman, Tryb S jest Imho bez sensu. Nadaje sie tylko na Tor np Radom.
Smigam po miescie wyłącznie w trybie D.
Nauczysz sie ze wystarczy inaczej odkręcić rolgaz by inaczej biegi sie wrzucaly.
Ale masz racje- mogli by je ciut wyżej zestroic. Choc pewnie wtedy spalanie by sie czesało.


Jest coś za coś tryb D pozwala utrzymać spalanie na optymalnym poziomie.
Ja manuala nie używam wcale . Nawet nie wiem, jak się go uruchamia... W Forzy wystarczyło nacisnąć trzy razy i wyskakiwała literka M. Trybu sport użyłam raz przypadkowo i się zdziwiłam, dlaczego mi wchodzi na tak wysokie obroty ;).
Głośność przekładni mi nie przeszkadza dopóki wiem, że z moto jest wszystko ok.
Obrazek

Moja Siwa Czapla: galeria zdjęć NC700X DCT

Honda Rebel 250 '86 > Honda CBF600N '04 > Honda Forza 250 '08 > Honda NC700X DCT '12 > Honda Forza 250 '08 (ta sama!!)
Avatar użytkownika
igrazka
Miłośnik
 
Posty: 656
Dołączył(a): Pt sty 11, 2013 8:50 pm
Lokalizacja: Warszawa - Natolin
Wiek: 52
Motocykl: chwilowo brak
W siodle: <100 kkm

Re: Głośność pracy przekładni DCT

Postprzez klansman » Pt cze 14, 2013 7:57 pm

MrGlub napisał(a):Klansman, Tryb S jest Imho bez sensu. Nadaje sie tylko na Tor np Radom.
Smigam po miescie wyłącznie w trybie D.
Nauczysz sie ze wystarczy inaczej odkręcić rolgaz by inaczej biegi sie wrzucaly.
Ale masz racje- mogli by je ciut wyżej zestroic. Choc pewnie wtedy spalanie by sie czesało.

Nie wiem czy tryb "S" jest bez sensu:). Jak dla mnie jest idealny do wyprzedzania , sorry ale "D" robi to flegmatycznie, a na manualu nie zmienisz biegow tak szybko i w tak optymalnym momencie. Tryb "S" tak jak w tryb"D" ciagnie biegi zaleznie od tego jak mocno odkrecimy manetke. Na "S" da sie nie ciagnac silnika pod obroty maksymalne, wystarczy lekko operowac manetka.
"S" to max tego co oferuje NC700, dla mnie idealny przy dynamicznym wyprzedzaniu:).
Tryb"D" w miescie...brrr, sorry nie przekonasz mnie...nie w momencie gdy mi wlacza przy 63-66km/h "6"bieg...albo jazda w duzym ruchy z predkoscia 40-65 km/h i ciagla praca skrzyni biegow miedzy 3,4,5 i6 biegiem...W moim odczuciu na "D" nei daje sie "sprawnie" jezdzic w komunikacyjnym szczycie w miescie. Za to "D" to emeryckiego bujania sie poza miastem jest idealny:), wczoraj nie rzekraczajac 90km, spalilem ok. 2,8 litra na stowke, :eek:
klansman
Użytkownik
 
Posty: 114
Dołączył(a): So lis 24, 2012 10:36 pm
Lokalizacja: Łódź
Imię: Paweł
Motocykl: NC700Xd
W siodle: <100 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości